  • 1. Data: 2009-05-22 04:45:48
    Temat: Kafle na balkonie
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Chcę sam położyć kafle na balkonie. Balkon jest odkryty. Jestem
    laikiem w kaflowaniu i dlatego proszę o ustosunkowanie się do
    moich pytań/stwierdzeń poniżej i jakieś wskazówki lub
    przekierowanie mnie na jakąś sensowną stronę.

    * kafle powinny być mrozoodporne i podłogowe
    * klej powinien być mrozoodporny
    * czy fugi też są jakieś mrozoodporne, czy zwyczajne?
    * jaką firmę wybrać do kleju i fug?
    * jaką dać szerokość fug?
    * jak wykańczać brzegowe strefy kafli: plastikowe listwy czy
    fugą?
    * czy fugi się jakoś dodatkowo zabezpiecza na przesiąkanie,
    niewykruszanie, czy sama fuga jest szczelna i trwała?

    --
    Bestsellery książkowe:
    "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

  • 2. Data: 2009-05-22 06:58:13
    Temat: Re: Kafle na balkonie
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 22 May, 06:45, ab <a...@i...wroc.pl> wrote:
> [...]
    > moich pytań/stwierdzeń poniżej i jakieś wskazówki lub
    > przekierowanie mnie na jakąś sensowną stronę.
    >
    > * kafle powinny być mrozoodporne i podłogowe

    Tak. Jeśli ma to znaczenie to zwróć uwagę na to aby nie były śliskie
    (np. gres polerowany, można nieźle się pośliznąć).

    > * klej powinien być mrozoodporny

    Tak

    > * czy fugi też są jakieś mrozoodporne, czy zwyczajne?

    Mrozodporne i elastyczne

    > * jaką firmę wybrać do kleju i fug?

    Obojetne, teraz na dniach u mnie klejone były na Atlas Plus a fuga
    Ceresit CE43

    > * jaką dać szerokość fug?

    Taką żeby było ładnie, ale raczej nie mniej niż 2mm, jak układasz
    pierwszy raz to im będzie szersza tym będzie Ci łatwiej (korekcja,
    samo fugowanie).

    > * jak wykańczać brzegowe strefy kafli: plastikowe listwy czy
    > fugą?

    Plastikowe listwy albo szlifowanie. Listwy są znacznym ułatwieniem, bo
    przy szlifowaniu każde pół milimetra różnicy widać wyraźnie
    (szczególnie właściciel to widzi ;-)

    > * czy fugi się jakoś dodatkowo zabezpiecza na przesiąkanie,
    > niewykruszanie, czy sama fuga jest szczelna i trwała?

    To i to. Fuga jest wodoporna ale aby nie traciła koloru i się nie
    wykruszała są dodatkowe impregnaty.
    Np. Atlas Delfin.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2009-05-22 08:15:58
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 22 Maj, 08:58, ZbyszekZ wrote:
    > Tak. Jeśli ma to znaczenie to zwróć uwagę na to aby nie były śliskie
    > (np. gres polerowany, można nieźle się pośliznąć).
    > (...)

    Pozwolę sobie uzupełnić Twoją wypowiedź o uwagi wymienione w tym wątku
    http://groups.google.pl/group/pl.misc.budowanie/brow
    se_frm/thread/b7771b991c7008bd/95715e4f0def14e5?q=#9
    5715e4f0def14e5
    Chociaż wątek dotyczy tarasu, to są tam zawarte wskazówki dotyczące
    kafelkowania balkonów.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 4. Data: 2009-05-22 11:06:36
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 22 May, 10:15, JaMyszka <f...@g...com> wrote:

> [...]
    /browse_frm/thread/b77...
    > Chociaż wątek dotyczy tarasu, to są tam zawarte wskazówki dotyczące

    Wiedziałem, że ktoś spsuje kolejny samorodny talent :-)
    Dopóki nie przeczytałem na grupie jak to się robi to położyłem na
    balkonie w starym mieszkaniu (ponad 10 lat temu i do dziś leżą), ale
    po naczytaniu się teraz zatrudniłem tzw. fachowca. Dużej różnicy
    pomiędzy jego a moja robotą nie widzę, może poza tym że fachowcowi to
    równiej wychodzi :-). Zobaczymy czy będzie bardziej trwała.

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2009-05-22 11:38:04
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 22 Maj, 13:06, ZbyszekZ wrote:
    > [...]
    > Wiedziałem, że ktoś spsuje kolejny samorodny talent :-)

    Myślisz o sobie? Nie, no - nie przesadzaj - wszak tylko oprawę Ci
    dodałam należną Twej wiedzy;p
    BTW Twój post także do kajecika sobie spisałam:)

    > Dopóki nie przeczytałem na grupie jak to się robi to położyłem na
    > (...)
    > równiej wychodzi  :-). Zobaczymy czy będzie bardziej trwała.

    Wątkotwórca nie napisał o jaki balkon chodzi - w bloku czy w domku?
    Nowy czy stary?
    A ja mieszkam w 11 piętrowym bloku i u niektórych sąsiadów płytki zimy
    nie wytrzymały. Pewnie ta folia (albo jej brak), szerokość fugi i jej
    rodzaj miały na to wpływ.

