  • Data: 2015-03-24 22:32:24
    Temat: Re: Jak zamocować markizę?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Frez pisze:

    >> ale może zrobiony jest wieniec jak tu
    >> <http://4.bp.blogspot.com/-hz3hnBwE51k/TeoXRifB8SI/A
    AAAAAAADbc/qxGMW3Xmyow/s1600/embed.php-10.jpg>

    > Celowo zapodałem problem, bo wieńca niema:-{

    To się chwali. Dominują tu problemy zupełnie przypadkowe, poruszane
    całkiem bezwiednie. Nie żeby taki problem zapodany celowo był od
    razu w czymś lepszy, ale zawszeć to jakieś urozmaicenie.

    Istnienie poprzecznych kanałów ja bym traktował jako okoliczność
    sprzyjającą, a nie utrudnienie montażu zamocowania. Prosta śruba,
    choćby nie wiem jak długa i jak rozporowa, to zasze jakaś niepewność.
    Wyrwie się, albo się nie wyrwie. A jak w takim kanale utkwi jakiś
    element poprzeczny, to nie ma możliwości by dało się go wyjąć bez
    wyrwania kawału muru. Nawet nie trzeba robić specjalnego przegubu,
    o którym wspomniałem wcześniej. Można sobie przygotować kawałek
    płaskownika z nagwintowanym otworem na śrubę i dwoma otworkami
    pomocniczymi. O, coś takiego:

    +------------------------------+
    | * |
    | O |
    | * |
    +------------------------------+

    W środku jest ten nagwintowany otwór, a gwiazdki, to pomocnicze
    dziurki, przez które przetkniemy wte i nazad kawał sznurka. Otwór
    w murze trzeba wyfrezować na tyle duży, by się toto dało wrazić
    do dziury. A potem jak się przyciągnie za sznurek, to nam się ta
    kotwa ustawi prostopadle we właściwy sposób. Wtedy my jej wkręcamy
    pręt z gwintem i już mamy zamocówkę-niewyciągajkę. Przed ostatecznm
    dokręceniem śruby z zewnątrz trzeba tam jeszcze wpsiukać gładkiej
    i mocnej zaprawy cementowej, żeby siły się dobrze rozłożyły.

    Jarek

    --
    Wyrosła rzepka jędrna i krzepka,
    Schrupać by rzepkę z kawałkiem chlebaka!