  • 501. Data: 2014-07-11 00:06:34
    Temat: Re: Jezioro
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-10 23:51, masti pisze:

    > nie, zupełnie nie. Każdy pedał może chodzić po ulicy, księża nie kopia
    > dzieci na lekcjach religii

    A jaki pedal nie moze chodzic po ulicy? Znasz takiego? Jeden pewny nawet
    jest w Polskim parlamencie, zreszta nie tylko tzw. pedal. Jest murzyn,
    transwescyta. Kosciol im zabronil? Pietnuje ich moze? Organizuja sobie
    nawet marsze i nosza koszulki "jestem gejem" a ksieza do nich nie strzelaja.
    A dzieci to tylko ksieza kopia? Slynne Slowiki to tez ksieza?
    Pieniaczycie i tyle.

    > bez echa tylko co chwila ktoś o nim mówi.

    Mowi, bo to dziwne, ze cos podobnego moze sie podobac, a poczucie
    estetyki zostaje chyba w kieliszku. Nie mniej jednak jak sam zauwazasz
    transmisja byla mozliwa. Nikt tez nie cenzuruje tresci z tym zwiazanych.
    Poglad moze miec kazdy i to jest wlasnie wolnosc. Jednym sie podoba i
    moga o tym mowic, innym sie nie podoba i tez moze o tym mowic. Ggzie tu
    ogranicznie?

    Pozdro.. TK

  • 502. Data: 2014-07-11 00:09:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-10 23:25, masti pisze:

    > i ty uważasz to za konflikt religijny? To jeszce dużo się musisz nauczyć

    Napewno nie tolerancji jak widze po tej dyskusji.

    Pozdro.. TK

  • 503. Data: 2014-07-11 01:00:09
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-07-10 21:40, ikka pisze:

    > gdyby nie współczesna medycyna - nie urodziłoby się w ogóle.

    To prawda. Nie byloby zaplodnienia invitro.
    Swoja droga trzeba miec sporo zaparcia zeby sie zdecydowac na tak
    ryzykowna dla dziecka ciaze. Ktos podjal to ryzyko by pozniej miec
    pretensje do swiata. Nie uwazasz, ze to troche nie w porzadku?

    > przeczytaj stary testament zanim znowu powypisujesz takie głupoty. bóg
    > akurat uśmiercił najwięcej istnień :)

    Powiem Ci, ze jako czlowiek mam sporo watpliwosci, czy pytan o takie
    zdarzenia jak np. druga wojna. Tylko, ze jako czlowiek wierzacy wiem, ze
    nasze zycie tu jest tylko pewnym etapem. Czy sprawiedliwym? Wg. naszej -
    ludzkiej oceny nie. Mozna pytac, gdzie wtedy byl Bog? Z drugiej strony
    patrzac na wszechswiat czy mozemy myslec, ze wszystko wiemy? Czy Ty
    wszystko wiesz? Wiara polega na tym, ze wierzymy w to, ze ma to sens
    ktorego zwyczajnie nie rozumiemy, nie wiemy itp. Wiem, ze to trudne, ale
    jezeli nie to, to co nam zostaje? Latwiej Ci to zrozumiec wiedzac, ze
    nie ma Boga? Nie sadze. Bedac wrazliwym czlowiekiem tego po prostu nie
    da sie zrozumiec.

    > a tobie jak się wydaje? :)

    Mi sie wydaje, ze Bog pewnie ma inne plany.
    Ja nie jestem czlowiekiem wpojonej wiary od zawsze. Mam to szczescie, ze
    pewnego dnia na zakrecie zycia przekonalem sie, ze ktos wobec mnie ma
    inne plany. Trudno to zrozumiec jak sie nie przezyje. Z mojej
    perspektywy nie trzeba szukac przepisow, analizowac ustaw, czy tez
    wsluchiwac sie wnikliwie w slowa ksiedza i szukac potwierdzenia. Dla
    mnie niemal nie ma to znaczenia, bo czegos doswiadczylem. Wiec na rzeczy
    ktorych nie rozumiem reaguje pewnie troche inaczej. Co nie znaczy, ze
    zrozumienie zdarzen przychodzi latwo.

    > co wydaje ci się logiczne?

    To, ze nazwa szpitala jest sugestywna.

    > szpital pisze, ze w pełni realizuje kontrakt
    > z nfz.

    Nie znam sprawy ani niuansow prawnych. Na podstawie tendencyjnych
    wypowiedzi w tv trudno o obiektywny poglad. Chcesz to sie realizuj. Mi
    to do zycia potrzebne nie jest. Poczekam w spokoju na obrot sprawy.
    Nawet jezeli okaze sie, ze lekarz, dyrektor, czy szpital naduzyl
    stanowiska to dla mnie w kontekscie wiary nic nie zmienia. Kolejny
    przypadek w zyciu ktory byc moze nie powinien sie zdarzyc i tyle.
    Narazie slysze, ze opinie roznych gremiow sa podzielone. A po ludzku na
    cala te sprawe swoj poglad mam.

