    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 26 Nov 2019 14:26:55 -0800 (PST)
    Subject: Re: Instalacja gazowa a rury ze szwem
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 listopada 2019 23:00:59 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Ale ma rację, nie wolno wykonywać instalacji gazowych rurami stalowymi
    > ze szwem.
    > Jakby sie coś stało to ten 'mistrz' miałby niezłe kłopoty.

    tak z ciekawosci spojrzałem w przepisy, nie ma zakazu na rury ze szwem

    2. Przewody instalacji gazowej, począwszy od 0,5 m przed zewnętrzną ścianą
    budynku do kurków odcinających przed gazomierzami w budynkach mieszkalnych
    wielorodzinnych lub do odgałęzień lokali użytkowych w budynkach uży-teczności
    publicznej, powinny być wykonane z rur stalowych bez szwu bądź z rur stalowych ze
    szwem przewodowych, zgodnych z wymaganiami przedmiotowych Polskich Norm, łączonych
    przez spawanie.
    3. Przewody instalacji gazowej w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, zagrodowych
    i rekreacji indywidualnej, począwszy od 0,5 m przed zewnętrzną ścianą budynku do
    wyprowadzenia poza lico wewnętrzne tej ściany, powinny być wykonane z rur, o których
    mowa w ust. 2.
    4. W budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, budynkach w zabudowie zagrodowej i
    budynkach rekreacji indywi-dualnej przewody instalacji gazowej, a w pozostałych
    budynkach tylko przewody za gazomierzami lub odgałęzieniami prowadzącymi do
    odrębnych mieszkań lub lokali użytkowych, powinny być wykonane z rur, o
    których mowa w ust. 2, łączonych również z zastosowaniem połączeń gwintowanych lub
    z rur miedzianych łączonych przez lutowanie lutem twar-dym. Dopuszcza się stosowanie
    innych sposobów łączenia rur, jeżeli spełniają one wymagania szczelności i trwałości
    okreś-lone w Polskiej Normie dotyczącej przewodów gazowych dla budynków.

    b.