  • Data: 2015-03-23 22:53:49
    Temat: Re: Jak zamocować markizę?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    masti pisze:

    > problemem jest raczej wytrzymałość ścianki płyty przez którą się
    > przewiercasz

    No więc nie sądzę. Mieszkałem kiedyś w bloku, co go za Gomułki zbudowali
    z takiej właśnie płyty. Ściany też. Instalację elektryczną prowadzoną
    miał właśnie w tych kanałach żerańskich biegnących z góry na dół. Kontakty
    wypadały ze ściany, bo trudno było osadzić puszkę w tak cienkiej betonowej
    przegrodzie. Kiedyś próbowałem naprawić taką usterkę i udało mi się z tego
    kanału wygrzebać *kilkanaście* nowych puszek. Jak panu elektrykowi która
    wpadła w kanał, to się nie przejmował i brał następną. Aż do skutku.
    Marnego, bo ta ostatnia też się słabo trzymała i wypadła. Innym razem
    wyrwany kontakt odslonił mi zadnią część kontaktu sąsiada, któremu
    instalację poprowadzili w tej samej rurze. Mogłem się wpiąć i czerpać
    prąd z jego sieci. Ale jak popatrzeć na taką płytę żerańska z boku, to
    odległść pierwszego kanału od brzegu jest znaczna. To może być nawet
    kilkanaście centymetrów (ale głowy nie dam, dawno już na to paskudztwo
    nie musiałem patrzeć).

    Jarek

    --
    Hej rób, młotkiem przywal psiakość