  • 51. Data: 2012-10-25 12:31:57
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metrów
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "ceownik" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:k6b1fj$89v$1@node1.news.atman.pl...

    > To są realne i zmierzone, no ale podświetlenie LED LCD. Zwykłe LCD biorą
    > więcej o plazmie prądożernej już nie wspominając.

    No, ok, a jakiż to TV bierze 50W ?

    A wg mnie, oprocz nowoczesnych TV wiekszoc tez posiada
    dodatkowo full wypasne z extra kineskopami zwykle "stare" odbiorniki.

    Wydaje mi sie ze pisanie o TV led 50W i pradozernych plazmach to
    urban legend, sa tu rowniez fachowcy od telewizorow.

    pozdrawiam
    Adams

  • 52. Data: 2012-10-25 16:20:18
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Dokładnie. Czegoś jednak można się dowiedzieć. Mostki można sobie
    > sprawdzić termowizją za kilka stów.

    Jak ktoś chce miec 100% pewnosci to lepiej zamieszkać rok i policzyć ile
    zużył energii :)
    poprosić o dokuemnt na takie właśnie zuzycie.

    Ja tak u siebie zrobiłem przynajmniej wiem, ze moj certyfikat jest
    prawdziwy w 100%

  • 53. Data: 2012-10-25 19:22:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 10:30:12 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Aaa nie pomyłka w dacie, oczywiście ma być do 31.12. 2011

    No coz, chcialbym spalac tak malo gazu. Mam co prawda kuchenke na gaz i
    grzeje gazem zasobnik CWU (nie wiem, jak Ty), ale nawet bez tego wyszlo mi
    za ten sam okres prawie 2 x wiecej (a tez dogrzewalem kominkiem, choc
    spalilem tylko ok. 1-1,5 mp buka).

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 54. Data: 2012-10-25 19:40:04
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > No coz, chcialbym spalac tak malo gazu. Mam co prawda kuchenke na gaz i
    > grzeje gazem zasobnik CWU (nie wiem, jak Ty),

    Oczywiście kocioł grzeje zasobnik CWU ale wspomniałem że mam solary. Kocioł
    idzie w akcję jak solary za mało nagrzeją.

    > ale nawet bez tego wyszlo mi
    > za ten sam okres prawie 2 x wiecej (a tez dogrzewalem kominkiem, choc
    > spalilem tylko ok. 1-1,5 mp buka).

    Może masz po prostu dom większy...
    U mienia 147m2 z garażem nieogrzewanym w bryle budynku.

    Marek

  • 55. Data: 2012-10-25 21:23:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 19:40:04 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > Może masz po prostu dom większy...
    > U mienia 147m2 z garażem nieogrzewanym w bryle budynku.

    Niemal co do metra to samo, co u mnie... Zobaczymy, jak bedzie w tym roku.
    Troche wiecej jest wykonczone i ocieplone, no i w suchym drewnie mam
    zmagazynowany ekwiwalent ok. 400 m3 gazu :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 56. Data: 2012-10-28 00:18:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Co Wy macie w tych domach, że tyle prądu Wam bierze?
    > Ile kWh zużywacie?
    >
    > Oświetlenie to kilkadziesiąt Wat na pokój, nowe telewizory 32-50" biorą po
    > 50-100W

    ????
    100W/50"?

    Same pompy CO maja po 60W i "chodza" w sezonie 24h/dobe.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2012-10-28 00:21:30
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    > ????
    > 100W/50"?

    50" oczywiście LED biorą po 80-120W, też mnie to zaskoczyło, ale technologia
    poszła do przodu.

  • 58. Data: 2012-10-28 10:46:50
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-10-28 00:18, Maniek4 pisze:

    > Same pompy CO maja po 60W i "chodza" w sezonie 24h/dobe.

    60W to biorą mocne pompy - zwykle za mocne na dom. Też mam ten problem,
    że pompy mają po 50W (takie dali fachowcy), więc je włączam wyłącznikami
    czasowymi. I tak zawory termostatyczne w większości odcinają grzejniki i
    poza mrozami nie trzeba non stop mieszać tej wody.

