  • 41. Data: 2014-01-23 15:11:23
    Temat: Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 14:53:43 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    >Pojęcie komfortu w przypadku rekuperatora to sztuczny twór stworzony przez tych
    >grypowiczów co kupili drogie rekuperatory i źle pojęte poczucie honoru nie >pozwala
    im się przyznać ze to był strasznie chujowy zakup. Każdy domowy >rekuperator
    oszczędza trochę kasy. Ale za mało żeby się zamortyzował na >oszczędności w rozsądnym
    czasie.

    Tu musze się z Tobą zgodzić.
    Na tej grupie regularnie bywam od 2008 roku i watków o went mech było setki albo i
    lepiej. Jak cyframi nie można udowodnioć sensu ekonomicznego zakupu reku to pada
    słowo "komfort" że niby ci bez went mech to w smrodzie siedzą;) Jednak zaraz dalej
    ktoś napisze ze ze względów ekonomicznych zamontował reku bo went graw dużo ciepłego
    powietrza ucieka. A skoro ucieka to znaczy że działa i smrodu nie ma;)
    Wg mnie naprawdę w nowo wybudowanych domach nie czuć w srodku róznicy tam gdzie jest
    went mech a gdzie jej nie ma.

  • 42. Data: 2014-01-23 15:26:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 14:57:07 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Nie wiem jaki _Ty_ masz, ale wiem jaki _ja_ miałem:

    > - konieczność spania przy otwartych oknach by mieć chłodno w lecie -> hałas
    > + komary
    Typowo marketingowy bełkot. Komary wlatują i tam gdzie went mech jest a i obowiązku
    spania przy otwartych oknach nie ma. Co chłodno w lecie to chyba że masz GWC to może
    trochę went mech schłodzi ale generalnie od chłodzenia jest klima.
    > - konieczność otwierania okien w zimie gdy jest dużo osób, albo mało a ktoś
    > pali
    Imprezy z udziałem duzej ilości osób to może raz do roku u mnie bywaja a i palić nikt
    wtedy nie pali. Kto chce palić to na taras czy do kotłowni. Zresztą przy went mech
    też raczej w domu palić bym nie pozwolił bo smród by w chałupie został.

  • 43. Data: 2014-01-23 15:35:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Typowo marketingowy bełkot. Komary wlatują i tam gdzie went mech jest

    Że co? A jak omijają filtr? Nie piszę o tym jednym co raz na tydzień wleci
    przez otwarte drzwi, ale o tych kilku _dziennie_.

    > a i obowiązku spania przy otwartych oknach nie ma.

    Oczywiście można w zaduchu :-)

    > Co chłodno w lecie to chyba że masz GWC

    Nie trzeba GWC. Każdy do się prędzej czy później nagrzewa i przychodza takie
    dni w sierpniu że nocą na zewnątrz jest zimniej niż w środku.

    > może trochę went mech schłodzi ale generalnie od chłodzenia jest klima.

    Skoro od chłodzenia jest klima to tym bardziej nie ma sensu otwierać okien
    czyli albo mechaniczna albo zaduch.

    O ile o kosztach można dyskutować bo rzeczywiście _czasem_ zrobienie
    grawitacyjnej wyjdzie taniej, o tyle sory ale dyskutowanie o komforcie to
    jakaś pomyłka. Przypomina dyskusje sprzed nastu lat na grupach
    motoryzacyjnych jak jeden z drugim mówili po co mi klima mogę otworzyć okno.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2014-01-23 15:37:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 15:04:09 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > Nie każdy musi oglądać każde 5 plz z obu stron, zanim je wyda. Tak więc
    > zwrot z inwestycji ma dla niektórych mniejsze znaczenie.
    To jednak went mech+ reku ma sens ekonomiczny czy nie ma?
    > Natomiast komfort polega choćby na tym, że ma się w domu świeże
    > powietrze bez konieczności zasysania syfu z zewnątrz przez otwarte okna.
    > Nie bez znaczenia dla alergików w okresie pylenia różnego badziewia ...
    Znaczy filtry w reku sa "antyalergiczne" a np drzwi na taras to już wtedy nie trzeba
    otwierać a przy wejściowych jest śluzą i dzięki temu w domu jest sterylnie?
    A co do zasysania to talkk mi się wydaje że mechanicznie wiecej syfu zassie niez
    grawitacyjnie wleci. Zreszta podobno latem grawitacyjna nie działa;)

  • 45. Data: 2014-01-23 15:40:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 14:47:36 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Woda mi się skrapla na oknach od wewnątrz. Co rano mam tyle wody na
    > szybach, że tylko patrzeć, jak pleśnią wszystko zarośnie. Ścieram to
    > codziennie, ale to syzyfowa robota.
    Nie wiem co masz spierniczone że wystepują takie objawy. U mnie takiego czegoś nie
    uswiadczysz.

