  • Data: 2010-09-04 11:32:41
    Temat: Re: Klimatyzator z LerojaMerlina
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Werbiński" 4c82275f$0$20988$6...@n...neostrada.pl

    > Łatwizna.

    Sam dam radę? Szybkozłaczka to takie coś jak w gazie -- raz i już?

    > Nie, ale inwerter znacznie zwiększa współczynnik sprawności cieplnej i ma inne
    zalety.

    Jakie inne?

    Sprawność Lerojowych:

    Szybkozłaczkowe:

    4860/1770=2,74576271186441
    5350/1770=3,0225988700565

    3500/1100=3,18181818181818
    3500/1100=3,18181818181818

    Ten, o którym myślę:

    2600/800=3,25
    2900/800=3,625

    Inverterowy:

    5200/1730=3,00578034682081
    5600/1730=3,23699421965318

    > Do ogrzewania musisz szukać klimatyzatorów z niską temperaturą minimalną
    zewnętrzną. Sam używam dwóch klimatyzatorów w domu.

    Gdy temperatura zewnętrzna spadnie poniżej 10 stopni, włączą centralne ogrzewanie.
    (albo i nie właczą -- ponoć [ex-]ciecie odwołane nie chca ustąpić i diabli wiedzą,
    co teraz będzie; ja bym skierował sprawę do prokuratury, zarzucając ex-cieciom:

    -- wyłudzanie pieniędzy od zdezorientowanych mieszkańców
    -- rozporządzanie cudzym mieniem
    -- bezprawne posługiwanie się dokumentami, pieczątkimi itd...)

    > Jeden to taki właśnie na szybkozłączkach i grzeje do +7 stopni na zewnątrz.

    Chyba te Lerojowe mają do +5 stopni, ale nie potrafię teraz znaleźć
    potwierdzenia tej informacji.

    > COP około 2,8-3,0. Niestety jest kiepsko wykonany i rozszczelnił się już po paru
    miesiącach w miejscu łączenia szybkozłączki z
    > rurą miedzianą.

    Nie był bity w tym miejscu? Nie chcę rozszczelnienia się!!!

    > Drugi to inwerter Fujitsu. COP 4,00 EER 3,40.

    To nieźle!! Ale i cena klimatyzatora pewnie była niezła. :)

    > Minimalna temperatura grzania to -15 stopni. W praktyce było ostatniej zimy tak, że
    w okolicach 0 do -10 stopni nagrzał szybko i
    > tanio zgodnie z oczekiwaniem. Rewelacja. Przy -15 niby jeszcze grzał, ale już mu to
    słabo szło. Ostatniej zimy temperatura
    > poniżej -15 stopni była tylko przez kilka dni, więc świetnie się sprawdził jako
    główne ogrzewanie.

    W efekcie takie ogrzewanie jest dużo droższe od ogrzewania ciągniętego
    z elektrociepłowni/ciepłowni miejskiej? Dwa razy droższe? Półtora?

    > Zatem jeśli poważnie myślisz o grzaniu, to warto zapłacić więcej. Polecam LG,
    Fujitsu. Mitsubishi.

    Fujitsu i Mitsubishi to chyba wyższa (niż najniższa) półka, ale o LG mam ze zdanie.

    Chcę kupić coś taniego, z funkcją dogrzewania w okresie wiosny i jesieni
    z szybkozłączką, aby móc to przenieść w inne (przytulniejsze?) miejsce
    oraz nauczyć się czegoś o klimatyzatorach, zanim kupię klimatyzatory
    poważniejsze. :) Mam reumatyzm i astmę, jestem alergikiem i raczej
    klimatyzatory są mi potrzebne. :)

    > No i nie daj się zrobić w bambuko na montażu. Prosty montaż wraz z materiałami do
    4-5 metrów bez bruzd, to 400 zł netto i trwa do
    > trzech godzin. Z dodatkowymi życzeniami, itp to 700 zł.
    > 1200 zł, to cena na którą próbują naciągać i jest ona zbyt wysoka za 3 godziny
    pracy w Polsce. Materiały kosztują 50 zł netto
    > uchwyt zewnętrzny, 20-30 zł rurki itp.

    Chcę zamontować samodzielnie. Liczyłem na to, że szybkozłaczką pozwala
    na samodzielność w montowaniu. :) Dziury w ścianach i podłodze potrafię
    wiercić (nie mam czym, ale to chyba nie jest problemem -- coś pożyczę)
    a bruździć nie zamierzam. Być może (jeśli to możliwe) za jakiś czas
    przeniosę ten klimatyzator do innego mieszkania, gdzie będzie lekko
    chłodził i osuszał, a tu zamontuję coś ciekawszego. :)

    Najchętniej bym zrezygnował z centralnego ogrzewania i z gazu.
    Gdyby okazało się, że dobry klimatyzator potrafi ogrzać mieszkanie
    zimą za rozsądne pieniądze, zrezygnowałbym i z gazu (gaz głownie jest
    mi potrzebny teraz, gdy na zewnątrz jest +15 stopni Celsjusza i do smażenia
    jaj -- wodę i tak gotuję w elektrycznym czajniku) i centralnego ogrzewania.
    Temperatura zimą rzadko spada poniżej -15 stopni Celsjusza. :)

    Mieszkanie ma własny licznik ciepła, więc można chyba zrezygnować z ogrzewania
    tradycyjnego. :) Pytanie -- jakie koszty czekają mnie przy ogrzewaniu
    klimatyzatorami?
    Mając solidne klimatyzatory niezależne we wszystkich (trzech + kuchnia) pokojach, nie
    musiałbym martwić się zbyt mocno i ich bezawaryjność. :)

    -=-

    Za wszelkie podpowiedzi związane z klimatyzatorami jestem i będę wdzięczny. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'