  • 11. Data: 2020-11-04 22:06:03
    Temat: Re: Kuchnia gazowa LPG a indukcja.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 4 listopada 2020 o 21:41:18 UTC+1 Jacek napisał(a):
> [...]
    > minimalną starannością, to jest bezpieczne. Wybuchy zdarzają się, gdy
    > ktoś majstruje w stanie mocno wskazującym, albo gdy wąż się przepali,
    > ale "Jola" to wysoka kuchenka, więc tu nie ma raczej takiej obawy.
    > Indukcja dla starszych ludzi nie musi się sprawdzić. Będą musieli
    > wymienić garnki. Garnki do indukcji grzeją każdy inaczej. U mnie na
    > przykład w kuchni jest 5 patelni i każda zachowuje się inaczej. Jedna
    > wymaga nastawienia indukcji na max, aby dało się na niej smażyć, inna na
    > połowie mocy potrafi spalić. Na gazie nie ma takich problemów.
    Nie ma również problemu o jakim wspomniałeś na kuchni z płytkami oporowymi. Jedyny
    wspólny problem płyty indukcyjnej i oporowej to posiadanie prądu w odpowiedniej
    ilości.

  • 12. Data: 2020-11-04 22:48:31
    Od: collie <c...@v...pl>

    Dnia 4.11.2020 o 21:00, s...@g...com napisał:

    > Cos tam wiesz ale niewiele. W Turku wybuchlo. Napisz jeszcze ile bylo pozarow
    spowodowanych zwarciem w instalacji elektrycznej. I ile bylo porazen w domach.

    No to jak Ty wiesz więcej o prundzie, to napisz - najlepiej coś
    z własnych doświadczeń. Napisz może jak to prund Cię pierdolnął
    kiedyś, jak w tej opowieści:

    "Wczoraj namówiłam wreszcie swojego męża żeby kupić żyrandol
    z kryształów, baardzo drogi (pół roku na niego zbieraliśmy).
    Pojechaliśmy do sklepu, kupiliśmy i na skrzydłach szczęścia popędziliśmy
    do domu. Po drodze kupiliśmy butelkę koniaku (żeby nowy zakup oblać).
    Siedliśmy przy stole, najpierw strzeliliśmy po 50, potem powtórzyliśmy,
    no i mówię do swojego męża: - A może powiesimy od razu ten żyrandol?
    Mąż się zgodził. Postawiliśmy krzesło, na krzesło taboret, mój mąż
    wspiął się na tę piramidę, a mi kazał go asekurować. Stoję taka
    szczęśliwa, obserwuję jak mój mąż orzeł pod sufitem majstruje (a on był
    - nie wiem po co - w szerokie bokserki ubrany), przenoszę wzrok niżej
    i co ja widzę w tych sympatycznych bokserkach? Wypadło mu jedno
    jajeczko, no i ja taka rozczulona tym widokiem tak lekko pstryknęłam
    paluszkami po tym jajeczku. Mój tygrys w tej sekundzie jak nie poleci
    w dół z tej estakady wraz z żyrandolem, który rozbił się całkowicie na
    małe kawałeczki, wstaje szybko i z ostatkami żyrandola w ręce podskakuje
    do mnie. Myślałam, że mnie zabije, albo walnie tym żyrandolem, a on
    mówi: - Kurwa mać, ale mnie prąd pierdolnął, aż do jajek doszło, dobrze,
    że nie na śmierć, ale żyrandol w pizdu poszedł!"

    --
    Kań jaki jest, każdy widzi.

  • 13. Data: 2020-11-05 16:58:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > Jak robili remont instalacji dowolnej w bloku to znaczy że blok stary. W starych
    blokach druty do prądu cienkie. Tak wiem że robili wcześniej remont prądu ale nie
    wierzę. Z czego ta płytę zasililes jak prądu ledwo na jedno pole było? Płyta
    indukcyjna ma dostatecznie dużo zalet że nie trzeba dorabiać historyjek pokazujących
    jaka jest swietna. Ona jest świetna sama w sobie i jedna z niewielu jej wad jest to
    że druty do prądu muszą być grube i miedziane a nie jak w starych blokach cienkie i
    aluminiowe.

    Mam "zdobyczną", zasilaną z dwóch faz, jedna faza uwalona. Podpiąłem
    kabel pod zwykłą wtyczkę, ale solidną, i tak sobie w kartonie czekała.
    Aż nadarzyła się okazja i poszła do teściowej.

    Instalacja kilka (a może kilkanaście?) lat temu była w bloku wymieniana,
    ponoć jest przystosowana pod kuchnie elektryczne. Nawet eski są 20A. Tak
    więc bezproblemowo włączyłem i działa.