  • 6. Data: 2009-05-22 12:21:17
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 22 May, 13:38, JaMyszka <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > A ja mieszkam w 11 piętrowym bloku i u niektórych sąsiadów płytki zimy
    > nie wytrzymały. Pewnie ta folia (albo jej brak), szerokość fugi i jej

    Może tak, może dokładność roboty?
    Ja położyłem w bloku. Żadnej wylewki (ani folia, ani sampoziomująca
    ani żanda inna). Jak było krzywo to płytki leżą krzywo.
    Materiały wybierane na zasadzie - tańsze to lepsze (jak w
    państwowowych przetargach).
    Faowiec zrobił i folię i wyrwównał i nacudował się i zobaczymy na
    wiosnę (przyszłą ;-)

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2009-05-24 20:07:57
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "ab" <a...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moich pytań/stwierdzeń poniżej i jakieś wskazówki lub
    > przekierowanie mnie na jakąś sensowną stronę.
    >
    > * kafle powinny być mrozoodporne i podłogowe
    Mrozoodporne. Podłogowe na podłogę, ścienne na ścianę ale mrozoodporne.

    > * klej powinien być mrozoodporny
    Tak i nie powinien tylko musi.

    > * czy fugi też są jakieś mrozoodporne, czy zwyczajne?
    Fuga to fuga. Z wyjątkiem pewnych spcjalnych zastosowań - nie ma ich zbyt
    wiele rodzajów.

    > * jaką firmę wybrać do kleju i fug?
    Ortodoksi powiedzą ATLAS PLUS. Ja powiem: coś ze średniej półki co jest do
    zaakceptowania cenowo. Nie bierz najtańszego szajsu z marketu bo może się
    okazać że więcej w tym piasku niż luksusu i kafelki będą odpadać. Ja u
    siebie na balkonie robiłem PLUSEM bo mi akurat został, ale ortodoksem nie
    jestem :)

    > * jaką dać szerokość fug?
    De gustibus non est disputandum. Jaka Ci się podoba. Otatnie trendy to "jak
    najmniejszą". Ja bym dał taką która zapewni dobre zespoinowanie kafelek bo
    fuga to nie ozdoba tylko spoina. Jeżeli moge coś doradzić, to na podłogę daj
    fugę: ciemnoszarą, czarną lub ciemnobrązową. Wszelkie kolory na podłodze
    zewnętrznej po jakiś czasie będą szaro-czarne i nie ma sensu ich dawać.

    > * jak wykańczać brzegowe strefy kafli: plastikowe listwy czy
    > fugą?
    Ja bym robił fugą. Pod listwy najdzie woda lub wilgoć i po zamarznięciu
    zniszczy listwę lub odspoi kafelkę. Zamarznięta woda ma naprawdę wielką siłę
    niszczenia.

    > * czy fugi się jakoś dodatkowo zabezpiecza na przesiąkanie,
    > niewykruszanie, czy sama fuga jest szczelna i trwała?
    Są impregnaty, ale dobrze położone kafelki i dobrze położona fuga powinna
    trzymać bez dodatkowych zabezpieczeń.

    --
    Jackare

  • 8. Data: 2009-05-25 07:19:49
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    > Wątkotwórca nie napisał o jaki balkon chodzi - w bloku czy
    > w domku? Nowy czy stary?

    Wątkotwórca nie pomyślał, że to ważne. :-) Już uzupełniam:
    balkon w bloku 5 piętrowym, pod podłogą balkonową jest
    pomieszczenie mieszkalne. Własciwie są 2 balkony: pierwszy ma
    kontakt z jedną ścianą budynku, drugi z dwiema ścianami i murek
    na pozostałych bokach (oczywiście ma odpływ pod jednym z
    murków).

    Przy okazji dziękuję wszystkim za informacje.

  • 9. Data: 2009-05-25 18:42:26
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Sun, 24 May 2009 22:07:57 +0200, "Jackare" <...@s...de.pl> wrote:

> [...]
    >okazać że więcej w tym piasku niż luksusu i kafelki będą odpadać. Ja u
    >siebie na balkonie robiłem PLUSEM bo mi akurat został, ale ortodoksem nie

    Można też na ATLAS CAL-N, jeśli potrzeba grubszej warstwy niż 5 mm.
    Trzyma dobrze, kładłem jakieś 3... może 4 lata temu (tuż przed tą zimą
    kiedy mrozy były -30 st.). Nic nie odpadło :-)

    >Są impregnaty, ale dobrze położone kafelki i dobrze położona fuga powinna
    >trzymać bez dodatkowych zabezpieczeń.

    Trzymać będzie OK, ale nie uszczelniać! Żadna fuga, choćby nie wiem
    jak dobrze położona i zaimpregnowana, nie będzie w 100% wodoszczelna.
    Do tego służy tzw. uszczelnienie alternatywne, czyli cienka warstwa
    wodoszczelnej zaprawy cementowej (folii w płynie nie polecam, traci
    przyczepność w niskich temperaturach i może się odspoić), na którą
    dopiero należy kleić płytki. Bez tego mogą pojawić się na fugach
    wykwity, źle to potem wygląda...
    Ja pod płytki kładłem zaprawę ATLAS WODER S, bo chyba najtańsza z
    "markowych". Nie, też nie jestem ortodoksem, po prostu uznałem, że
    będzie wystarczająca do zwykłego tarasu, inne zaprawy tego typu były
    dużo droższe (zalecane do uszczelniania basenów). I nie zawiodłem się
    :-)