    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ktos kłamie czy co?
    Date: Mon, 07 Aug 2023 17:22:21 +0200

    W dniu .08.2023 o 16:47 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Po co prowadzic talmudystyczna dyskusje z pierdylionem przykładow z
    > czapy wziętych. Czy osoba mająca podpisana z ZE terminowa umowę na
    > magazynowanie energii w sieci, prosument znaczy się, moze taka umowę
    > wymowic? I czy w przypadku wymowienia musi zapłacić drugiej stronie
    > jakies kary umowne czy odszkodowanie?

    Czy można zrezygnować z publicznej służby zdrowia? - można, możesz się
    leczyć całkowicie prywatnie, nawet lekarz rodzinny może być prywatny,
    Czy publiczna służba zdrowia może zrezygnować z Ciebie? - nie może, jak
    płacisz składki to muszą Ciebie leczyć choćbyś przychodził do lekarza
    obsrany i obrzygany.

    Tak samo jest z zakładem energetycznym. Jak nie zalegasz, nie kradniesz
    prądu, nie robisz samowoli, nie masz umowy terminowej, która wygasa i
    trzeba ją odnawiać, nie zabraniasz cyklicznie wymieniać licznika - nie
    mogą z Ciebie zrezygnować jak już masz przyłącze.
    Ty możesz w każdym momencie wypowiedzieć umowę z zachowaniem terminu
    wypowiedzenia. Nie płacisz żadnych odszkodowań - mówisz do widzenia i
    zabierajcie swoje klocki z mojego mieszkania, tyle.

    Co do Twojego pytania - tak, prosument może w każdym momencie wypowiedzieć
    umową. Zakład Energetyczny może ale tylko jeśli zajdzie to co napisałem
    powyżej.

    TG