    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kruszywo pod "parking".
    Date: Thu, 11 Oct 2018 23:34:54 +0200

    W dniu 11.10.2018 o 13:09, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Taki temat:
    > Jest sobie nieużytek, porośnięty trawą.
    > Używane na postój kilku samochodów osobowych, czasem dostawczych.
    > Gleba taka, że czasem po większych deszczach niektóre samochody mieawają
    > problem z wjechaniem czy wyjechaniem, zwłaszcza jak ktoś zbyt ostro
    > próbuje jechać - robią się koleiny.
    >
    > Jest pomysł, aby część "parkingową" wysypać jakimś kruszywem, warstwą
    > ok. 15 cm.

    Kilka lat, a co potem?
    U mnie ojciec wysypał dojazd do domu łupkiem z kopalnianej hałdy. Łupek
    był dobrej jakości, wypalony (to z dawnych czasów, jak płonęły hałdy).
    Po latach zmieniły się plany i nikt tamtędy nie jeździ a łupek pozostał
    i zarósł trawą. Nie daj Boże, jak przyjdzie tam coś kopać albo jakby
    ktoś chciał zrobić grządki pod jakieś rośliny.
    Zamówienie koparki i wywrotki, aby to usunąc nie bardzo mi się podoba,
    bo zdemolują mi cały teren.

    Jak masz kilka samochodów, to może lepiej kupić płyty betonowe.
    Niekoniecznie jumbo, mogą być ażurowe.

    Jakbyś się jednak decydował na kruszywo, to musisz ocenić, czy wytrzyma
    ono ruch tych samochodów. Jeżeli będzie to jeden przejazd na dobę, to
    ok, ale jak auta tam będą jeździć w miarę często, to zetrą kruszywo i
    zacznie się kurzyć.
    Niedaleko mnie wysypali dolomitem plac przed magazynem firmy, która coś
    tam robi ze stali. Wózek widłowy jeździł po tym dolomicie aż go
    pościerał do tego stopnia, że po deszczu wyglądało to strasznie, a jak
    wyschło i powiał wiatr, to robiła się zadyma.

    Jacek