    Pozdro.. TK

  • 504. Data: 2014-07-11 08:22:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > ta większość, która krzyczy, że jest dyskryminowana?

    dokładnie tak. Z punktu widzenia siły przebicia, czy jak do nazwac PR-u w
    dzisiejszym swiecie wadą kk jest ze akceptuje wasza wolnosc i szanuje wasz
    wybór. A to pozwala wam, mniejszosci, przy współudziale w wiekszosci
    lewackich mediów zadac przywilejow wiekszych niz wynika to z proporcji
    ludnosci, i próbuje nam, wiekszosci, mówic co mozemy a co nie.
    Wyobraz sobie ze gdybysmy stosowali metody jakie stosuja islamisci to
    grzecznie chodzilbys do kosciola - pod kara wychlostania kazdy by chodzil...

    b.

  • 505. Data: 2014-07-11 10:18:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ikka" napisał w wiadomości grup

    > z tego punktu wynika tylko to, że to kk jest uprzywilejowany,

    Nie, nie jest. Agnostycy tez obchodzą święta (choć oczywiście nie nazywają
    ich Bożym Narodzeniem) bo ich dzieci też dostają prezenty. Nawet niektórzy
    ateiści obchodzą święta, więc to że wolne jest akurat wtedy to jest
    uprzywilejowanie jakiejś grupy. Oczywiście wynika t oz tradycji
    Chrześcijańskiej, ale tylko wynika.

    >>> 2. jakiego kościoła dotyczy konkordat?

    > przeczytaj ustawę i nie ośmieszaj się. właśnie konkordat stawia kościół na
    > pozycji uprzywilejowanej.

    Umowa ze stanami stawia USA na pozycji "uprzywilejowanej", natomiast umowa z
    Ukrainą - Ukrainę itd. I co? I nic! Tyle tylko że te umowy nie maja swoich
    zwyczajowych nazw.

    >>> 3. jakie symbole religijne wiszą w miejscach publicznych

    > dobrze, że wasz legenda nie głosi, że jezusa powiesili... to byśmy mieli
    > wystrój.

    ROTFL. Argumentacja Ci się rozjeżdża. Jakiego "naszego"? Ja się do katolików
    nie mieszam, prostuję tylko Twoje bzdury. Merytorycznie nie emocjonalnie.
    Czasem mieszkam w kraju gdzie większość stanowią muzułmanie i nie mam
    pretensji że Muezin mnie budzi swoim śpiewem. Po prostu rozumiem to że
    lokalna większość tak chce.

    >>> 4. jakie symbole religijne wiszą NAD godłem?

    > przede wszystkim jesteśmy Polakami, nie katolikami, ateistami,
    > homoseksualistami, kierowcami, rowerzystami. to godło powinno być naszym
    > wspólnym symbolem. krzyż nad godłem świadczy o dominacji kk i o tym tu
    > rozmawiamy.

    ROTFL. Tobie chodzi o geometrię??? Jakby godło wisiało nad krzyżem to by był
    lament że krzyż jest w centralnym miejscu a godło wyżej. Itd.

    > duchowny nie powinien jeździć z policjantami radiowozem. chyba, że w
    > kajdankach.

    Bo?

    > konstytucję też przeczytaj.

    Czytałem nie raz i co? Nie zauważyłem tak przepisu zabraniającego duchownym
    dbania o poprawę bezpieczeństwa.

    >>> 6. świątynia opatrzności bożej dostała ile pieniędzy Polaków .... ?

    > możesz dać. na meczet też dasz? bo jak kali ukraść krowę... prawda?

    Prędzej na muzeum, albo jakąś bibliotekę. Ale _społeczeństwo_ chciało dać na
    świątynię więc mi nic do tego. Proponuję sobie poczytać trochę historii o
    tej świątyni. Jej historia nie sięga 20 lat wstecz tylko wiele więcej.

    >>> 7. kto płaci pensje kapelanów wojskowych, więziennych i szpitalnych?

    > on tam będzie niezależnie od tego, czy chcą.

    Rozumiem, że Ty znasz przyszłość. ROTFL. Weź się ogarnij bo Twoja
    argumentacja jest tak infantylna że aż boli na grupie technicznej.

    Na dzień dzisiejszy żołnierze _chcą_ by byli z nimi kapelani. I tak długo
    jak oni tego chcą ja nie mam nic przeciwko. Jeśli kiedyś powiedzą że pomaga
    im dmuchana lala to będę za tym by im kupić dmuchane lale. Bo w moim
    interesie jest by oni byli "zwarci silni i gotowi".

    >>> 8. kto finansuje składki kk na ubezpieczenie emerytalne?
    >>> 9. kto finansuje składki kk na ubezpieczenie rentowe
    >>> 10. kto finansuje składki kk na wypadkowe?

    > nie, ten kto je płaci. nie masz pojęcia o czym mówisz. to jest
    > przerażające.
    > dlaczego im?

    Dlatego że tak to zostało ustalone. Dlaczego niektórzy przedsiębiorcy mogą
    płacić podatek ryczałtowy, dlaczego artyści mają prawo do większych kosztów
    itd.

