  • Data: 2010-12-31 23:16:53
    Temat: Re: Fwd: Re: Hydrofor czy pompa g?ebinowa ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 31-12-2010 o 10:51:59 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > "Tej" studni nie znam, więc oczywiście, że gdybam. Gdybanie swoje
    > opieram jednak na opinii studniarza, z którym ustalałem szczegóły
    > mojej studni i który twierdził, że jeśli w odwiercie w trakcie
    > pompowania poziom lustra wody obniża się w sposób znaczny, to znaczy,
    > że albo studnia kiepska, albo pompa zbyt dużej wydajności, tak czy tak
    > nie jest to stan prawidłowy.
    Z moich rozmów ze studniarzem wynikło że woda dość powoli podchodzi,
    rzadko sie zdarza żeby szła gwałtownie.
    U niego otwór ma 100mm co daje około 80l na 1m studni, to mało, dla
    napełnienia zbiornika 150l będzie potrzebował około 1,5m słupa wody.
    A np prysznic to co najmniej jedno pompowanie. Poza tym nie wiadomo
    co będzie w lecie. Dlatego rozsądnym jest wykorzystać max pojemność
    studni.

    > Tak czy tak moja studnia ma 11 metrów odwiertu, a poziom lustra wody
    > jest raptem dwa metry poniżej gleby i w trakcie pompowania opada może
    > ze 30cm.
    To ty masz wodę powierzchniową, w lecie też masz tyle wody?

    > Parę osób w wątku już o tym pisało, jakieś ~7m od lustra wody do
    > poziomu pompy można uznać za nieprzekraczalną granicę.
    No właśnie o to mi chodziło, instalacja pompy w domu powoduje że tej
    wody może mieć bardzo niewiele, albo bedzie musiał kombinować
    ze smoczkami :) prościej dać pompe głębinową.

    --
    Pozdr
    JanuszK