  • 81. Data: 2015-11-05 09:43:52
    Temat: Re: Grzejecie?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 09:31:14 UTC+1 użytkownik Dupek Żołędas napisał:

    > Rozmawiamy o celowości kładzenia kabli gdzie się tylko da z powodu
    > wyimaginowanych potrzeb.

    Aha - czyli Ty wiesz lepiej jakie ja mam potrzeby :-)
    To one sa wyimaginowane!? Ojej :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2015-11-05 10:22:53
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 01:51:47 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > No wlasnie mam :) 800GB po wifi (u mnie realnie leci ok 5MB/sek) poleci
    > ok. 44 godzin (!). Po 1Gbit kabelku poleci niecale 2 godziny.
    > Co tam, raz na rok mozna 44 godziny poczekac? :D

    Wszystko masz niby najlepsiejsze a sprzęt do wifi jakiś gówniany. Przyoszczędziłeś
    parę zyli albo co;)
    Nie wiem jaka mam realną prędkość wifi(pewnie jakoś można to sprawdzić ale nie chce
    mi się doktoryzować)ale kilka miesięcy temu jak lapka do serwisu oddawałem to
    wysyłałem dane z lapka do NASA. Pewnie kilkaset GB tam było. Na pewno nie szło to
    kilkadziesiąt godzin. Późnym wieczorem włączyłem przesył i rano było przsłane
    Nawet gdybym miał tam kabel i miało to trwać 1godz to dla mnie bez zmian bo tez bym
    wieczorem włączył i rano sprawdził czy przeszło
    I żebyśmy się żle nie zrozumieli- nie uważam że kable sieciowe nikomu nie są
    potrzebne. Jeśli ktoś ma konieczność zawodową przesyłu dużych plików czy chociażby
    takie hobby że internet archiwizuje to ok- takim osobom kabel się przyda.
    Ale dla normalnego usera nie widze potrzeby posiadania 2 gniazdek sieciowych w każdym
    pomieszczeniu. Masz po dwa gniazdka na pomieszczenie i korzystasz z tego?
    Skrętka niby tania puszki tez to można te km skrętki porozprowadzać ale później się
    okazuje że albo kable ze ściany sterczą nieużywane albo jakieś zaślepki a gniazdko
    niezałożone bo nie było potrzeby.
    > Raz. Pewnie za jakis czas znowu bede mial. I przez to mialem sobie zalowac
    > 100 pln na 300m kabla zatynkowanego? :) Czesto testuje / uruchamiam serwery
    > w domu - serwery nie maja wifi ;)
    A to ok, jak pisałem specyficzny zawodnik jesteś. Ja jednak śmiem twierdzić że 99%
    zwykłych domowników nie testuje serwerów w domu.
    W tym wątku człowiek pyta o instalację elektryczna a tu mu sugerują po 2 gniazdka lan
    na pomieszczenie. To tak jakbyś spytał o dobra łopatę bo musisz przyczepę żwiru
    przeszuflować a zaproponowali by /tobie co najmniej zakup koparki bo koparkę łatwiej
    i szybciej.
    > Po to ze przytargalem 800GB od kumpla na dysku i teraz mam potrzebe wrzucic
    > na xboxa zeby sobie pograc :-)
    Nie no to ok. Jaki masz dysk w tym xboxie bo w moim jest 500GB i to jest ten
    "najlepsiejszy" bo są modele z dyskami 4GB
    > I czekac 44h na skopiowanie danych? :-)
    Przyoszczędziłeś na sprzęcie;)

  • 83. Data: 2015-11-05 10:25:25
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 05-11-15 o 09:43, Adam Sz. pisze:

    > Aha - czyli Ty wiesz lepiej jakie ja mam potrzeby :-)
    > To one sa wyimaginowane!? Ojej :(
    > pozdr.

    Przyjedź na ulicę Foksal w Warszawie.
    Tu przyjeżdżają tacy co mają potrzeby....:-)))).

    Sorry Adam,ale musisz dorosnąć.
    To jest trudne, wiem, ale w tym Ci nie pomogę.

  • 84. Data: 2015-11-05 10:26:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 10:22:55 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Nie no to ok. Jaki masz dysk w tym xboxie bo w moim jest 500GB i to jest ten
    "najlepsiejszy" bo są modele z dyskami 4GB

    1TB :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 85. Data: 2015-11-05 10:41:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    przeszuflować a zaproponowali by /tobie co najmniej zakup koparki bo koparkę łatwiej

    Nie wiem kto tak sugeruje - ja proponuje po dwie skretki ale nie na
    pomieszczenie, tylko w miejsce gdzie beda staly sprzety RTV. A dwie skretki
    to i tak za malo. Zobacz:

    1. Internet do TV (tv ze smartem sa fajne)
    2. Internet do konsoli (granie online)
    3. Internet do dekodera
    4. Multiroom
    5. (nie mam ale chce sobie sprawic) - stacjonarne radio internetowe - tez
    potrzebuje dostepu do Internetu

    Wszystko mozna zalatwic po wifi ale:

    1. Moduly wifi do w/w w wiekszosci kosztuja (do mojego TV to wydatek rzedu
    300-400 pln, wiecej niz kabel na caly dom i gniazda).
    2. Przy takiej ilosci odbiornikow/nadajnikow predkosc transmisji pozostalych
    urzadzen (np. laptopa) siada na pysk.

