    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Internet w drodze
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 16 Dec 2014 22:29:54 +0100

    Tue, 16 Dec 2014 11:33:27 -0800 (PST), Kadar

    > Jak na razie operatorzy jakos niemrawo mi odpowiadaja.

    I raczej się nie doczekasz na odpowiedź operatorów. :P Z netem za granicą
    jest jakiś dramat. Jedyna opcja to prepaidy, ale te ciężko jakoś sensownie
    utrzymać, i dodatkowo trzeba przekładać głupkowato karty w
    telefonie/tablecie.

    Uwaga, opowiem Ci moją historię walki z netem za granicami PL (spoiler w
    przedostatnim akapicie). :P

    Kiele lutego wybieram się ponownie do nierobów na narty, samolotem co
    prawda, ale na miejscu po spoceniu się (ze strachu), przydałby się netu
    kawałek. Z doświadczenia lat ubiegłych wiem, że zbiorowy net w ichniejszych
    "apartamentach" nie dosyć że limitowany na jakieś śmieszne wartości
    (200MB?) i drogi jak pierun, to jeszcze ten ich lokalny net na WiFi działa
    jak u nas w latach '90 na modemie telefonicznym tepsy, o systemie logowania
    i notorycznym zrywaniu tego logowania nie wspomnę.

    No więc już w zeszłym roku był plan na prepaid, bo 3/4G działało w
    "szuflandii" szybko (w roamingu) -- szybciej niż to ich zafajdane WiFi
    "hotelowe". Wychodzę więc pierwszy raz na "lotnisku" w Grenoble z ambitnym
    planem zakupu karty prepaid, a tu zonk, bo raz że to klepisko a nie
    lotnisko (pas startowy, buda na bagaże, parking, rent'a'car i to wszystko),
    to tam ogólnie nie mają praktycznie takiej usługi jak prepaid. Znaczy niby
    jest, ale nikt jej nie widział (konkretnie ja nie widziałem jadąc z
    lotniska do ośrodka autem i latając po kioskach/stacjach jak i operatorach
    w marketach). :P

    W tym roku postanowiłem się lepiej przygotować, znalazłem w ichniejszym
    oranżu kartę prepaid 500MB za 10 ełro i ew. doładowanie 2GB za kolejne 10
    (z przedłużeniem na miesiąc), a tu kolejny zonk, bo żeby w ogóle dostać
    kartę w "cudownej" Francji, to trzeba się dać zarejestrować (dane osobowe).
    Niby nic, a jednak nie zakupię via net i mi jej nie wyślą do PL. Trzebaby
    więc mieć kogoś we FR kto to zakupi na miejscu i wyśle do PL żebym ja potem
    się nie pałętał na miejscu niewiadomo gdzie zamiast szusować, żeby taką
    kartę internetową znaleźć. I to jest nagle wyjaśnienie zastałego problemu z
    prepaidem w zeszłym roku, bo w związku z tym że trzeba się dać
    zarejestrować, w pierwszym lepszym kiosku, w markecie czy na stacji się
    karty nie kupi, tak jak u nas. Trzeba u operatora i to takiego co będzie ją
    akurat mieć. A ma tę usługę, jak się okazuje, niewielu, bo tam większość na
    umowach. Niby Europa, a kontrola i dostępność normalnie jak u Arabów. :/

    Względnie, w ramach poszukiwań rozwiązania zza monitora, znalazłem na ebayu
    człowieka z Anglii oferującego usługę zakupu, aktywacji i wysyłki karty
    francuskiej (między innymi, bo ma też inne): http://kut.as/net_prepaid_FR
    ale za 40 pondów (sic!) daje coś, co jest warte 10 ełro i aktywne caaaaałe
    2 tygodnie. :/ Mnie akurat wystarczy na narty, jeszcze się z resztą załogi
    zespołujemy na koszty i jakoś się to przełknie, ale jak ktoś częściej śmiga
    i sam, to też "lekki" bezsens płacić taką kwotę i jeszcze ciągle to
    ładować.

    Możesz spróbować w tym kierunku jeśli chodzi o net w obcym kraju -- ja
    innych opcji nie widzę :| choć chętnie przygarnę inne rozwiązania, jeśli
    są.

    --
    Pozdor
    Myjk