eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak skonfigurować rekuperator bez fabrycznego sterownika? › Re: Jak skonfigurować rekuperator bez fabrycznego sterownika?
  • Data: 2017-08-13 10:46:50
    Temat: Re: Jak skonfigurować rekuperator bez fabrycznego sterownika?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 10:05:28 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Nurtuje mnie pytanie: czy da się skonfigurować parametry rekuperatora,
    > do którego nie posiadam fabrycznego sterownika za tysiaka?
    >
    > Rekuperatory da się kupić bez tego drogiego gadżetu, ale czy da się
    > wtedy je przekonfigurować?
    >
    > Chodzi mi o model Brinkmann RENOVENT 300 oraz jego klon Viessmann
    > Vitovent 300.
    >
    > Zmiany, jakich chciałbym dokonać, to zmiana defaultowych nastawień dla
    > poszczególnych prędkości (biegów) oraz być może inne ustawienia dla
    > automatycznego by-passu.

    Na wyjściach (rekuperatora) możesz wysterować na którym biegu ma działać
    ale prędkości na tych biegach ustalasz na sterowniku. Moim zdaniem bez
    sterownika ten reku to trochę lipa jest. Sterownik m.in. dopasowuje
    prędkości wentylatorów do ustalonej wydajności w zależności od stopnia
    zabrudzenia filtrów, informuje o tym że filtry trzeba wymienić (jak już
    nie jest w stanie podkręcić wentyli) no i steruje bypassem (czyli mierzy
    temperature powietrza w domu, na zewnatrz i jak w domu jest wiecej niz
    na zewnatrz plus na zewnatrz panuje temperatura wyzsza niz ustalona
    to otwiera bypass i wietrzy dom chlodniejszym powietrzem).

    No i chyba nie Brinkmann tylko po prostu Brink. Renovent HR 300 pewnie?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.