  • 21. Data: 2012-08-22 13:57:42
    Temat: Re: LEDY 12V zamiast halogenów
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:d5a29116-f1d7-470f-a2d8-a63b3fb0e9d2@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 13:22:37 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    >Co do żarówek i halogenów zgoda, ale co do tzw świetlówek energooszczędnych
    >to już takiej pewnosci bym nie miał.

    A sprawdz, czy dotkniesz trzoznka po godzinie swiecenia. :-)

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2012-08-22 14:08:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 13:57:42 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A sprawdz, czy dotkniesz trzoznka po godzinie swiecenia. :-)
    A sprawdze;)
    A sprawdzisz czy żarówke można do ust wsadzić?;))

    http://atrapa.net/legendy/zarowka.htm

  • 23. Data: 2012-08-22 14:17:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

    >A sprawdze;)
    >A sprawdzisz czy żarówke można do ust wsadzić?;))

    >http://atrapa.net/legendy/zarowka.htm

    Eeee, jeszcze tyle nie wypilem. :-)

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2012-08-22 14:20:47
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-08-22 13:50, Kris pisze:

    > Żarówki i halogeny które mam
    > kosztowały pewnie nie więcej jak 250zł. Różnica 1250, zwrot po 5
    > latach. A w praktyce jeszcze bardziej ledy niekorzystne wyjdą bo 50
    > ledów po 30zł nie zapewniłobymi na pewno takiej samej ilosci światła
    > jaka daja teraz żarówki, swietlówki i halogeny które mam zamontowane.

    Weź jeszcze pod uwagę, że zwykła żarówka poświeci tak z ~1,5 roku, więc
    przez 5 lat dołożysz kolejne 500 zł na wymianę żarówek.

    > Ledów musiałbym kupić więcej(wiec dodatkowy koszt opraw itp) albo
    > kupić ledy mocniejsze(czyli drozsze i zużywające więcej energii. W
    > praktyce więc zwrot zbliza się do 10 lat zapewne. Wg mnie ledy
    > jeszcze nie teraz;)

    Ja też nie mam innych ledów poza tymi w podbitce, ale to głównie
    ze względu na marne odwzorowanie kolorów w ich świetle. W domu od razu
    instalowałem żarówki energooszczędne, a ich już zupełnie nie opłaca się
    wymieniać na ledy, do tego przez te 5 lat zepsuła się dopiero jedna.
    Teraz zastanawiam się nad wymianą zewnętrznych halogenów z czujnikami
    ruchu na lampy power led. Oszczędności energii z tego nie będzie, ale
    przynajmniej nie będę musiał co kilka miesięcy przystawiać drabiny,
    żeby wymienić spalone żarniki i przekaźniki w czujkach może dłużej
    pożyją.

    T.

  • 25. Data: 2012-08-22 14:43:24
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2012-08-22 13:10, BartekK pisze:

    > Czyli również generuje 10 razy mniej ciepła. A to że tutaj akurat jest w
    > tej cenie to nic nie poradzę, ja kupowałem znacznie taniej.
    W przypadku LED nie ma zastosowanie takiego przelicznika. "Uzysk"
    światła w lm na W dostarczonej mocy jest znacznie większy niż w
    tradycyjnych źródłach światła. Inaczej - sprawność LED jest większa, co
    nie znaczy że LED nie grzeje - grzeje całkiem nieźle i to właśnie
    temperatura jest ich największym wrogiem - stąd m.in. problemy z
    padającymi tanimi LED. po prostu przy mocnym upakowaniu diod na małej
    powierzchni brakuje miejsca na porządne radiatory.
    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 26. Data: 2012-08-22 14:56:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 14:20:47 UTC+2 użytkownik Tomasz Finke napisał:
    > Weź jeszcze pod uwagę, że zwykła żarówka poświeci tak z ~1,5 roku, więc
    >
    > przez 5 lat dołożysz kolejne 500 zł na wymianę żarówek.

