  • 41. Data: 2012-08-25 18:06:59
    Temat: Re: LEDY 12V zamiast halogenów
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:k18s5r$egg$1@usenet.news.interia.pl...

    > Tak sobie chodze czasem po hurtowniach elektrycznych i widze np. zarowka z
    > gwintem E27 Philips, nie pamietam mocy, przelicznikow itp. W kazdym razie
    > jakas tam normalna zarowka Powel LED w takim ciekawym ksztalcie
    > przypominajacym normalna zarowke w kolorze zoltym, cena blisko 200zl. Dla

    Zly przyklad, przy tej cenie i mocy w okolicach pewnie 10W, nie uzyskasz
    oszczednosci. Ale ledy o mocy okolo 5W i koszcie okolo 30 zlotych to juz
    inna bajka.

    > porownania koszt swietlowki

    myslalem, ze byla mowa o zarowkach, nie swietlowkach... ale nawet w
    przypadku swietlowek nie wyglada to dla ledow tak zle zwlaszca jesli
    uwzglednic miejsca gdzie sa czesto wlaczane, swietlowki szybko sie zuzywaja.
    Pomijam kwestie rozswietlania, i - moim zdaniem - gorszej jakosci swiatla
    swietlowek. Oczywiscie zwykle zarowki, zwlaszcza halogeny, sa w kwestii
    jakosci swiatla nie do pokonania.

  • 42. Data: 2012-08-26 13:19:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 sierpnia 2012 21:55:05 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Dlaczego nie? Zauwaz, ze poki co Kris przedstawia w kolko chómanistycznom
    >
    > wersje "wyliczen". Daleka od jakiegokolwiek sensu.

    Ok lecimy "niechómanistycznie"
    Źródło led 5W cena 30zł vs żarówka 50w cena 2zł
    Przyjmijmy ze energia kosztuje 0,55zł/kWh a źródło światła świeci 1 godzinę
    dziennie/365 godzin na rok

    1rok:
    led: cena zużytej energii + 30złcena leda =31,99
    żarówka:9,9zł+2zł= 11,90zł
    2lata
    led koszty- 31,98
    żarówka 21,80zł
    3lat
    led- 32,97
    żarowka-31,70zł po trzech latach żarówka może się spalić więc dodajmy 2zł więc
    wychodzi 33,70zł

    Wniosek przy założeniach jak wyżej led zwróci się po 3 latach pod warunkiem że te 3
    lata wytrzyma- a jak piszą wyżej często ledy za 20-30 zł po 3 latach albo się
    przepalają całkowicie albo częściowo.
    No i nie oszukujmy się led 5w za 30zł raczej nie da tyle i takiego światła co żarówka
    50W.
    Oczywiście lepsze ledy 5W można porównać pod względem jakości światła z żarowką 50W
    ale póki co cena takich ledów to pewnie od 100zl wzwyż.
    Dla leda w cenie 100zł vs żarówki za 2zł przy założeniach jak wyżej zwrot leda po 11
    latach.

  • 43. Data: 2012-08-26 14:28:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

> [...]
    >dziennie/365 godzin na rok

    >Wniosek przy założeniach jak wyżej led zwróci się po 3 latach

    Tylko dlaczego chómanistycznie zakladasz tylko godzine dziennie? Zaloz piec
    minut i wyjedzie na twoje.

    > pod warunkiem że te 3 lata wytrzyma- a jak piszą wyżej często ledy za
    > 20-30 zł po 3 latach albo się >przepalają całkowicie albo częściowo.

    Pisalem, ze u mnie swieca juz ponad piec lat i zadna sie nie spalila.

    >No i nie oszukujmy się led 5w za 30zł raczej nie da tyle i takiego światła
    >co żarówka 50W.

    I tyle sa warte wszystkie twoje dywagacje, obliczenia na godzine swiecenia i
    ilosc swiatla w kategoriach "raczej". Tym sie, roznicimy, ze ja mam ledy
    5,2W (za trzydziescikilka zlotcyh) i widze na wlasne oczy ze sa jasniejsze
    od halogena 50W.

  • 44. Data: 2012-08-26 15:19:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2012 14:28:11 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tylko dlaczego chómanistycznie zakladasz tylko godzine dziennie? Zaloz piec
    >
    > minut i wyjedzie na twoje.

    Masz jakieś dokładniejsze dane?
    Bo u mnie tak mniej więcej wychodzi.
    Światło w przedpokoju świeci na pewno dużo krócej niż godzina dziennie, w kuchni ok
    godziny, w salonie średniorocznie tez pewnie godzinę- po poludniu dłużej świeci
    żyrandol nad stołem, wieczorem kinkiet nad fotelem. W sypialni myśle że też więcej
    jak godzina dziennie nie świeca żarówki
    Ty aby wyjść na Swoje zakładasz pewnie 3 godziny dziennie.

