  • Data: 2019-11-27 12:12:16
    Temat: Re: Instalacja gazowa a rury ze szwem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-11-26 o 12:32, roman pisze
    > Co zrobić z takim "miszczem"? Nakazać mu to wymienić (po 20 latach)
    > czy od razu złożyć odpowiednie "doniesienie" skutkujące
    > pozbawieniem go uprawnień.

    Nakazywać to mogłeś 20 lat temu, a teraz to tylko grzecznie poprosić.

    Koniecznie złóż doniesienie, a dowiesz się ile Cię będzie kosztowała
    sprawa sądowa, której nie masz najmniejszych szans wygrać. Czyli
    wszystkie koszty pokryjesz sam.

    Masz wszystkie protokoły z corocznych, obowiązkowych  przeglądów i badań
    szczelności instalacji gazowej? Przypuszczam, że ostatnim protokołem
    jest protokół powykonawczy tejże instalacji?

    Jak nie masz to https://youtu.be/JTa_EoYdvb8?t=134

    Z resztą jakbyś miał te protokoły to i tak pisane byłyby na Twoją
    niekorzyść, bo skoro wszystko było szczelne przez 20 lat to w czym jest
    winien "miszcz"?

    Za brak protokołów zaś ktoś może się dopatrzyć wobec Ciebie jakichś
    sankcji http://ad-company.pl/kary-za-brak-przegladow-okresow
    ych/

    A jak miszcz okaże się większym ch.... od Ciebie to zgłosi do nadzoru
    budowlanego nie tylko brak przeglądów instalacji gazowej, ale także
    kominiarskich, elektrycznych i już jesteś 15 tys. w plecy. Za recydywę
    spraw może pójść do sądu, a ten będzie mógł nawet wsadzić Cię na rok do
    pierdla, bo takie mamy prawo i takie ciążą obowiązki na właścicielu budynku.

    Poza tym skąd wiesz, że miszcz giął rury na zimno? Przecież musiałby być
    kompletnym idiotą, żeby sobie życie utrudniać skoro miał palnik, którym
    przecież bądź co bądź zaspawał szwy.

    Coś w Twojej opowieści mi się nie klei.

    Dla twojego dobra radzę, abyś poszedł do miszcza i grzecznie z nim
    porozmawiał o przeróbce, skoro masz wątpliwości co do tej instalacji.
    Poproś, aby przerobił to na rury bezszwowe, a gięcia zastąpił kolanami
    hamburskimi.