    3,5 roku. Wprowadziłem sie w lipcu 2008 roku. Jesienią ubiegłego roku wymieniałem 5
    żarówek. Ciekawa sprawa- dwa żyrandole w każdym po 5 żarówek(zwykłych z tzw małym
    gwintem) W ciągu ok 6 tygodni spaliło się 5 zarówek w tym żyrandolu który jest
    częściej używany. Czyli trwałość maja podobna cała seria. W kuchni halogeny- 5 oczek
    założone w lipcu 2008 roku, wiosną tego roku wymieniałem 3szt. Te same halogeny na
    korytarzu i w łazienkach- ok 10oczek wymieniono 2szt. Dodatkowo jeszcze z tego co
    pamietam jakaś żarówka w kotłowni padła i świetlówka/rura w garażu. Myślę że przez 4
    lata jak mieszkam nie wydałem na nowe żarówki/świetlowki więcej jak 50zł
    > Ja też nie mam innych ledów poza tymi w podbitce, ale to głównie
    >
    > ze względu na marne odwzorowanie kolorów w ich świetle.

    Planowałem też w podbitce oświetlenie i były by to ledy zapewne jakies najzwyklejsze.
    Jedak plany sie zmieniły oświetlenia podpitki nie będzie mam podciągniete przewody i
    bedzie podświetlenie od dołu(w opasce z kostki i na podjezdzie tez kilka lamp w
    kostce. są jeszcze dwie lampy halogenowe z czujnikiem do oświelania podjazdu(jedna
    planuje ćna metahalogen)no i gniazda w podbitce do jakiegoś podświetlenia
    świątecznego- tu lampki led tez bedą lepsze.

> [...]
    >
    > przynajmniej nie będę musiał co kilka miesięcy przystawiać drabiny,
    >
    > żeby wymienić spalone żarniki i przekaźniki w czujkach może dłużej

    O tym zapomniałem- na dwie takie lampy w jednej przez te 4 lata żarnik wymieniałem.
    Były nawet ostatnio w Biedronce podobne lampy power led ale cena nie zachęcała
    narazie.

  • 27. Data: 2012-08-22 21:02:25
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 22.08.2012 r. 3:20, kiki pisze:

    > "BartekK" <s...@d...org> wrote in message

    > I tak właśnie się dzieje. Żarówki Philipsa. Syf malaria. Niektóre
    > pracują może godzinę dziennie. Nie wiem czy mają 1000 godzin, a już są
    > częściowo uszkodzeone.
    > I idą w zimny kolor, były ładniejsze. Syf.
    Ej, dziwne.
    Znam jedną instalację z white LEDów jakichś tanich shitowatych, to ta,
    prześwieciwszy już >10k h (utrata jasności zauważalna), idzie w *ciepły*!

  • 28. Data: 2012-08-23 01:37:15
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Qlfon" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > padającymi tanimi LED. po prostu przy mocnym upakowaniu diod na małej
    > powierzchni brakuje miejsca na porządne radiatory.

    I powinny być sterowane prądowo, bo ze zmianami temperatury zmienia się
    spadek napięcia na nich i ciągną raz mniej, a raz więcej.

  • 29. Data: 2012-08-23 01:39:35
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote in message
    >W dniu 2012-08-22 03:20, kiki pisze:

    > A teraz najlepsze: wszystkie diody we wszystkich żarówkach nadal świecą!
    > Zastanawiałem się, jak to możliwe, zwłaszcza że w podobnych żarówkach
    > kupowanych dużo później pojedyncze diody padały już po kilku miesiącach.
    > Być może załapałem się na jakąś serię lutowaną normalną cyną z ołowiem,
    > niezgodną z RoHS. Mam jeszcze 2 zapasowe żarowki z tej serii, ciekawe
    > kiedy staną się potrzebne.

    Ja wczoraj sprawdzałem czy to nie zimne luty. Niestety nie. Polutowanie nic
    nie dało. Padły ledy. Nie świecą grupami. Przeważnie jedna z 3 lub jedna z 6
    pada i już cała grupa gaśnie.

  • 30. Data: 2012-08-23 01:45:56
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > LED'y sa super, ale w stosowaniu ich ekonomii poki co raczej nikt sie nie
    > doszuka.

    Tak ale to jest przyszłośc. Właśnie kupiłem ledy z diodami prostokątnymi
    zaniast żarówek. Łaednie świecą na 5 stron świata. Zobaczymy jak długo.
    Tamte 40-50 ledowe 5mm to była porażka.