  • 51. Data: 2021-10-05 18:15:42
    Temat: Re: Instalacja cieplna a średnica rurek
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 5 października 2021 o 12:35:49 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

    > zawór Exogel się otwiera , ale latem
    > zimą, gdy śnieg, zawieja, to śn ieg potrafi zasypać monoblock powyżej pół metra
    > i zawór będzie zatkany mechanicznie od dołu i wyciek zostanie zablokowany.
    >
    > Tak samo zostanie zablokowany sniegiem wiatrak i przestanie się kręcić.
    >
    > Dlatego producent to ukrywa i każe sadzić krzaki przed monoblockiem, aby stanowiły
    osłonę przed wiatrem i sniegiem zimą

    > Ten reklamowany monoblock, francuskiego producenta, w manualu zainstalowany prawie
    na gruncie, dziala ok, jako klima latem
    > a zima tez działa w klimacie francuskim c ieplym, bez mrozu, dlatego prawie leży na
    gruncie.

    > Ale jak to działa zimą snieżna w klimacie Europy Wschodniej
    > to wartto sprawdzić we francuskich Alpach, czy tam ktoś tej pompy używa i co robi
    jak snieg spadnie i ją zasypie.

    > Dzisiaj, za dnia, w Alpach francuskich zaledwie przymrozki, ale jest już mróż w
    górach w Szwajcarii i tam poszukam, czy jakis góral uzywa pompy ciepla monoblock i
    jak sobie radzi z odsnieżaniem wentylatora.

    > A co do glikolu to jest to toksyczna chemia i zła konieczność, jak w samochodzie,
    ale tam n ic nie wycieka, a jak wycieknie to spłynie do gruntu i odparuje.

    > W pompach ciepła uzywa sie glikolu w krótkim obiegu: pompa ciepla outdoor -
    kotłownia indoor , bo to bezpieczne rozwiązanie.

    > Nie używa się oczywiście glikoju w obiegu centralnego ogrzewania, bo nie ma takiej
    potrzeby,. aby syfiasta chemia krażyła po całym domu i w trakcie wymiany kalafiorów ,
    czy roszczelnienia, zanieczyściła podlogi, sprzety, dywany, wykładziny

> [...]
    >
    > Dom to nie fabryka chemiczna i wszelkie syfy należy trzymać z daleka od częsci
    mieszkalnej.

    > W kołowni się nie śpi, nie mieszka, a ma wentylację, czyli tam wyciek nie zrobi
    szkody.

    > A jak kto twierdzi, że sa glikole nieszkodliwe i je zjada w produktach spożywczych,
    lekarstwach
    > to jednak malpy wdychające glikol w testach pozdychały
    > a mają 99% zgodnośc genetyczną z człowiekiem
    >
    > Zatem czekam na mrozy i zapytam znajomych ze Szwajcarii, który góral używa pomp
    ciepla, albo w którym chronisku górskim są używane i na jakiej wysokości jest
    montowany monoblock, aby nie miał kontaktu ze sniegiem.

    > Oczywiście każdy zna odpowiedź, że monoblock jest mocowany na ścianie, nawet 1-2
    metry nad poziomem gruntu, na wspornikach, bo sicher ist sicher

    > Francuzka reklama monoblocku latem jest nieetyczna, bo klient kupuje go na zimę
    > a nie tylko do klimy.
    >
    > Jak Francuz sprzedaje monoblocki latem, to interes się kręci bez ryzyka
    > ale niech pokaże, że sprzedaje podczas snieznej zimy i komu.
    A ci twoi znajomi wiedzą że są twoimi znajomymi?

  • 52. Data: 2021-10-05 19:04:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 5 October 2021 at 18:15:44 UTC+2, 4...@g...com wrote:

> [...]
    metry nad poziomem gruntu, na wspornikach, bo sicher ist sicher

    > A ci twoi znajomi wiedzą że są twoimi znajomymi?
    Jeżeli nie ma więcej pytań to zamykam dyskusję

  • 53. Data: 2021-10-05 19:14:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 5 października 2021 o 19:04:02 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > ?
    > Jeżeli nie ma więcej pytań to zamykam dyskusję

    Mam pytanie:
    Sprawdziłeś ciśnienie w kołach samochodowych i rowerowych?
    Co ustalileś?