    From: "Jackare" <...@s...de.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Kafle na balkonie
    Date: Sun, 24 May 2009 22:07:57 +0200

    Użytkownik "ab" <a...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns9C1344ECB3A4abed58igo1wrocpl@127.0.0.1...
    > Chcę sam położyć kafle na balkonie. Balkon jest odkryty. Jestem
    > laikiem w kaflowaniu i dlatego proszę o ustosunkowanie się do
    > moich pytań/stwierdzeń poniżej i jakieś wskazówki lub
    > przekierowanie mnie na jakąś sensowną stronę.
    >
    > * kafle powinny być mrozoodporne i podłogowe
    Mrozoodporne. Podłogowe na podłogę, ścienne na ścianę ale mrozoodporne.

    > * klej powinien być mrozoodporny
    Tak i nie powinien tylko musi.

    > * czy fugi też są jakieś mrozoodporne, czy zwyczajne?
    Fuga to fuga. Z wyjątkiem pewnych spcjalnych zastosowań - nie ma ich zbyt
    wiele rodzajów.

    > * jaką firmę wybrać do kleju i fug?
    Ortodoksi powiedzą ATLAS PLUS. Ja powiem: coś ze średniej półki co jest do
    zaakceptowania cenowo. Nie bierz najtańszego szajsu z marketu bo może się
    okazać że więcej w tym piasku niż luksusu i kafelki będą odpadać. Ja u
    siebie na balkonie robiłem PLUSEM bo mi akurat został, ale ortodoksem nie
    jestem :)

    > * jaką dać szerokość fug?
    De gustibus non est disputandum. Jaka Ci się podoba. Otatnie trendy to "jak
    najmniejszą". Ja bym dał taką która zapewni dobre zespoinowanie kafelek bo
    fuga to nie ozdoba tylko spoina. Jeżeli moge coś doradzić, to na podłogę daj
    fugę: ciemnoszarą, czarną lub ciemnobrązową. Wszelkie kolory na podłodze
    zewnętrznej po jakiś czasie będą szaro-czarne i nie ma sensu ich dawać.

    > * jak wykańczać brzegowe strefy kafli: plastikowe listwy czy
    > fugą?
    Ja bym robił fugą. Pod listwy najdzie woda lub wilgoć i po zamarznięciu
    zniszczy listwę lub odspoi kafelkę. Zamarznięta woda ma naprawdę wielką siłę
    niszczenia.

    > * czy fugi się jakoś dodatkowo zabezpiecza na przesiąkanie,
    > niewykruszanie, czy sama fuga jest szczelna i trwała?
    Są impregnaty, ale dobrze położone kafelki i dobrze położona fuga powinna
    trzymać bez dodatkowych zabezpieczeń.

    --
    Jackare