  • 1. Data: 2010-01-29 13:45:00
    Temat: Jak negocjować ceny?
    Od: maniek <m...@o...pl>

    Cześć.Przymierzam sie do kupna materiałów w duzym sklepie z
    materiałami budowlanymi do termomodernizacji domu,szacowany koszt to
    ok.6tys. zł.Kurcze, jak mam negocjować cene żeby za bardzo nie
    zarobili na mnie, ma ktos moze jakieś doswiadczenia w tych sprawach?

  • 2. Data: 2010-01-29 13:54:31
    Temat: Re: Jak negocjować ceny?
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    >ok.6tys. zł.Kurcze, jak mam negocjować cene żeby za bardzo nie
    >zarobili na mnie, ma ktos moze jakieś doswiadczenia w tych sprawach?

    Zrobic zestawienie tego co potrzeba, dac do wyceny w paru miejscach
    i wybrac najlepsza oferte (wersja latwiejsza) lub sprawdzic je ze soba
    krzyżowo, wybrac jednego dostawce i napisac mu w jakich cenach mozesz to od
    niego kupic ;) (ceny najnizsze z tych paru ofert).

    To najprostszy mechanizm jesli nie masz orientacji cenowej a znasz
    zapotrzebowanie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2010-01-29 14:20:57
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał

> [...]
    > krzyżowo, wybrac jednego dostawce i napisac mu w jakich cenach mozesz to
    > od niego kupic ;) (ceny najnizsze z tych paru ofert).

    Ja brałem zawsze drugą w kolejności najniższą ofertę, dzwoniłem i mówiłem
    gościowi, że w firmie X dali mi cenę trochę niższą. Zawsze tak zakombinował,
    że jeszcze zszedł z ceny parę stówek. Wtedy dzwoniłem do firmy X i mówiłem,
    że konkurencja dała mi niższą cenę... i z reguły X dawał jeszcze niższą...
    Czasami udało się wyrwać nawet do 10 % dodatkowego upustu, ale sprzedawca
    zawsze płakał, że to już jest po kosztach :)

    Inna sprawa - nie zawsze opłaca się brać od producenta. Jak kupowałem strop
    Teriva, to pośrednik dał mi o 30% niższą cenę niż producent (mimo, że
    producent w sąsiedniej wsi, a pośrednik jakieś 30km dalej). Prosił tylko,
    żebym sie nie wygadał przed producentem, bo formalnie nie może po takich
    cenach sprzedawać...

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 4. Data: 2010-01-30 09:23:11
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Kane <s...@s...pl> wrote:

    > Zrobic zestawienie tego co potrzeba, dac do wyceny w paru
    > miejscach

    ... i potem z najtańszą wyceną w ręku przejechać się po kilku
    najbardziej obiecujących punktach na rozmowę, w trakcie której może
    nie podsuwaj tamtej wyceny pod nos, tylko pytając o jakichkolwiek
    kilka szczegółów cenowych zacznij porównywać to, co ci oferują z
    tąże wyceną, możesz też pomamrotać pod nosem coś w stylu "e, to tu
    mam taniej". Działa magicznie zwykle :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-01-30 12:22:04
    Od: cienias <c...@g...com>

    Witam,

    Skorzystaj ze sposobów kolegów później wyślij mi te ceny na marcin @
    ekupiec.com.pl a kupię to taniej. (obecnie jestem odpowiedzialny za
    zakupy w dużej firmie budowlanej)
    Różnicę podzielimy 50/50.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 6. Data: 2010-01-30 13:08:05
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

> [...]
    > ok.6tys. zł.Kurcze, jak mam negocjować cene żeby za bardzo nie
    > zarobili na mnie, ma ktos moze jakieś doswiadczenia w tych sprawach?

    www.allegro.pl - tu szukasz *najnizszych* cen i do takich dazysz w
    lokalnej hurtowni :) Jezeli to termomodernizacja to pewnie
    potrzebujesz mnostro styropianu.. Ten mozesz spokojnie na allegro
    kupic - na wiekszosci aukcji cena jest juz z wliczonym transportem od
    producenta (warunek - biezesz minimum logistyczne czyli te ok. 30m3)
    ale to akurat na sensowna termomodernizacje domu jest w sam raz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-01-30 14:01:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 05:08:05 -0800 (PST), Adam Szendzielorz napisał(a):

    > www.allegro.pl - tu szukasz *najnizszych* cen i do takich dazysz w
    > lokalnej hurtowni :)

    Tia, jak sprzedawcy z allegro beda pozyskiwac towar z legalnego zrodla i
    zaczna wystawiac faktury to wtedy bedzie mozna porownywac ich oferte z
    hurtowniami :) U zaprzyjaznionego dystrybutora sanitarnego w 2009 roku 3
    osoby wywalili z pracy za to ze kradly towar i wystawialy na allegro. A ja
    sie czasem zastanawialem jakim cudem mozna tam kupic niektore rzeczy 50-60%
    taniej niz cena producenta, podczas gdy maksymalne rabaty jakie daje
    dystrybutor to 40%.

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2010-01-30 17:17:59
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Nie wiem czy to praktycznie ma sens, ale
    czy ktos w okolicy gdzie sie budowal, szukal powiedzmy
    innych inwestorow budujacych domy i probowal
    skladac wspolne wieksze zamowienie,
    na 2 lub 3 budowy. Czy to waszym zdaniem ma sens.
    Czy udawalo sie wtedy wynegocjowac nizsze ceny?

    Pzdr
    Darek

  • 9. Data: 2010-01-30 17:20:56
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Jan 29, 2:45 pm, maniek <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > ok.6tys. zł.Kurcze, jak mam negocjować cene żeby za bardzo nie
    > zarobili na mnie, ma ktos moze jakieś doswiadczenia w tych sprawach?

    za mala kwota na duze negocjacje. Dostaniesz z10% upustu i tyle.

  • 10. Data: 2010-01-30 17:33:21
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Sty, 15:01, scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > sie czasem zastanawialem jakim cudem mozna tam kupic niektore rzeczy 50-60%
    > taniej niz cena producenta, podczas gdy maksymalne rabaty jakie daje

    Na pewno sa tez i takie przypadki. Ale mi sie w 95% udawalo kupic w
    lokalnej hurtowni towar w takich cenach jak na allegro - wszystko 100%
    legalnie z faktura. Zawsze mialem cytuje "to zrobimy grosz taniej" -
    jak widac da sie ;-) Upusty mialem takie ze chyba nikt takich nie
    mial... Mimo wszystko hurtownia i tak miala na tym zarobek :) Co
    powiesz na rabat 56% od cennika na welne rockwoola ?? 30% rabatu od
    cennika na okna i akcesoria Fakro. Zobacz jakie te hurtownie maja
    marze - jest z czego schodzic !! :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.