    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Date: Mon, 9 Jul 2012 16:19:20 -0700 (PDT)

    On 9 Lip, 23:00, "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > - GWC żwirowe czy rurowe?

    Zależy jak wysoko masz wodę.

    > małą zawartość zarodników grzybów. Generalnie powietrze ponoć jest bardzo
    > dobrej jakośći.

    A co w tym dziwnego? Coś te grzyby czy inne żyjątka muszą jeść. Jak
    masz tam ciemno, zimno, brak pożywienia i tylko wodę to jak chcesz
    żeby coś tam wyrosło? :>

    > Jeżeli chodzi o rurowe to polecane są rury rehau z antybakteryjną powłoką
    > i dobrą przewodnością termiczną - co ponoć odróżnia je od rur PCV (możliwość
    > powstania grzybów i znacznie gorszą przewodnośc termiczną).

    Typowa ściema marketoidów.

    > Czy:
    > przy założeniu GWC rozpatrzyć w pełni mechaniczną wentylację, eleiminując
    > wszelakie kominy wentylacyjne, czy pozostawić nawew mechaniczny a wywiew
    > grawitacyjny?

    Wydziel sobie 4 tygodnie na czytanie różnych dyskusji i poradników, a
    potem wróć do tematu.

    > Wydaje się, że przy wywiewie grawitacyjnym stracimy zupełnie kontrolę nad
    > przepływem
    > powietrza. Co radzicie.

    Jak wyżej :>

    > Zużycie energii elektrycznej w przypadku GWC jest znaczące, przypuszczam, że
    > przy GWC żwirowym, będzie wyższe przez większe opory?

    A niby jak masz mieć większe opory jak rurą fi 200 mm o przekroju 31,5
    tys. mm2
    wchodzisz w małe złoże żwiru o przekroju 0,5 x 3m, które zakładając
    ekstremalnie wysoki poziom wypełnienia kamulcami 95%, nadal masz 75
    tys. mm2 przekroju wolnej przestrzeni na przepływ powietrza. Ja tu nie
    widzę żadnych większych oporów.

    L.