    Podłogówkę też można ustawić na wyłączniku czasowym 15minut włączona/15
    minut wyłączona. I zużycie prądu jest 50% mniejsze.

    M.

  • 59. Data: 2012-10-28 10:58:43
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-10-24 15:59, Kris pisze:

    > Zawyżyłes smieci zaniżyłes prąd m,oim zdaniem. Ale suma ogólna raczej realna.
    > No może to ogrzewanie. Jak autorka watku ma dom 250 metrów minus tarasy skosy itp
    średnio ocieplony to raczej gazem poniżej 4 tys nie zejdzie.
    > Ale 8-9tys łącznie rocznie to moim zdaniem realna kwota

    Śmieci zależą od liczby osób. W 4-osobowej rodzinie pojemnik na 2
    tygodnie to minimum. Do tego śmieci sortowane (ze 2-3 worki
    miesięcznie). Licząc pojemnik 25zł wychodzi ok. 500-550zł. Do tego raz w
    roku kontener na rzeczy remontowe (powiedzmy mały za 200zł) i
    wychodzi750zł za śmieci rocznie.

    Ale wiem, że u nas część śmieci się pali, część ląduje w lasach, część
    się podrzuca na osiedla do otwartych śmietników, ....

    M.

  • 60. Data: 2012-10-28 12:29:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 października 2012 10:58:44 UTC+1 użytkownik M. napisał:

    > Śmieci zależą od liczby osób. W 4-osobowej rodzinie pojemnik na 2
    >
    > tygodnie to minimum.

    Nie wiem co tam wrzucać aby zapełnić dwa pojemniki 200 litrów na miesiąc. U mnie jest
    tak: butelki plastykowe(tego faktycznie jest sporo )idą za darmo do dedykowanego
    kontenera. Szkło tak samo do darmowego kontenera. Papier tez do darmowego, część na
    rozpałkę w kotle. Puszki i inny złom co sobote z pocałowaniem w ręke odbiera
    zaprzyjaźniony Pan. Obierki, resztki jedzenia i inne organiczne odpadki do
    kompostownika. Popiół jako że palę drewnem to idzie jako nawóz pod żywopłot= do
    kompostownika może tez by się nadał ale nie praktykowałem. Zresztą jest tego tak z z
    wiadro(10 litrów) na tydzień to nawet do pojemnika na śmieci by tragedii nie było.
    Czyli do płatnego pojemnika idą opakowania po jogurtach, woreczki foliowe itp.
    popatrzałem na faktury- zeszłym roku 2 razy oficjalny odbiór 24zł i może ze dwa razy
    zapłaciłem 10zł panom którzy wrzucili zawartość pojemnika do śmieciarki bez zbędnej
    papierologi;))
    Kontener na rzeczy remontowe nie zamawiałem nigdy- bo co za odpady remontowe w nowym
    domu. Malowanie itp to gruzu nie ma, raz jak przerabiałem kotłownie i drzwi dodatkowe
    wykuwałem to dwie taczki gruzu do pojemnika poszły i panowie za 10zł zabrali

    >Do tego śmieci sortowane (ze 2-3 worki
    >
    > miesięcznie).
    Na takie u nas jest w całym mieście pełno darmowych pojemników
    Licząc pojemnik 25zł wychodzi ok. 500-550zł. Do tego raz w

    > roku kontener na rzeczy remontowe (powiedzmy mały za 200zł) i
    >
    > wychodzi750zł za śmieci rocznie.

    Być może u Ciebie tak jest nie neguje. u mnie wychodzi kilkakrotnie taniej

    > Ale wiem, że u nas część śmieci się pali, część ląduje w lasach, część
    >
    > się podrzuca na osiedla do otwartych śmietników, ....
    A to fakt. Głupota totalna. Pelno darmowych pojemników na szklo a w lasach widuje
    worki z butelkami.
    Od lipca będziemy w całej Polsce ryczałtowo za śmieci płacić(dal mnie to będzie spora
    podwyżka;) wiec może będzie tego w lasach mniej. Chociaż idiotów nie brakuje i nawet
    w takiej sytuacji będą do lasu lub do pieca wrzucać.