  • 11. Data: 2022-10-19 00:56:37
    Temat: Re: Kiedys tu i chyba na muratorze bylo dyskutowane. Woskowy akumulator ciepla
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 19 października 2022 o 00:50:50 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > #wypierdalaj
    Ja ciebie też. Nie denerwuj się bo ci żyłka pierdząca pęknie.

  • 12. Data: 2022-10-19 01:12:53
    Od: a a <m...@g...com>

    korekta
    #wypierdzielaj

  • 13. Data: 2022-10-19 16:35:43
    Od: a a <m...@g...com>

    korekta
    #wypierdzielaj

  • 14. Data: 2022-10-19 16:43:29
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    środa, 19 października 2022 o 16:35:47 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > korekta
    > #wypierdalam

    Popieram.

  • 15. Data: 2022-10-19 17:23:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 19 października 2022 o 16:43:30 UTC+2 ptoki (ptoki) napisał(a):

    > Popieram.
    Marzyciel. On tu zadomowiony jak cwany kornik w starym kredensie.

  • 16. Data: 2022-10-19 19:56:39
    Od: a a <m...@g...com>

    Sprawdziłem te Trondheim , czy slonce świeci
    ale to kraina zachmurzona, deszczowa i
    tam szkoda wydac zlamanego szelonga na solary.

    Tutaj mapki opadów i zachmurzenia

    https://www.meteoblue.com/pl/pogoda/mapy/trondheim_n
    orwegia_3133880#coords=4/63.43/10.4&map=cloudsAndPre
    cipitation~hourly~auto~sfc~none

    https://www.meteoblue.com/pl/pogoda/mapy/legacy/tron
    dheim_norwegia_3133880?variable=precipitation3h_clou
    dcover_pressure&level=surface&lines=none&mapcenter=6
    3.4305N10.3951&zoom=6

    https://www.meteoblue.com/pl/pogoda/tydzie%C5%84/tro
    ndheim_norwegia_3133880

  • 17. Data: 2022-10-20 01:54:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 19 October 2022 at 19:56:40 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    dheim_norwegia_3133880?variable=precipitation3h_clou
    dcover_pressure&level=surface&lines=none&mapcenter=6

    Trondheim się promuje na miasto innowacji, aby przyciągnąć turystów boi nikt tam nie
    che mieszkać, bo zimno jak na Syberii
    i stąd te dziwne wynalazki, aby sie gadalo w mediach.

    Ale po co budować dom z krzywym dachem aby instalowac solary na zime, gdy tam
    deszcze, śnieg i zachmurzenie, to naprawde trzeba rozumu nie miec.

    Jak chc ą mieszkac ekologicznie to niech kopią na zimę ziemianki aby się ogrzac za
    frico.

  • 18. Data: 2022-10-20 08:01:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-10-18 o 20:47, ptoki (ptoki) pisze:
    > https://www.wykop.pl/link/6865287/pierwszy-na-swieci
    e-magazyn-ciepla-z-3-ton-wosku-powstal-w-norwegii/

    > Aktualnie mysle ze wysoko temperaturowe maja chyba wiecej sensu.
    > Mam na mysli te z piachem i grzane do 800stopni.

    Im wyższa temperatura tym ciepło szybciej spiernicza z takiego bufora i
    to jest główny kłopot chyba. A wosk jest spoko bo się wykorzystuje
    ciepło przemiany fazowej, natomiast gorzej odebrać i dostarczyć energię
    niż w przypadku np. wody, trzeba gęściej rurki dawać. Zawsze pod górkę ;)

    L.

  • 19. Data: 2022-10-20 12:18:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-20 o 08:01, Lisciasty pisze:
> [...]
    > ciepło przemiany fazowej, natomiast gorzej odebrać i dostarczyć energię
    > niż w przypadku np. wody, trzeba gęściej rurki dawać. Zawsze pod górkę ;)

    Tylko że to za mało, 3T wosku to 200kWh ciepła, w zimie to ledwo starczy
    na 203 dni grzania. To sie nawet u nich nie zepnie w żąden sposób.
    Czyliu kolejny pomysł do szuflady a na razie wyciągną ile się da kasy z
    tego na badania :)

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2022-10-20 12:52:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 20 October 2022 at 12:18:07 UTC+2, Janusz wrote:
> [...]
    > na 203 dni grzania. To sie nawet u nich nie zepnie w żąden sposób.
    > Czyliu kolejny pomysł do szuflady a na razie wyciągną ile się da kasy z

    Nie należy sie tym tematem zajmować bo to fake promujący Trondheim, czyli daleką,
    zimna , mokrą, wietrzna pólnoc, która się wyludnia, a żaden emigrant nie planuje tam
    się osiedlić.

    I dlatego wykombinowali aby nazwac Trondheim stolica innowacji Norwegii i stąd ta
    ściema.

    Niech lepiej pokażą, że w wieżowcu da się hodowac w szybie windowym węgorze, gdy
    winda stoi
    i każdy mieszkaniec ma żarcie za darmo.
    A jak nie węgorze to te sztucznie barwione łosie.

    Tak się reklamują
    \

    Trondheim, Norway's Innovation Capital - Trondheim Municipality
    https://www.trondheim.kommune.no/english/trondheim..
    .

    The purpose of the City Lab is to be a test facility for Smart City solutions and a
    showroom for new innovative initiatives. The Trondheim Nordic City Lab functions as a
    playground for

    Za tydzien będą promowacc dmuchane domy, a za miesiąc oświetlanie ulic domowymi
    lampami, wstawianymi na noc do okna.

    Norwekia to upadły kraj, podobnie jak Kanada i sied wyludni o 50%
    bo nikt nie jest morsem, ani białym niedźwiedziem czy pingwinem
    i na dalekiej pólnocy nie przetrwa do emerytury.