  • 1. Data: 2020-11-05 07:29:43
    Temat: Fundament z pali wkręcanych
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Nie mogę znaleźć wykonawcy fundamentu wkręcanego, który chciałby zająć
    się wyłącznie wykonawstwem.
    Materiał mam upatrzony, w cenie 3-4 razy niższej, niż oferty z wykonawstwem.

    Może ktoś się orientuje w temacie, albo zna kogoś kto coś podobnego
    wykonuje?

    Do postawienia jest domek letniskowy, warunki na działce są ciężkie,
    torf do 4 m, więc nic innego nie wchodzi raczej w rachubę.
    Bo raz że cenowo wyjdzie podobnie, albo drożej, a głębsza ingerencja w
    taki grunt (np. wymiana), może zdaniem geologa być mniej korzystna.

    Ma ktoś jakieś doświadczenia?

  • 2. Data: 2020-11-05 11:04:57
    Temat: Re: Fundament z pali wkręcanych
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 5 listopada 2020 o 07:29:45 UTC+1 Cavallino napisał(a):
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia?

    nie :-) Ale zapytać mogę - płyta fundamentowa nie wystarczy?

    b.

  • 3. Data: 2020-11-05 11:23:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-11-2020 o 11:04, budynPL pisze:

    > nie :-) Ale zapytać mogę - płyta fundamentowa nie wystarczy?

    Nie.
    Utonie w 4 m torfu.
    Co gorsza nierówno.

  • 4. Data: 2020-11-05 12:02:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2020 o 11:23 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Nie.
    > Utonie w 4 m torfu.

    Torf jest droższy od kruszywa, wybierz torf sprzedaj na olx, za sprzedaną
    kasę wypełnij dziurę czymś nośnym. Może jeszcze na wszytskim zarobisz?

    TG

  • 5. Data: 2020-11-05 12:36:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Torf jest droższy od kruszywa,

    Ale taki zapakowany, a nie leżący na działce, do tego przemieszany z
    wszystkim innym badziewiem które w niej jest.

    Wymiana gruntu plus płyta, wychodzi kosztowo podobnie, do kosmicznej
    ceny fundamentu wkręcanego, który mi już zaproponowano.

    Więc raczej posłucham geologa i nie będę ruszał tego co tam już sobie
    leży, jako tako ubite i zakłócał stosunków wodnych, bo cholera wie co z
    tego może wyjść.
    Ryzykiem jest np. że to co w tej chwili jest pod torfem, jak dostanie
    wody z tego wykopu (woda jest na 30-50 cm), również rozmoknie i nie
    będzie się nadawało na posadowienie w nim czegokolwiek, nawet na
    fundamencie z palami.

  • 6. Data: 2020-11-05 17:50:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-11-05 o 07:29, Cavallino pisze:
    > Nie mogę znaleźć wykonawcy fundamentu wkręcanego, który chciałby zająć
    > się wyłącznie wykonawstwem.
    > Materiał mam upatrzony, w cenie 3-4 razy niższej, niż oferty z
    > wykonawstwem.

    Najtaniej to będzie samemu wykonać. Będzie dobrze, bo tanio.

    Zapewne będziesz oczekiwał gwarancji od tej firmy?

    Wybacz, ale jak się spotykam z takimi klientami, którzy próbują na
    gównie zaoszczędzić to aż mi się niedobrze robi.

    Niedawno montowałem sporą kotłownię. Gościowi wydawało się, że naciągamy
    go na materiale. Przy inwestycji ponad 30 tys. zł połaszczył się na
    samodzielny zakup naczyń przeponowych z internetu oraz termostatów
    przylgowych z kapilarą do zabezpieczania obwodów podłogówek.

    Naczynia kupił najtańsze. Po wadze było już widać, że blaszka tam
    cieniutka. Jedno miało być do CO drugie do CWU, ale obydwa naczynia
    zamówił do CO. Musiał je wymienić. Trwało to kilka dni. Ale jak się
    okazało nie pomyślał, że do naczynia potrzebny jest uchwyt oraz blok
    zaworowy. W naszej wycenie miał naczynie wraz z z kompletnym osprzętem
    tj. uchwytem oraz specjalnym blokiem zaworowym.

    Przylgę zamówił jedną i to bez kapilary, a potrzebne były 4 sztuki z
    kapilarą. Z powodu jego skąpstwa straciłem 4 dniówki pracy. Gość jeszcze
    był tak bezczelny, że raczył do mnie wydzwaniać i pytać kiedy w końcu mu
    uruchomię to ogrzewanie, a wstrzymywały mnie tylko te pieprzone naczynia
    i przylgi.

    W sumie to gość i tak przepłacił, bo musiał kilka razy zapłacić za
    przesyłkę, a ja powinienem sobie doliczyć dodatkową kasę za zmarnowany czas.

