  • 11. Data: 2009-12-01 20:42:03
    Temat: Re: Komin systemowy - dodatkowa wyczystka na strychu
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:hf3urb$aj7$1@news.onet.pl...
    > blaszke do wymiany o fakt.
    Miało być "blaszka do wymiany to fakt"

    Kris

  • 12. Data: 2009-12-05 17:08:35
    Od: Niemand <j...@a...pl>

    Użytkownik Przemyslaw Salata napisał:
    > Witam
    >
    > Mam komin systemowy (ocieplony, fi 200) i sobie go powoli stawiam. Komin
    > przeznaczony do pieca c.o. na wegiel. Do tej pory stawialem go
    > normalnie, zgodnie ze sztuką. Wpadlem na pomysl, zeby na strychu
    > umiescic jeszcze jedną wyczystkę, jedna juz jest na samym dole. Taka
    > wyczystka na strychu imo bardzo ulatwilaby czyszczenie komina, bez
    > koniecznosci wlazenia na dach. Sa jakies przeciwskazania? Chodzi mi o
> [...]
    Taka wyczystka to normalność w BRD i Austrii od dawna, najwięcej w
    kamienicach; stosuje się specjalne hermetyczne i żaroodporne drzwiczki,
    rozpowszechnily się szczególnie po upowszechnieniu ogrzewania gazowego i
    olejowego inne sadze :), oraz suszarek w pralkach (zrezygnowano z
    suszarnii i pralni na kondygnacji strychu). Obecnie przy adaptowaniu
    strychow na potrzeby mieszkan zamurowywuje się je i buduje się ławki
    kominiarskie na dachach, gdyż czyszczenie starym sposobem, aczkolwiek
    wygodne może być kłopotliwe w mieszkaniu.