    From: agent73 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Kafle na balkonie
    Date: Mon, 25 May 2009 20:42:26 +0200

    On Sun, 24 May 2009 22:07:57 +0200, "Jackare" <...@s...de.pl> wrote:

    >Ortodoksi powiedzą ATLAS PLUS. Ja powiem: coś ze średniej półki co jest do
    >zaakceptowania cenowo. Nie bierz najtańszego szajsu z marketu bo może się
    >okazać że więcej w tym piasku niż luksusu i kafelki będą odpadać. Ja u
    >siebie na balkonie robiłem PLUSEM bo mi akurat został, ale ortodoksem nie
    >jestem :)

    Można też na ATLAS CAL-N, jeśli potrzeba grubszej warstwy niż 5 mm.
    Trzyma dobrze, kładłem jakieś 3... może 4 lata temu (tuż przed tą zimą
    kiedy mrozy były -30 st.). Nic nie odpadło :-)

    >Są impregnaty, ale dobrze położone kafelki i dobrze położona fuga powinna
    >trzymać bez dodatkowych zabezpieczeń.

    Trzymać będzie OK, ale nie uszczelniać! Żadna fuga, choćby nie wiem
    jak dobrze położona i zaimpregnowana, nie będzie w 100% wodoszczelna.
    Do tego służy tzw. uszczelnienie alternatywne, czyli cienka warstwa
    wodoszczelnej zaprawy cementowej (folii w płynie nie polecam, traci
    przyczepność w niskich temperaturach i może się odspoić), na którą
    dopiero należy kleić płytki. Bez tego mogą pojawić się na fugach
    wykwity, źle to potem wygląda...
    Ja pod płytki kładłem zaprawę ATLAS WODER S, bo chyba najtańsza z
    "markowych". Nie, też nie jestem ortodoksem, po prostu uznałem, że
    będzie wystarczająca do zwykłego tarasu, inne zaprawy tego typu były
    dużo droższe (zalecane do uszczelniania basenów). I nie zawiodłem się
    :-)