  • Data: 2010-09-04 11:49:58
    Temat: Re: Klimatyzator z LerojaMerlina
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:i5tap1$op8$1@inews.gazeta.pl...

    > "Jan Werbiński" 4c82275f$0$20988$6...@n...neostrada.pl

    > Sam dam radę? Szybkozłaczka to takie coś jak w gazie -- raz i już?

    Tak. Musisz mieć klucz dynamometryczny.

    > Jakie inne?

    Cichsza praca jednostki zewn, kiedy nie potrzebuje pełnej mocy. Niższa
    temperatura zewn przy grzaniu i pewnie coś jeszcze.

    > Sprawność Lerojowych:
    >
    > Szybkozłaczkowe:
    >
    > 4860/1770=2,74576271186441
    > 5350/1770=3,0225988700565
    >
    > 3500/1100=3,18181818181818
    > 3500/1100=3,18181818181818
    >
    > Ten, o którym myślę:
    >
    > 2600/800=3,25
    > 2900/800=3,625
    >
    > Inverterowy:
    >
    > 5200/1730=3,00578034682081
    > 5600/1730=3,23699421965318

    Trzeba jeszcze sprawdzić wykres sprawności w funkcji temperatury, ale ciężko
    to uzyskać.

    > Gdy temperatura zewnętrzna spadnie poniżej 10 stopni, włączą centralne
    > ogrzewanie.
    > (albo i nie właczą -- ponoć [ex-]ciecie odwołane nie chca ustąpić i diabli
    > wiedzą,
    > co teraz będzie; ja bym skierował sprawę do prokuratury, zarzucając
    > ex-cieciom:

    No to bierz ten tańszy. Ale uwazaj na hałas jednostki wewnętrznej. Porównaj
    decybele.

    > -- wyłudzanie pieniędzy od zdezorientowanych mieszkańców
    > -- rozporządzanie cudzym mieniem
    > -- bezprawne posługiwanie się dokumentami, pieczątkimi itd...)

    > Chyba te Lerojowe mają do +5 stopni, ale nie potrafię teraz znaleźć
    > potwierdzenia tej informacji.

    Pamiętaj, że w pobliżu tej temperatury to już jest katowanie urzadzenia.

    > Nie był bity w tym miejscu? Nie chcę rozszczelnienia się!!!

    Nie. Oring - guma słabej jakości sparciała.

    > To nieźle!! Ale i cena klimatyzatora pewnie była niezła. :)

    3,5 bez montażu.

    > W efekcie takie ogrzewanie jest dużo droższe od ogrzewania ciągniętego
    > z elektrociepłowni/ciepłowni miejskiej? Dwa razy droższe? Półtora?

    > Fujitsu i Mitsubishi to chyba wyższa (niż najniższa) półka, ale o LG mam
    > ze zdanie.

    LG jest potentatem światowym w klimatyzacjach i być może największym
    producentem na świecie.

    > Chcę kupić coś taniego, z funkcją dogrzewania w okresie wiosny i jesieni
    > z szybkozłączką, aby móc to przenieść w inne (przytulniejsze?) miejsce
    > oraz nauczyć się czegoś o klimatyzatorach, zanim kupię klimatyzatory
    > poważniejsze. :) Mam reumatyzm i astmę, jestem alergikiem i raczej
    > klimatyzatory są mi potrzebne. :)

    Szybkozłączki się nie rozłącza. Po rozłączeniu trzeba próżnię i napełnienie.

    > Chcę zamontować samodzielnie. Liczyłem na to, że szybkozłaczką pozwala
    > na samodzielność w montowaniu. :) Dziury w ścianach i podłodze potrafię
    > wiercić (nie mam czym, ale to chyba nie jest problemem -- coś pożyczę)
    > a bruździć nie zamierzam. Być może (jeśli to możliwe) za jakiś czas
    > przeniosę ten klimatyzator do innego mieszkania, gdzie będzie lekko
    > chłodził i osuszał, a tu zamontuję coś ciekawszego. :)

    Przeniesienie = odessanie czynnika, próżnia, napełnienie czynnikiem.

    > Najchętniej bym zrezygnował z centralnego ogrzewania i z gazu.
    > Gdyby okazało się, że dobry klimatyzator potrafi ogrzać mieszkanie
    > zimą za rozsądne pieniądze, zrezygnowałbym i z gazu (gaz głownie jest
    > mi potrzebny teraz, gdy na zewnątrz jest +15 stopni Celsjusza i do
    > smażenia
    > jaj -- wodę i tak gotuję w elektrycznym czajniku) i centralnego
    > ogrzewania.
    > Temperatura zimą rzadko spada poniżej -15 stopni Celsjusza. :)

    W lubuskim rzadko, ale tam u Ciebie to nie wiem.

    > Mieszkanie ma własny licznik ciepła, więc można chyba zrezygnować z
    > ogrzewania
    > tradycyjnego. :) Pytanie -- jakie koszty czekają mnie przy ogrzewaniu
    > klimatyzatorami?
    > Mając solidne klimatyzatory niezależne we wszystkich (trzech + kuchnia)
    > pokojach, nie
    > musiałbym martwić się zbyt mocno i ich bezawaryjność. :)

    Oprócz klimy coś jeszcze musisz mieć.
    Koszty są niskie, ale dopiero po latach będzie widać prawdziwy koszt
    eksploatacji. Dopiero kiedy się zużyją, zepsują. Do tego czasu trudno
    oszacować ile lat wytrzyma pracująca kilka miesięcy w roku klima.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/