  • 1. Data: 2021-10-02 20:05:36
    Temat: osadzenie studni w wykopie
    Od: ks <b...@b...pl>

    Witam,

    Potrzebuję osadzić w ziemi studnię szczelną betonową.
    Najtaniej wychodzi monolityczna ale nie mam jak jej włożyć, tzn jest za
    cięzka, więc pozostaje z kręgów.
    Czy ktoś się orientuje czy koparko ładowarka da rady włożyć element o
    średnicy 2m i masie 3400kg do wykopu?
    W necie widze że niby koparko ładowarka potrafi tyle dźwignąć, ale nie
    wiem przy jakiej pozycji łyżki itd.
    A może ktos ma jakis patent na włożenie do wykopu dna studni o masie
    3,4t bez dźwigu na którego tam nie ma miejsca.

    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 2. Data: 2021-10-02 21:53:56
    Temat: Re: osadzenie studni w wykopie
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>

    sobota, 2 października 2021 o 20:05:38 UTC+2 ks napisał(a):
    > A może ktos ma jakis patent na włożenie do wykopu dna studni o masie
    > 3,4t bez dźwigu na którego tam nie ma miejsca.
    Pomysłu bez dźwigu nie mam, ale jeśli to w miarę regularna płyta, może mógłbyś
    samodzielnie zazbroić i wybetonować dno wykopu?

  • 3. Data: 2021-10-02 21:54:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 October 2021 at 20:05:38 UTC+2, ks wrote:
> [...]
    >
    > --
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    a jaka glebokośc wykopu ?

  • 4. Data: 2021-10-03 04:54:56
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 2 października 2021 o 13:05:38 UTC-5 ks napisał(a):
> [...]
    > A może ktos ma jakis patent na włożenie do wykopu dna studni o masie
    > 3,4t bez dźwigu na którego tam nie ma miejsca.

    I tak i nie.
    Normalnie takie kregi sposobem domowym, bez ciezkiego sprzetu osadza sie tak ze sie
    wykopuje ziemie spod nich.
    Czyli kladziesz kreg na ziemi tam gdzie ma byc , wlazisz do srodka i kopiesz. Jak sie
    krag zrowna z ziemia to kladziesz kolejny na tym.

    I to bez problemu zrobisz taka koparka. Bo wtedy mozesz podjechac relatywnie blisko.

    Ale jak chesz wykopac dziure i potem pospuszczac do niej kregi i poukladac jeden na
    drugim to juz tak latwo nie bedzie i bez dzwigu dla tak ciezkich kregow moze sie nie
    udac.

    Zamow dzwig i tyle. Jak otwor wykopany to dzwig ogarnie to w 30-60 minut. Drogo
    okrutnie nie bedzie.

  • 5. Data: 2021-10-03 06:28:19
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2021-10-02 o 21:54, a a pisze:

    > a jaka glebokośc wykopu ?

    Glebokość bedzie koło 3 m.

  • 6. Data: 2021-10-03 06:30:40
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2021-10-03 o 04:54, ptoki pisze:

> [...]
    udac.

    > Zamow dzwig i tyle. Jak otwor wykopany to dzwig ogarnie to w 30-60 minut. Drogo

    No własnie nie ma miejsca na dźwig.

  • 7. Data: 2021-10-03 08:17:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.10.2021 06:30, ks wrote:
    > No własnie nie ma miejsca na dźwig.

    Koparka wiedzie, a dostawczak z 5t HDS-em już nie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2021-10-03 08:18:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.10.2021 06:30, ks wrote:
    > No własnie nie ma miejsca na dźwig.

    Koparka wjedzie, a dostawczak z 5t HDS-em już nie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-10-03 10:55:16
    Od: ks <b...@b...pl>

    > Koparka wjedzie, a dostawczak z 5t HDS-em już nie?

    Dostawczak z 5t hds?
    Ciężarówka nie podjedzie pod wykop, nie wykręci.
    Na rozłożenie stóp też nie ma miejsca.
    Koparko-ładowarka bez problemu podjedzie, ale nie wiem jak z udźwigiem
    Rozładować mam gdzie, ale od miejsca rozłądunku do miejsca
    zainstalowania trzeba przejechać 40 m.

  • 10. Data: 2021-10-03 15:59:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-10-03 o 10:55, ks pisze:

> [...]
    > Koparko-ładowarka bez problemu podjedzie, ale nie wiem jak z udźwigiem
    > Rozładować mam gdzie, ale od miejsca rozłądunku do miejsca

    Ja robiłem takie studzienki dwie u siebie ale używałem lżejszych kręgów
    na 0,5m wysokości i takie koparka bez trudu mi wrzuciła w wykop. Istotną
    sprawą jest spoistość gruntu, u mnie jest bardzo wysoka więc koparka
    mogła stać 1m od wykopu.

    --
    Janusz