  • Data: 2018-07-10 21:05:38
    Temat: Re: Kostka bez fugi - co sie stanie?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2018 o 07:46 Dominik Ałaszewski
    <D...@g...pl.invalid> pisze:

    > Ale wiesz, że glifosat nie działa na zwierzęta?
    > https://www.totylkoteoria.pl/2018/01/glifosat-i-jego
    -wpyw-na-ludzi-zwierzeta.html

    Może i nie działa, ekspertem nie jestem - ale czy psy o tym wiedzą?

    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sour
    ce=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiKwNC6m5XcAhWR
    ZVAKHT6sDQcQFghsMAc&url=http%3A%2F%2Fwet.uwm.edu.pl%
    2Fwiedza-ogolna%2Fplik%2Ftoksykologia-weterynaryjna-
    wybrane-zagadnienia%2F558%2Ffile%2F&usg=AOvVaw3VlzY_
    xheBCVk3j6J6yhZj

    "Przez wiele lat uważano, że glifosat jest herbicydem stosunkowo
    bezpiecznym
    dla ludzi i zwierząt pod względem toksykologicznym, ponieważ nie posiadają
    one
    syntetazy EPSP. Podawany doustnie i na skórę wykazywał bardzo niską
    toksyczność
    ostrą dla ssaków. Jego LD50 po podaniu doustnym dla szczura wynosi 4320
    mg/kg
    m.c. Charakteryzuje się niską toksycznością dla pszczół i ptaków oraz
    względem
    ryb. Badania ostatnich lat wykazały jednak, że zarówno glifosat jak i
    Roundup zaburzają
    funkcje hormonów. Są toksyczne dla komórek ludzkich in vitro, a u zwierząt
    wpływają na gospodarkę hormonalną, hamują rozwój i powodują wady wrodzone.
    Roundup jest znacznie toksyczniejszy (17-32 razy) w porównaniu do
    glifosatu ze
    względu na działanie soli amoniowych i związków powierzchniowo czynnych,
    występujących w preparacie.
    Mechanizm działania toksycznego. Glifosat wykazuje działanie drażniące na
    skórę, oczy i błony śluzowe. Powoduje wytwarzanie reaktywnych form tlenu
    (RFT),
    które zapoczątkowują łańcuch procesów oksydacyjnych w krwince czerwonej.
    Wywołuje w komórkach rozkojarzenie fosforylacji oksydatywnej oraz wykazuje
    działanie methemoglobinotwórcze, hepatotoksyczne i neurotoksyczne. Ponadto
    może powodować przedwczesne porody, poronienia i śmierć płodów. U płodów,
    które przeżyły obserwowano zmniejszenie masy, zwiększenie liczby
    nieprawidłowości
    szkieletowych."

    http://www.naszraciborz.pl/site/art/1-aktualnosci/0-
    /35197-psy-na-polnej-podtru--322-y-si--281--randapem
    -.html

    http://www.lublin112.pl/otruli-psa-niebezpieczne-opr
    yski-terenie-lublina/#close_info_content

    TG