  • 21. Data: 2012-04-29 22:20:46
    Temat: Re: Kanalizacja i woda w jednym wykopie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2012 22:11, Jarek Wałach pisze:

    > Poszukałem w przepisach. Min. odległość 1.5m pomiędzy kanalizą a
    > wodociągiem.
    > Zdrowy rozsądek podpowiada, żeby gówna nie trzymać blisko wody pitnej
    > we własnym interesie.

    Dziecko drogie - ta odległość nie wynika z powodu ryzyka magicznego
    przeniknięcia ścieków z jednej rury do wody pitnej w drugiej rurze.

  • 22. Data: 2012-04-30 00:06:22
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-29 16:02, Kris pisze:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybuch_gazu_w_Rotundzie
    _PKO_w_Warszawie

    Przyklad pierwszy z brzegu (tzn - pierwszy z googla)
    http://www.enco-energetyka.com.pl/index.php?s=1301 - i wiele innych
    podobnych.

    Zeby wrocic do tematu grupy - ile osob ma takie szczelne przepusty dla
    instalacji w swoich domkach. Do tego roznego rodzaju "sluzy piaskowe",
    czy inne przerwania ciaglosci rury/kanalu doprowadzjacego kable (ew.
    inne elementy infrastruktury) do budynku?

    Pozdro

    Maseł

  • 23. Data: 2012-04-30 08:04:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2012 22:11:45 UTC+2 użytkownik Jarek Wałach napisał:
    > Poszukałem w przepisach. Min. odległość 1.5m pomiędzy kanalizą a
    > wodociągiem.

    Jakie to przepisy?

    > Zdrowy rozsądek podpowiada, żeby gówna nie trzymać blisko wody pitnej
    > we własnym interesie.

    Zdrowy rozsądek podpowiada ze nic złego sie stac nie może jak woda i kanaliza bedzie
    w jednym wykopie

  • 24. Data: 2012-04-30 08:34:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.04.2012 08:04, Kris pisze:

    > Zdrowy rozsądek podpowiada ze nic złego sie stac nie może jak woda i
    > kanaliza bedzie w jednym wykopie

    Może - przyjedzie ekipa do naprawy/modernizacji kanalizacji, nie
    zauważy, że w tym samym miejscu jest druga rura i niechcący wykopie
    koparką obie ;)

  • 25. Data: 2012-04-30 08:45:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 kwietnia 2012 08:34:40 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Może - przyjedzie ekipa do naprawy/modernizacji kanalizacji, nie
    > zauważy, że w tym samym miejscu jest druga rura i niechcący wykopie
    > koparką obie ;)

    Jak popsuja to naprawią;)

    Teoretycznie masz racje. W praktyce mało prawdopodobne. Tym bardziej że mówimy o
    przyłączach więc zadna ekipa bez wiedzy inwestora raczej przy jego przyłączu nie
    będzie grzebać to raz , dwa to że kanaliza najczęściej jest wyżej jak rura z woda.
    Trzy: jak głupkowata ekipa to wszystko spierdzieli.

  • 26. Data: 2012-04-30 09:13:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 kwietnia 2012 08:04:08 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jakie to przepisy?

    Pytam bo jak robiłem swoje przyłącza to nikt sie nie czepiał a zreszta jak robiłem
    swoje przyłącze to widziałem ze miejski wodociąg tez idzie w odległości mniejszej jak
    1 metr od miejskiej kanalizacji. Jask robilismy wcinki to dokłądnie to obejrzałem.

  • 27. Data: 2012-04-30 12:39:01
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-04-30 09:13, Kris pisze:

> [...]
    1 metr od miejskiej kanalizacji. Jask robilismy wcinki to dokłądnie to obejrzałem.

    bo glupotą jest robienie wszystkiego co kilka metrów.
    a w polszy
    1 robią asfalt
    2 robią wodociąg, wycinają asfalt z lewej
    3. naprawiaja asfalt
    4. robią gzociąg rozcinają asfalt z prawej
    5. naprawiaja asfalt
    6. robią kanalizę rozcinają asfalt po środku
    7. nie naprawiaja asfaltu bo w kontrakcie ktoś zapomniał dopisać
    "przywrócenie gruntu do stanu pierwotnego"

    michal

  • 28. Data: 2012-04-30 17:24:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 kwietnia 2012 12:39:01 UTC+2 użytkownik Usrobo napisał:

> [...]
    > 7. nie naprawiaja asfaltu bo w kontrakcie ktoś zapomniał dopisać
    > "przywrócenie gruntu do stanu pierwotnego"

    Ale jak Ty bys to sobie Michal wyobrazal? Zrobic wszystko w jednym wykopie? I jak
    bedzie awaria rury z woda ktora jest polozona najnizej to jak sie do niej dostac -
    kopac recznie uwazajac na gazociag, kabel z pradem, kanalizacje i kable telefoniczne
    ? :-) Ten przepis akurat ma sens, kazde medium powinno isc oddzielnie jezeli ma byc
    ot tak poprostu zakopane w ziemi :) To ze nie klada wszystkiego przed polozeniem
    asfaltu to juz zupelnie inna sprawa :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 29. Data: 2012-04-30 17:42:09
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-04-30 17:24, Adam pisze:

> [...]
    ot tak poprostu zakopane w ziemi :) To ze nie klada wszystkiego przed polozeniem

    tu akurat masz rację
    zakładam rury i kable w ziemi zrobione zgodnie ze sztuką nie powinny się
    uszkodzić ;)

  • 30. Data: 2012-04-30 17:45:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 kwietnia 2012 17:42:09 UTC+2 użytkownik Usrobo napisał:

    > tu akurat masz rację
    > zakładam rury i kable w ziemi zrobione zgodnie ze sztuką nie powinny się
    > uszkodzić ;)

    Wszystko sie moze uszkodzic - kret mutant obgryzie rure PE i co mu zrobisz :D
    Mieszkamy na terenach szkod gorniczych - grunt caly czas pracuje, mimo ze rury i
    kable polozone jak piszesz zgodnie ze sztuka nie powinny sie uszkodzic to jednak w
    specyficznych i nietypowych warunkach - moga. A tu wlasnie chodzi o ew. awarie i ich
    szybkie usuwanie. A takze o chocby rozbudowe, czy przebudowe - moze za 20 lat rura z
    woda okaze sie zbyt malej srednicy i bedzie trzeba wymienic na wieksza - czujesz
    wtedy kopanie np. 5km odcinka recznie, bo jakis glab dokladnie nad ta rura polozyl
    rure z gazem i nie da sie uzyc koparki ? :-)
    pozdr.

    --
    Adam