    Natomiast kiedyś u teściowej przewierciłem wodę w łazience, bo jakiś
    "myślący inaczej" puścił rury pod skosem, w linii prostej.
    Zastanawiałem się, jaki trzeba mieć skopany łeb, aby tak zrobić, ale
    ktoś mi powiedział, że jeżeli w ten sposób ekipa zaoszczędzi około dwóch
    metrów rury i złączki, to razy kilkaset mieszkań w bloku, a bloków kilka
    - robi się już dość duże "oszczędności".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2020-11-05 19:13:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > kosztem instalacji i używania kuchni indukcyjnej?zwracam uwagę że "indukcja" może
    być droga w zakupie. Jeśli porównamy
    prawdopodobieństwo "padnięcia" urządzenia po kilku latach używania,
    lub/i ewentualne koszty naprawy, to gazowa wygrywa

    ale taki mamy świat, że wygoda kosztuje większość ceny.

    ToMasz

  • 15. Data: 2020-11-05 19:32:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W ścianie czy w podłodze?

    -----

  • 16. Data: 2020-11-05 21:43:05
    Od: adam <a...@a...pl>

    Przez 30 lat żona gotowała na gazie (w bloku).
    Od 7 lat mamy indukcję i mówi, w życiu nie wróciłaby do gazu.
    Warunek - kuchnia musi być 3-fazowa i kabel do niej musi być solidny.
    Garnki nie brudzą się, jak ktoś napisał, chyba że gospodyni jest
    strasznym flejtuchem. Nasze po 6 latach wyglądają niemal jak nowe. I to
    bez przesadnego dbania o czystość płyty. Wystarczy przetrzeć szmatką jak
    się coś wysypie/wyleje/wykipi. Gorzej jest z takim jakby nagarem, robi
    się taka cienka warstwa (0,1 - 0,2 mm) na wszystkich "palnikach",
    najwięcej na tym najczęściej używanym. Są to jakieś przypieczone resztki
    czegoś tam, jakie odparowane krople spod pokrywki itp. Raz - dwa razy w
    roku trzeba trochę pracy włożyć, żeby to usunąć (cifem).
    Mycie kuchni gazowej - każdy wie, jakie to upierdliwe.

    Kosztów nigdy nie liczyłem, ktoś tu napisał, że 1kg LPG to 9,2kWh, można
    się pobawić i robić porównania, ale wydaje mi się, że szkoda czasu. Są
    różne dane do znalezienia w sieci, i wychodzi na to, że płyta jest
    porównywalna lub nieco droższa od gazu.

  • 17. Data: 2020-11-05 22:35:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-05 o 19:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > W ścianie czy w podłodze?

    Ściana.
    Rury szły na krótko od zaworów w szybie (pionowym, nie okiennym ;) ) od
    zaworów do trójników przy umywalce, a od niej dalej też skosem do wanny
    i przez ścianę skosem w górę do kuchni.

    Pierwszy raz wtedy używałem wiertła tytanowego. Rzeczywiście, dobra
    rzecz. Tytanem wierciłem bez udaru, aby płytek nie uszkodzić, pod kołek
    rozporowy do uchwytu prysznicowego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2020-11-05 23:32:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie pamiętam, czy w jakichś warunkach technicznych nie było wymagania prowadzenia rur
    instalacji wod.-kan. pionowego lub poziomego -
    podobnie jak dla przewodów elektrycznych.
    No ale np. kanalizę wręcz robi się po skosie.

    -----

  • 19. Data: 2020-11-06 08:46:40
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>

    czwartek, 5 listopada 2020 o 21:43:06 UTC+1 adam napisał(a):
    >.... Są to jakieś przypieczone resztki
    > czegoś tam, jakie odparowane krople spod pokrywki itp. Raz - dwa razy w
    > roku trzeba trochę pracy włożyć, żeby to usunąć (cifem).
    Bo takie rzeczy to się robi skrobakiem a nie cifem. Wtedy jest szybko, miło i
    przyjemnie !

    https://allegro.pl/listing?string=skrobak%20do%20p%C
    5%82yty%20indukcyjnej&bmatch=baseline-product-cl-eye
    sa2-engag-dict45-ele-1-5-1106

  • 20. Data: 2020-11-07 11:33:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.11.2020 21:43, adam wrote:
    > Warunek - kuchnia musi być 3-fazowa i kabel do niej musi być solidny.

    Płyty indukcyjne działają w większości na dwóch fazach. Ale niezależnie
    od mocy, można podłączyć jedną fazę i ustawić to na płycie wg instrukcji
    i też będzie działać, tyle że moc maksymalna będzie mniejsza.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz