  • 1. Data: 2011-04-07 09:14:15
    Temat: Jakie materialy do kosy spalinowej
    Od: d...@t...pl

    Witam.

    Zbliza sie sezon koszenia traw a wraz z nim pierwsze uruchomienie
    mojej kosy spalinowej.

    Jako ze nie mialem do tej pory do czynienia z takim sprzetem mam kilka
    pytanek do znawcow tematu.
    Sama kosa to kawasaki kbh-27a z silikiem 2-suwowym.

    Pytanka:
    1. jaki olej do mieszanki polecacie? Nazwa firmy albo oznaczenia oleju?
    A moze jakiegos oleju lepiej unikac?

    2. jaki smar do przekladni?
    Wiem z instrukcji tyle ze ma to byc dobrej jakosci smar litowy.

    3. jakies zalecenia dla kogos zielonego w tej materii? Np co robic albo
    czego nie robic zeby nie zajechac kosy?

    Czy w przypadku kos tez istnieje cos takiego jak pojecie docierania
    silnika?

    Jakiego typu kanistra uzywacie przy tankowaniu (metalowy ?) na stacji i
    jakiego typu paliwa?

  • 2. Data: 2011-04-07 10:33:02
    Temat: Re: Jakie materialy do kosy spalinowej
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    > 1. jaki olej do mieszanki polecacie? Nazwa firmy albo oznaczenia oleju?
    > A moze jakiegos oleju lepiej unikac?

    do latania uzywam midlanda full synetik - a tani w miare. Do piły sie nada. Ale nada
    sie dowolny syntetyczny do dwusuwów - do nabycia w sklepach motocyklowych.

    > 2. jaki smar do przekladni?
    > Wiem z instrukcji tyle ze ma to byc dobrej jakosci smar litowy.

    czyli zwykły towot łt-4 :)

    b.

  • 3. Data: 2011-04-07 10:46:36
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2011 11:14, d...@t...pl pisze:

    > Jako ze nie mialem do tej pory do czynienia z takim sprzetem mam kilka
    > pytanek do znawcow tematu.
    > Sama kosa to kawasaki kbh-27a z silikiem 2-suwowym.

    Na wstępie: a instrukcję przeczytał? Tam jest wszystko.

    > Pytanka:
    > 1. jaki olej do mieszanki polecacie?

    Normalny do dwusuwów. Syntetyk najlepiej się miesza.

    > Nazwa firmy albo oznaczenia oleju?
    > A moze jakiegos oleju lepiej unikac?

    Spożywczego ;->

    A poważniej: nie ma znaczenia, to nie jest silnik wyczynowy ani a i
    przebiegi są stosunkowo małe, w porównaniu z np. motorowerem używanym do
    codziennych dojazdów.

    > 2. jaki smar do przekladni?
    > Wiem z instrukcji tyle ze ma to byc dobrej jakosci smar litowy.

    No to kupujesz smar litowy - duh...

    > 3. jakies zalecenia dla kogos zielonego w tej materii? Np co robic albo
    > czego nie robic zeby nie zajechac kosy?

    Robić - przerwy.

    [ciach]

    > Jakiego typu kanistra uzywacie przy tankowaniu (metalowy ?) na stacji i

    Ja używam typu niedziurawego. Jakie ma znaczenie, z czego jest
    pojemnik??? Może jeszcze zaczniesz się pytać, w której ręce go nosić?

    > jakiego typu paliwa?

    Płynny uran...

    Przecież masz w instrukcji napisane, żeby lać benzynę!

  • 4. Data: 2011-04-07 12:20:02
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ink4md$1us$1@inews.gazeta.pl...

    poza tym co już Ci inni napisali to:

    - kosić w długich spodniach, koszuli z długim rękawem, pełnych butach i
    rękawicach

    - w masce ochronnej lub ewentualnie okularach

    - przy wymianie żyłki i tankowaniu gasić silnik

  • 5. Data: 2011-04-08 06:56:17
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 12:46:36 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Na wstępie: a instrukcję przeczytał? Tam jest wszystko.

    Zartujesz? Prawdziwy mezczyzna czyta instrukcje dopiero wtedy, gdy wszystko
    inne (lacznie z pytaniem na newsach i forum kosiarzy-spaliniarzy) zawiedzie
    :))

    --
    Maciek

  • 6. Data: 2011-04-08 07:06:23
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.04.2011 08:56, Maciek pisze:

    > Zartujesz? Prawdziwy mezczyzna czyta instrukcje dopiero wtedy, gdy wszystko
    > inne (lacznie z pytaniem na newsach i forum kosiarzy-spaliniarzy) zawiedzie
    > :))

    Tia, i to niestety w każdej branży - dzięki czemu pewna webowa aplikacja
    napisana parę lat temu przez kilku "fachowców" działała tylko z IE6 i z
    niczym innym, bo zamiast ustawić w javie obsługę zdarzenia "najechanie
    myszką" zgodnie z podręcznikiem, zrobili to "po swojemu".

    Co zauważyłem dzięki temu, że javy zasadniczo nie znałem (póki nie
    zacząłem naprawiać tej aplikacji) i zacząłem od podręcznika...

  • 7. Data: 2011-04-08 07:33:47
    Od: d...@t...pl

    Andrzej ?awa <a...@l...spam_precz.com> wrote:

    > Na wst?pie: a instrukcj? przeczyta?? Tam jest wszystko.

    > Normalny do dwusuwów. Syntetyk najlepiej si? miesza.

    Ok, tu odpowiedz w miare merytoryczna.

    > Spo?ywczego ;->

    Tutaj nawet zabawna do pewnego stopnia...

    > A powa?niej: nie ma znaczenia, to nie jest silnik wyczynowy ani a i
    > przebiegi s? stosunkowo ma?e, w porównaniu z np. motorowerem u?ywanym do
    > codziennych dojazdów.

    > No to kupujesz smar litowy - duh...

    Tu jakby mniej konkretnie.

    > Robi? - przerwy.

    Ok, to w miare oczywiste, ze trzeba robic przerwy. W tym pytaniu
    chodzilo np. o to czy w czasie docierania silnika przekraczanie
    okreslonej predkosci obrotowej moze sie zle dla silnika skonczyc, albo
    po jakim czasie mozna stwierdzic ze silnik jest juz dotarty, etc.
    O ile wogole wystepuje takie pojecie jak docieranie silnika - na
    niektorych forach niektorzy wspominali kiedys o docieraniu, ale ile w
    tym prawdy?

    > [ciach]

    > Ja u?ywam typu niedziurawego. Jakie ma znaczenie, z czego jest
    > pojemnik??? Mo?e jeszcze zaczniesz si? pyta?, w której r?ce go nosi??

    O tak - ze niedziurawy musi byc to fakt. To nie ulega watpliwosci.
    Dobrze tez zeby mozna bylo go w miare szczelnie zamknac.

    A na powaznie - tu raczej chodzilo o to czy nadal jest zakaz tankowania
    paliwa do plastikowych pojemnikow na stacjach benzynowych.

    > P?ynny uran...

    Bylem u ruskich na targu, ale mowia ze chwilowo jest problem z takim
    paliwem :) Mam przyjsc i pytac w przyszlym miesiacu, moze beda mieli :)

    > Przecie? masz w instrukcji napisane, ?eby la? benzyn?!

    Tak tak zgadza sie - napisali. Tu byly tylko watpliwosci co do tego czy
    sama bezolowiowa czy tez bezolowiowa z jakimis dodatkami - tak jak sie
    dolewa jakiegos specyfiku do starszych silnikow samochodowych, od kiedy
    zlikwidowali uniwersalna.

  • 8. Data: 2011-04-08 07:34:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Andrzej ?awa <a...@l...spam_precz.com> wrote:
    >>>
    > A na powaznie - tu raczej chodzilo o to czy nadal jest zakaz tankowania
    > paliwa do plastikowych pojemnikow na stacjach benzynowych.

    Kup w biedronce 5litrówwody niegazowanej za 1,5zł, wylej wode i w ten
    baniaczek nalej benzyna na stacji paliw jak nie masz innego pojemnika
> [...]
    > sama bezolowiowa czy tez bezolowiowa z jakimis dodatkami - tak jak sie
    > dolewa jakiegos specyfiku do starszych silnikow samochodowych, od kiedy

    Jak uniwersalna? Do dwusuwów dolewało się olej do czterosówwó nie.
    Przeczytaj w instrukcji twojej kosy czy ma być "czyste" paliwo" czy
    mieszanka z olejem. A jesli mieszanka to doczytaj w jakich proporcjach bo tu
    na grupie wróżek nie ma i nie zgadniemy

    Krzysiek

  • 9. Data: 2011-04-08 08:42:43
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.04.2011 09:33, d...@t...pl pisze:

    > Tu jakby mniej konkretnie.

    One wszystkie są mniej-więcej takie same a i sam sprzęt nie jest na tyle
    obciążony i wyrafinowany, żeby potrzebował czegoś więcej, niż określono
    w instrukcji obsługi.

    > Ok, to w miare oczywiste, ze trzeba robic przerwy. W tym pytaniu
    > chodzilo np. o to czy w czasie docierania silnika przekraczanie
    > okreslonej predkosci obrotowej moze sie zle dla silnika skonczyc, albo

    W kosach spalinowych masz blokadę na określonym "roboczym" ustawieniu
    przepustnicy. Nie doczytałeś w instrukcji?

    > po jakim czasie mozna stwierdzic ze silnik jest juz dotarty, etc.

    Przeczytaj instrukcję.

    > O ile wogole wystepuje takie pojecie jak docieranie silnika - na
    > niektorych forach niektorzy wspominali kiedys o docieraniu, ale ile w
    > tym prawdy?

    Jeśli jakieś szczególne zabiegi są wymagane w początkowym okresie
    użytkowania, to w instrukcji byłoby o tym napisane.

    > O tak - ze niedziurawy musi byc to fakt. To nie ulega watpliwosci.
    > Dobrze tez zeby mozna bylo go w miare szczelnie zamknac.

    Dobrze kombinujesz.

    > A na powaznie - tu raczej chodzilo o to czy nadal jest zakaz tankowania
    > paliwa do plastikowych pojemnikow na stacjach benzynowych.

    <sarkazm>
    Tak. Oraz zakaz podjeżdżania pod dystrybutor z włączonym silnikiem.
    Ostatnie 20m musisz samochód przepychać ręcznie.
    </sarkazm>

> [...]
    >
    > Tak tak zgadza sie - napisali. Tu byly tylko watpliwosci co do tego czy
    > sama bezolowiowa czy tez bezolowiowa z jakimis dodatkami - tak jak sie

    A co napisali w instrukcji obsługi? Przeczytaj ją! Jest tam coś o
    jakichś dodatkach?

    > dolewa jakiegos specyfiku do starszych silnikow samochodowych, od kiedy
    > zlikwidowali uniwersalna.

    Uniwersalna miała dodatek mający na celu ochronę tandetnych gniazd
    zaworowych przed wypalaniem.

  • 10. Data: 2011-04-08 08:54:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 8 Kwi, 10:42, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > <sarkazm>
    > Tak. Oraz zakaz podje d ania pod dystrybutor z w czonym silnikiem.
    > Ostatnie 20m musisz samoch d przepycha r cznie.
    > </sarkazm>

    pytanie nie jest zupelnie bez sensu, na niektorych stacjach nie
    pozwalaja lac do byle czego(np. butelek z tworzywa sztucznego...), ale
    do kanistra z atestem mozna, a zeby mial atest zadaje sie musi
    przewodzic prad (nie moze elektryzowac sie - jakas domieszka wegla/
    grafitu?) i nie moze go rozpuszczac paliwo ;)

    WS

    PS. ja mieszam benzyne do kosy z olejem motocyklowym do dwutaktow
    Castrol Power 1 Racing 2T