    Pogłówne dla księży zostało wprowadzone po to by uniknąć sytuacji że
    znajdzie się taki ksiądz co stwierdzi że na tacę nie dostaje ani grosza,
    albo taki co będzie zaniżał dochód.

    >>> 11. czy księża płacą podatki zryczałtowane?

    > no, idąc tym tokiem myślenia, to dlaczego mają w ogóle płacić, nawet
    > zryczałtowany?

    Dokładnie tak. Skoro świątynie należą do lokalnych wspólnot i te lokalne
    wspólnoty składają się np. na ich oświetlenie czy ogrzewanie to dlaczego
    mają po drodze płacić od tego podatek?

    Kiedyś z kolegami założyliśmy sobie stowarzyszenie i wynajmujemy salę od
    miasta. Co roku płacimy składki i z tych składek stowarzyszenie się
    utrzymuje. Nie musimy i nie płacimy podatków. Natomiast gdyby nasze
    stowarzyszenie nazywało się KK a przewodniczący ksiądz to musielibyśmy
    płacić - toż to absurd czystej wody.

    Dlatego wiele sekt rejestruje się jako stowarzyszenia i w przeciwieństwie do
    KK nie płaca podatków. No ale oczywiście idioci będą to podawać jako
    przykład że to KK jest uprzywilejowany.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 506. Data: 2014-07-11 10:40:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ikka" napisał w wiadomości grup

    > powtórzę jeszcze raz: jeśli do odróżnienia dobra od zła potrzeba cie
    > religii, to jesteś psychopatą.

    Odpocznij, przeczytaj jeszcze raz, pomyśl, przeczytaj jeszcze raz, pomyśl i
    dopiero odpisuj.

    Twój anty-katolicyzm zaślepia Cię do tego stopnia że nawet nie zauważasz że
    ja się w ogóle do religii nie odnoszę. Prostuję tylko bzdurę jakoby
    nawoływanie do bycia dobrym w miejscach publicznych powinno być zabronione.

    I nie ma znaczenia czy do bycia dobrym nawołuje ksiądz, pasto, mnich, imam,
    prezes, prowadzący, oświecony, szaman czy dowolny Jan Kowalski.

    > moralność to nie jest mocna strona kk. nie ośmieszaj się.

    Wielu duchownych różnych wyznań w życiu spotkałem ale nie przypominam sobie
    by którykolwiek głosił że należy być złym człowiekiem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 507. Data: 2014-07-11 10:52:24
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.07.14 10:40, Ergie pisze:

    > Wielu duchownych różnych wyznań w życiu spotkałem ale nie przypominam
    > sobie by którykolwiek głosił że należy być złym człowiekiem.

    A i owszem - głosił. Gorzej ze świeceniem przykładem takiego bogobojnego
    życia przez onego. A już starożytni Rzymianie powiadali: verba docent,
    exempla trahunt (słowa uczą, przykłady pociągają). Dobrze to oddaje stary
    dowcip:

    Gdy parafianie zarzucali swemu pasterzowi, że ten na kazaniach gani
    cudzołóstwo swoich owieczek, a sam z gospodynią cudzołoży w najlepsze,
    ten na kolejnym kazaniu rzekł: wy nie mówta, co ja robię, ale róbta
    co ja mówię!

    --
    collie

  • 508. Data: 2014-07-11 11:54:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup

    > A i owszem - głosił.

    Jakiego był wyznania i co głosił?

> [...]

    > cudzołóstwo swoich owieczek, a sam z gospodynią cudzołoży w najlepsze,
    > ten na kolejnym kazaniu rzekł: wy nie mówta, co ja robię, ale róbta

    Powtarzam ja się w ogóle nie odnoszę do KK, ani duchownych, a jedynie do
    absurdalnej tezy jakoby publiczne nawoływanie do bycia dobrym powinno być
    zabronione.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 509. Data: 2014-07-11 12:10:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 11 Jul 2014 00:06:34 +0200 osobnik zwany Maniek4
    napisał:

> [...]
    > Poglad moze miec kazdy i to jest wlasnie wolnosc. Jednym sie podoba i
    > moga o tym mowic, innym sie nie podoba i tez moze o tym mowic. Ggzie tu

    nie cenzuruje ale chce. Chociażby ostatni przykład Gogota picnic.
    Hierarchowie kościoła chcieli zakazać wystawiania.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 510. Data: 2014-07-11 12:14:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2014 11:54, Ergie pisze:

    > Powtarzam ja się w ogóle nie odnoszę do KK, ani duchownych, a jedynie do
    > absurdalnej tezy jakoby publiczne nawoływanie do bycia dobrym powinno
    > być zabronione.

    Nawoływanie do dyskryminacji osób o innej orientacji, narzucania innym
    przemocą własnych wątpliwych standardów moralnych, nawoływanie do
    łamania prawa oraz nawoływanie do narażania ludzi na utratę zdrowia lub
    życia z powodu traktowania tych ludzi jako pozbawionego osobistych praw
    inkubatora rozpłodowego nie jest nawoływaniem do bycia dobrym.