    Nie dziw się więc, że firmy unikają takich klientów, którzy sami sobie
    chcą załatwiać materiały. Firma montuje ze swoich materiałów i bierze za
    to pełną odpowiedzialność, a żeby nie mieć problemów to nie szukają
    najtańszych.

  • 7. Data: 2020-11-05 22:18:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 5 listopada 2020 o 21:22:37 UTC+1 lleeoo napisał(a):
> [...]
    > Wiec domyślam się, że mówiąc materiał masz na myśli beton. Jeśli
    > masz tego kilka sztuk nikt nie będzie bawił się dzielenie na
    > robociznę i materiał. Dużo zależy od lokalizacji, w pasie
    > nadmorskim i w okolicach Krakowa jest naprawdę sporo firm i tam
    > możesz kombinować w innych rejonach raczej bierz co
    > dają.
    > Podpowiem tylko, że przy dużych realizacjach pal betonowy fi 200
    > kosztuje około 200 zł/mb, z tym że koszty mobilizacji sprzęty
    > czyli palownica są liczone osobno i jednorazowo mogą kosztować
    > nawet 15.000zł plus suma długości pali x cena jednostkowa.

    ndex.html
    W necie są filmy jak się pale wkręcane wkręca. Pal ma postać zbliżona do slimaka
    przenośnika slimakowego np do kotła co z podajnikiem. Oczywiście jest sporo większy.
    Na filmach dwóch czasami trzech ludzi za pomocą prostego narzędzia którego
    pierwowzorem był kierat wkręca taki pal w grunt. Wkręcenie na sporo ponad dwa metry
    trwalo kilka minut i ci co wkręcali nie byli zmęczeni jak galernicy po wiosłowaniu
    jak kapitan na nartach wodnych chciał popływać. Fajna technologia ale nie do każdego
    podłoża.

  • 8. Data: 2020-11-05 22:30:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    jak kapitan na nartach wodnych chciał popływać. Fajna technologia ale nie do każdego

    Piszesz o stalowych a te można wkręcać do zwykłej ziemi, do torfu się
    nie nadają bo jest kwaśny i szybko skorodują, malowanie też niewiele
    daje bo podczas wkręcania się porysują. pozostają tylko pale
    żelbetonowe, wbija się rurę stalową, środek wybiera ślimakiem/wiertnicą,
    wkłada zbrojenie i zalewa betonem.
    Na domek letniskowy który jes z natury lekki zastanowiłbym sie nad
    palami drewnianymi, tyle że nie z naszego drewna tylko jakieś egzotyczne
    odporne na wilgoć,
    może się to okazać tańsze od pali żelbetonowych.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2020-11-06 05:57:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-11-2020 o 21:22, lleeoo pisze:
> [...]
    albo drożej, a głębsza ingerencja w taki grunt (np. wymiana), może zdaniem geologa
    być mniej korzystna.Ma ktoś jakieś doświadczenia?

    Stalowe rury z wiertłem.
    https://sprzedajemy.pl/fundamenty-palowe-srubowe-pol
    ski-producent-oferuje-w-najni-torun-2-a1d299-nr62711
    183

    > Podpowiem tylko, że przy dużych realizacjach pal betonowy fi 200
    > kosztuje około 200 zł/mb,

    Pal stalowy jest dużo tańszy.

    > z tym że koszty mobilizacji sprzęty
    > czyli palownica są liczone osobno

    Tutaj za wiele sprzętu, ani komplikacji nie ma:
    https://www.youtube.com/watch?v=dRiUSKjzKl8

    i jednorazowo mogą kosztować
    > nawet 15.000zł plus suma długości pali x cena jednostkowa.
    > Generalnie temat tani nie jest.

    No właśnie.
    Dlatego szukam jakiegoś cenowo lepszego rozwiązania.

  • 10. Data: 2020-11-06 06:02:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-11-2020 o 22:30, Janusz pisze:

    > Piszesz o stalowych a te można wkręcać do zwykłej ziemi, do torfu się
    > nie nadają bo jest kwaśny i szybko skorodują,

    Rzekomo 2 mm przez 50 lat, pal jest grubszy.
    Dodatkowo o środka dodaje się beton żeby nie korodowało od dwóch stron.

    > malowanie też niewiele
    > daje bo podczas wkręcania się porysują. pozostają tylko pale
    > żelbetonowe, wbija się rurę stalową, środek wybiera ślimakiem/wiertnicą,
    > wkłada zbrojenie i zalewa betonem.

    Czyli generalnie jak fundament punktowy, tylko głębszy?
    Sąsiad ma właśnie taki pomysł, ale zdaniem geologa beton też koroduje,
    może nawet szybciej....

    > Na domek letniskowy który jes z natury lekki zastanowiłbym sie nad
    > palami drewnianymi, tyle że nie z naszego drewna tylko jakieś egzotyczne
    > odporne na wilgoć,

    Jest to jakiś pomysł.
    Ale nadal potrzeba by wykonawcy, który czymś takim się zajmuje.