eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak skonfigurować rekuperator bez fabrycznego sterownika? › Re: Jak skonfigurować rekuperator bez fabrycznego sterownika?
  • Data: 2017-08-13 15:03:36
    Temat: Re: Jak skonfigurować rekuperator bez fabrycznego sterownika?
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-13 o 10:46, Adam Sz. pisze:
    > Na wyjściach (rekuperatora) możesz wysterować na którym biegu ma działać
    > ale prędkości na tych biegach ustalasz na sterowniku. Moim zdaniem bez
    > sterownika ten reku to trochę lipa jest. Sterownik m.in. dopasowuje
    > prędkości wentylatorów do ustalonej wydajności w zależności od stopnia
    > zabrudzenia filtrów, informuje o tym że filtry trzeba wymienić (jak już
    > nie jest w stanie podkręcić wentyli) no i steruje bypassem (czyli mierzy
    > temperature powietrza w domu, na zewnatrz i jak w domu jest wiecej niz
    > na zewnatrz plus na zewnatrz panuje temperatura wyzsza niz ustalo

    To ten sterownik steruje by-passem?
    Byłem pewny, że to logika zawarta w rekuperatorze. Niedobrze...

    Mam Viessmanna (klon Brinka), ale ten sterownik kosztuje ponad 1 000 zł.
    Cena z kosmosu jak na takie proste urządzenie.
    Chciałem kupić taki zastępczy za 3 stówy, który steruje obrotami, można
    go oprogramować wg pór dnia. Póki co zrobiłem kabelek do testów i
    wystarczy w nim zwierać odpowiednie pary przewodów, żeby zmieniać obroty
    wentylatorów.

    --
    MN