  • 46. Data: 2014-01-23 15:49:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 15:35:48 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Że co? A jak omijają filtr? Nie piszę o tym jednym co raz na tydzień wleci
    > przez otwarte drzwi, ale o tych kilku _dziennie_.
    Nie wiem jak u ciebie ale u mnie latem zarówna ja z żona jak i dzieciak mamy nawyk
    wychodzenia na taras. Psa trtzeba wypuścic itp. Do domu tez się wchodzi i wychodzi.
    Okno tez się czasami otworzy z jakiegos powodu.
    To i komarzyska jesli sa to wleca.
    Ja póki co problemów z komarami nie miewam.
    > Oczywiście można w zaduchu :-)
    To jest własnie ten marketingowy bełkot że went graw= zaduch. Ty zdaje się zawodowo
    miałes do czynienia z wentylacją grawitacyjną to i marketingowe argumenty masz
    wpojone;)
> [...]
    > dni w sierpniu że nocą na zewnątrz jest zimniej niż w środku.
    > Skoro od chłodzenia jest klima to tym bardziej nie ma sensu otwierać okien
    Brak mechanicznej nie równa się zaduchowi. Obserwacje życiowe temu przeczą. Kurcze
    czasami ktos wpada w gości do nas i raczej nikt nie mówił ze śmierdzimy, ze zaduch
    itp.
    > O ile o kosztach można dyskutować bo rzeczywiście _czasem_ zrobienie
    > grawitacyjnej wyjdzie taniej, o tyle sory ale dyskutowanie o komforcie to
    > jakaś pomyłka.
    Nie no went mech jest lepsza pod tym względem ze mozna nią sterować i poza ekonomia
    żadnych wad raczej nie ma tu się zgodze. nie zgodzę sie jednak z tym że went graw to
    zaduch, same kłopoty i 30% więksaze koszty na ogrzewaniu. Bo to juz sa bzdury

  • 47. Data: 2014-01-23 16:03:33
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 15:49:09 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    zaduch, same kłopoty i 30% więksaze koszty na ogrzewaniu. Bo to juz sa bzdury

    Akurat z tym że grawitacyjna wychodzi drożej w eksploatacji niż z rekuperatorem to
    fakt. Ale tylko wtedy jak ktoś będzie miał rekuperator i instalację do niego gratis.
    Dobrany wielkością do kubatury rekuperator kosztuje dużo kasy. Zanim się zamortyzuje
    to jego właściciel umrze ze starości. I dlatego to nie ma sensu. Nie wiadomo jak
    będzie za 20 lat. Może opał będzie tak drogi ze rekuperatory będą się zwracały w
    jakimś rozsądnym czasie. Może rekuperatory stanieją. Jeszcze niedawno solary z
    ekonomicznego punktu widzenia nie miały większego sensu. Teraz mają tak niskie ceny
    że samodzielne ich budowanie żeby było taniej nie ma sensu.

  • 48. Data: 2014-01-23 16:19:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-23 15:40, Kris pisze:
    > Nie wiem co masz spierniczone że wystepują takie objawy. U mnie takiego czegoś nie
    uswiadczysz.

    Mam po prostu typowe szczelne plastikowe okna. Zamknięte szczelnie na
    noc bo za oknem -10. Skutek taki, jak opisałem.

    --
    MN

  • 49. Data: 2014-01-23 16:23:14
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 16:19:22 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Mam po prostu typowe szczelne plastikowe okna. Zamknięte szczelnie na
    >
    > noc bo za oknem -10. Skutek taki, jak opisałem.
    >

    > --
    >
    > MN

    To jest skutek budowania domów żeby były szczelne jak okręty podwodne.

  • 50. Data: 2014-01-23 16:25:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-23 16:03, k...@g...com pisze:

> [...]
    ekonomicznego punktu widzenia nie miały większego sensu. Teraz mają tak niskie ceny
    że samodzielne ich budowanie żeby było taniej nie ma sensu.

    Serio aż tak staniały? Kilka lat temu za 6-8 tys zł dało się kupić
    zestaw na dach, ale jak się liczyło korzyści z tego, to wychodziło, że
    zwracają się po około 20 latach. Jak jest teraz?

    --
    MN