  • Data: 2018-09-10 12:22:57
    Temat: Re: Jak czy czym odkurzyc strych z azbstu
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.09.2018 o 18:07, w...@a...com pisze:
    > Moja godna najwyzszego szacunku i uznania piekniejsza polowa,
    > naczytala się o szkodliwości azbestu, który ma te wloski tak cienkie,
    > ze bez trudu wbiajaja się w tkanke plucna i powodują raka.
    Uważać trzeba, ale nie ma co demonizować tego azbestu. Ja sam montowałem
    elewację na budynku i wierciłem w azbeście, jak jeszcze był uważany za
    świetny materiał budowlany. Żyję (jeszcze) i mam wrażenie, że bardziej
    szkodzi na zdrowie oglądanie TV, niż tamten azbest ;-)
    Pomysł z odkurzeniem i pomalowaniem strychu jest dobry, ale nie wiem,
    jak ten Twój strych wygląda. Wyobrażam sobie, że jest tam sporo
    zakamarków, no i że są tam jakieś okna. Wydmuchanie tego dmuchawą do
    liści wydaje się być dobrym rozwiązaniem pod warunkiem, że operatora tej
    dmuchawy wyposaży się w porządną ochronę przed pyłem. U mnie przy
    izolacji pianką poliuretanową używali takich hełmów z nadmuchem
    powietrza z zewnątrz.
    Co do malowania, to zdecydowanie polecam natrysk i niekoniecznie musi to
    być farba. Oczywiście, jak ma być ładnie, to maluj farbą, a jak ma być
    tanio to polecam impregnat silikonowy do kamienia lub tynków, który
    można nakładać natryskiem z opryskiwacza ogrodniczego. Tylko trzeba
    uważać, żeby nie opryskać szyb, bo od tego matowieją.
    Jacek