    --
    Adam Sz.

  • 86. Data: 2015-11-05 12:13:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 10:41:36 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > 1. Internet do TV (tv ze smartem sa fajne)
    Tu ok jak ktoś lubi. Ja nic fajnego w TV ze smartem nie widzę ale rozumiem tych co
    korzystają. I jeśli tv nie ma wifi to ok skrętka się przyda zamiast jakieś moduły
    kupować
    > 2. Internet do konsoli (granie online)
    Nie wiem jak w XBOX one ale w xbox360 od lat wifi starcza, a kilka miesięcy temu
    córka wygrała w konkursie PS4(a to chyba odpowiednik XboxOne) i zanim to sprzedaliśmy
    to z tydzień testowałem i tez wifi wystarczyło
    > 3. Internet do dekodera
    Jak kto lubi ja takiej potrzeby nie mam. Ale skretka do dekodera ok bo do ew
    multiromu jeśli ktoś ma więcej jak 1 tv się przydaje
    > 4. Multiroom
    > 5. (nie mam ale chce sobie sprawic) - stacjonarne radio >internetowe - tez
    potrzebuje dostepu do Internetu
    Jak ktoś korzysta to ok ale tu pewnie wifi spokojnie da rade
    > Wszystko mozna zalatwic po wifi ale:
    > 1. Moduly wifi do w/w w wiekszosci kosztuja (do mojego TV >to wydatek rzedu 300-400
    pln, wiecej niz kabel na caly dom >i gniazda).
    Jeśli komuś ten smart niezbędny to masz rację- u nas w rodzinie nie ma
    zapotrzebowania na cos takiego.
    > 2. Przy takiej ilosci odbiornikow/nadajnikow predkosc >transmisji pozostałych
    urzadzen (np. laptopa) siada na pysk
    Jakiś mit. Dwa laptopy, tablet + konsola pobierająca jakąś grę a i często równolegle
    NAS jakiegoś torrenta ściąga, do tego 2 komórki z włączonym WIFI i normalnie da się
    korzystać z neta. Żadnego dyskomfortu

  • 87. Data: 2015-11-05 12:27:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaki rozum takie rozrywki.

  • 88. Data: 2015-11-05 12:33:54
    Temat: Re: [Off-topic] Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 07:57, GreDi pisze:
    > A teraz załamię Twój światopogląd ;-).
    > To co napisałeś powyżej, jest nieprawda, tzw. plotka.
    >
    > Gates jak sam się wypowiada się na powyższy tekst, że ""I've said some
    > stupid things and some wrong things, *but not that*." Zazwyczaj trochę
    > się wk*ia jak reporter to wyciąga.

    A potwierdził, że DOSa ukradł czy też zaprzecza? ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 89. Data: 2015-11-05 12:41:00
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 10:41, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > 300-400 pln, wiecej niz kabel na caly dom i gniazda).
    > 2. Przy takiej ilosci odbiornikow/nadajnikow predkosc transmisji pozostalych

    Dorzuciłbym nierzadkie problemy z zasiegiem, jego niestabilnością i
    gubieniem itp. I wtedy trzeba kombinować z kolejnym AP albo jakimś
    reapeterem i wychodzi na to, że wybuliliśmy i nakombinowaliśmy się, a
    efekt i tak mizerny przy kablowym gigabicie...
    Już pomijam fakt, że praktycznie każdy komputer z każdym systemem z
    miejsca ruszy z siecią po kablu, a z wifi trzeba się nieraz
    nakombinować, co ma znaczenie, jak się ogarnia ludziom różne kompy.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 90. Data: 2015-11-05 12:44:01
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-05 o 12:13, Kris pisze:
    > Jakiś mit. Dwa laptopy, tablet + konsola pobierająca jakąś grę a i często
    równolegle NAS jakiegoś torrenta ściąga, do tego 2 komórki z włączonym WIFI i
    normalnie da się korzystać z neta. Żadnego dyskomfortu

    Ale cały czas mówię, że przy przeglądaniu stron to wielkiej różnicy nie
    poczujesz. Ale już przy transferowaniu dużych plików, będzie się to
    zapychać niestety.
    U nas w firmie zmienili właśnie dla wszystkich sieć z kablowej na WiFi i
    wierz mi, że są to wysokiej klasy rozwiązania WiFi, a nie klasy domowej.
    I widać znaczącą różnicę przy osiąganych transferach i to względem
    wcześniejszej kablowej sieci 100 Mbps, a nie gigabitu, który tu sugeruję.

    Pzdr
    --
    /__/_* /