  • 41. Data: 2010-05-25 18:55:30
    Temat: Re: Kable po podłodze w piwnicy
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:hth583$6lt$1@news.onet.pl...

    > boże co za bzdety....

    Ale akurat tutaj Kiki ma rację.
    W każdym przewodniku, porzez który płynie prąd wydziela się energia w
    postaci ciepła. Ciepło to musi być oddane do otoczenia.
    Obciążalność przewodów zależy od tego czy są prowadzone w tynku czy też w
    materiale izolacyjnym, a także od tego ile jest prowadzonych przewodów w
    wiązce, a także od temperatury otoczenia (temperatury pomieszczenia) i
    dopuszczalnej temperatury granicznej przewodu.

  • 42. Data: 2010-05-25 19:30:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:

> [...]
    > przewodów w wiązce, a także od temperatury otoczenia (temperatury
    > pomieszczenia) i dopuszczalnej temperatury granicznej przewodu.

    tylko ze przewody lepiej odprowadzają ciepło położone na wierzch niz w tynku
    :)

    zaizolowanie przewodów w tynku zmniejsza obciążalność długotrwałą.

    http://bezel.com.pl/index.php/instalacje-elektryczne
    /obcialno-prdowa-dugotrwaa.html

  • 43. Data: 2010-05-25 19:31:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Czeresniak" <d...@o...pl> wrote in message

    > A ja rozwalam właśnie skosy z płyt kg i bedę je zamykał od nowa po
    > poprawnym wykonaniu izolacji wełną.
    > Niestety wszystkiego naprawić się nie da, bo by trzeba rozebrać całe
    > poddasze włącznie z sufitami.

    nie myślałeś o sprzedaży domu? :)

  • 44. Data: 2010-05-25 20:05:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > nie myślałeś o sprzedaży domu? :)

    A co chcesz sie przenieść na Pomorze?
    ;))

    Kris

  • 45. Data: 2010-05-25 20:32:07
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > tylko ze przewody lepiej odprowadzają ciepło położone na wierzch niz w
    > tynku :)

    No, ale rozmowa była na temat różnicy pomiędzy w tynku, a w lub pod
    styropianem :)

  • 46. Data: 2010-05-25 20:32:48
    Temat: Re: Kable po pod?odze w piwnicy
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marek Dyjor napisal:
    > boże co za bzdety....

    Ehm, dajesz ciała Marku. Lepiej zapoznaj się ze szczegółami choćby tu:
    http://bezel.com.pl/index.php/instalacje-elektryczne
    /dobor-i-ukadanie-przewodow.html

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 47. Data: 2010-05-25 21:10:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek_P wrote:

    > Ehm, dajesz ciała Marku. Lepiej zapoznaj się ze szczegółami choćby tu:
    > http://bezel.com.pl/index.php/instalacje-elektryczne
    /dobor-i-ukadanie-przewodow.html

    fajny link tylko co on ma do sprawy :)

    prawidłowy link to ja podesłałem.

  • 48. Data: 2010-05-26 04:45:02
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > nie myślałeś o sprzedaży domu? :)

    myślał tylko jak wziął pod uwagę opcje że ktoś mu zapłaci za dom paragonami
    to woli go do góry nogami przestawić :)
    Tak poza konkursem to zakładam że kiki obejrzał swoje poddasze kamerą
    termowizyjną i dopatrzył się braków . Teraz się tak zastanawiam czy te
    ponowne zrobienie poddasza się mu kiedykolwiek zwróci w ogrzewaniu bo
    zapewne po to chce to modernizować :)

  • 49. Data: 2010-05-26 16:22:28
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adi" <a...@g...com> wrote in message

> [...]
    > termowizyjną i dopatrzył się braków . Teraz się tak zastanawiam czy te
    > ponowne zrobienie poddasza się mu kiedykolwiek zwróci w ogrzewaniu bo

    Ja nie robie tego dla oszczędności w opale ale z powodu takiego, ze
    instalacja C.O. była liczona z zapasem, a sie nie wyrabia w mroźne dni i
    czuć z wielu miejsc powiew zimna, chłodu.
    Są miejsca gdzie skrapla sie woda. Praktycznie w każdej zabudowie veluxa
    jest zimniej o 15 stopni.

  • 50. Data: 2010-05-26 16:45:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > czuć z wielu miejsc powiew zimna, chłodu.
    > Są miejsca gdzie skrapla sie woda. Praktycznie w każdej zabudowie veluxa

    I to jest właśnie ta oszczędność, bo jak skosy to niższy podatek :)
    Niech żyje znienawidzona kostka. Jak będę się budował to stawiam dom w
    formie kostki + ewentualnie dach dwuspadowy bez ociepleń i bez poddaszy
    użytkowych.