    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Date: Tue, 10 Jul 2012 08:32:57 +0200

    > a wczesniej było ze koszty nie mają znaczenia :-) No to maja czy nie? ;)

    Widze usmieszek, jednak aby dyskusja nie pobiegał innym torem, uściślę :-).

    Nakład inwestycyjny (w rozsądnym zkresie) ma mniejsze znaczenie.
    Koszt budowy GWC jest na tyle "mały", że nawet jeżeli nakład inwestycyjny
    zwiększy się
    o 100%, to to przełknę pojedyńcze tysiące.

    Jeżeli natomiast będę musiał co miesiąc płaciś 100zł za energię elektryczną
    więcej, to
    już będzie mnie bolało.Musi mieć to uzasadnienie ekonomiczne a mianowicie
    oszczędność
    na ogrzewaniu musi przekroczyć nakład utrzymania wentylacji. Głównym celem
    dlamnie
    jest obniżenie kosztów eksploatacji domu, przy niewiadomych cenach energii w
    przyszłości
    i nieprzewidzianych moich losach. Teraz mnie stać a może za 20 lat nie
    będzie mnie stać
    na płacenie dodatkowych rachunków za prąd.

    > jako klimatyzacja latem i wstępne ogrzanie powietrza zima - jak
    > najbardziej ma sens

    jakie GWC posiadasz?

    Pozdrawiam
    Darek