    > Pisalem, ze u mnie swieca juz ponad piec lat i zadna sie nie spalila.

    Ile godzin dziennie świecą?

    > I tyle sa warte wszystkie twoje dywagacje, obliczenia na godzine swiecenia i
    >
    > ilosc swiatla w kategoriach "raczej".

    Czekam na Twoje wyliczenia.
    Oczywiście kazdy liczy dla siebie ja liczylem jak to jest u mnie. Jeśli np Maniek
    zakłada ze przedpokój i inna komunikacja ma być oświetlony ciagle to tylko ledy.
    Jesli Ty używasz światła w gabinecie przez 6 godzin dziennie to oczywiście led tu ma
    sens
    >Tym sie, roznicimy, ze ja mam ledy
    >
    > 5,2W (za trzydziescikilka zlotcyh) i widze na wlasne oczy ze sa jasniejsze
    >
    > od halogena 50W.

    W kilku podobnych dyskusjach juz brałeś udzial i tam np Twoi kontrdyskutanci uważali
    inaczej. Kwestia płynna jest jak widać.

    Inna sprawa że np w standardowym domu jest pewnie ok 50 punktów świetlnych.
    Wymienienie ich na ledy po 30 zł to 1500zł.
    Trzeba więc zainwestować 1500zł jednorazowo a zwrot średnio pewnie po 10 latach-
    niektóre zwrócą się po dwóch latach a niektóre po 20(np u mnie jednym sporadycznie
    używanym pokoju).

  • 45. Data: 2012-08-26 20:04:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Masz jakieś dokładniejsze dane?
    >Bo u mnie tak mniej więcej wychodzi.

    U mnie np. w gabinecie swiatlo sie swieci przynajmniej trzy godziny latem,
    jakie chcesz jeszcze dane?

    >Ile godzin dziennie świecą?

    j.w.

    >Oczywiście kazdy liczy dla siebie

    Nie. Ty poswtawiles ogolna teze, ze sie nie oplaca. Nastepnie przedstawiles
    jakiejs skrajnie podrasowane obliczenia, ze niby jest na styk.

    >W kilku podobnych dyskusjach juz brałeś udzial i tam np Twoi
    >kontrdyskutanci uważali inaczej. Kwestia >płynna jest jak widać.

    Przypomnisz? Bo cos nie pamietam, by ktorys kontrdyskutant napisal, ze nie
    mam ledow 5.2W swiecacych jasniej od halogenow 50W.

> [...]
    > latach- niektóre zwrócą się > >po dwóch latach a niektóre po 20(np u mnie

    po 20 latach to w pokoju w ktorym swiecisz swiatlo 10minut dziennie.

    Ja nie pisze, ze sie wszedzie oplaca - jedynie sprzeciwiam sie tezie, ze
    nigdzie sie nie oplaca. Natomiast moce stale rosna i ceny spadaja, wiec za
    jakis czas nawet w pomieszczeniach sporadycznych bedzie sie oplacac.

  • 46. Data: 2012-08-26 20:16:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2012 20:04:34 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Nie. Ty poswtawiles ogolna teze, ze sie nie oplaca. Nastepnie przedstawiles
    >
    > jakiejs skrajnie podrasowane obliczenia, ze niby jest na styk.

    Gdzie i co podrasowałem? Przecież niżej napisałem gdzie i jak długo u mnie światło
    sie świeci.
    Ty w gabinecie świecisz 3 godz. dziennie to ledy jak najbardziej.
    Ja gabinetu nie mam;)
    > Ja nie pisze, ze sie wszedzie oplaca - jedynie sprzeciwiam sie tezie, ze
    >
    > nigdzie sie nie oplaca. Natomiast moce stale rosna i ceny spadaja, wiec za
    >
    > jakis czas nawet w pomieszczeniach sporadycznych bedzie sie oplacac.

    Tu zgoda

  • 47. Data: 2012-08-26 21:56:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Gdzie i co podrasowałem?

    Swiecenie swiatla przez godzine to podrasowanie, gdyz na pewno masz punkty
    swiecace dluzej.

  • 48. Data: 2012-08-26 22:06:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2012 21:56:32 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Swiecenie swiatla przez godzine to podrasowanie, gdyz na pewno masz punkty
    >
    > swiecace dluzej.

    O, widzę że wiesz lepiej jak ja co i ile sie u mnie świeci;))
    Przypominam że piszemy o 1 godz dziennie średniorocznie.
    No i do swoich wyliczeń przyjęłem optymistycznie że 5W led za 30 zł zapewni tyle samo
    światła co 50W żarówka.

  • 49. Data: 2012-08-26 23:39:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >O, widzę że wiesz lepiej jak ja co i ile sie u mnie świeci;))

    Twierdzisz, ze u ciebie zadna zarowka nie swieci sie dluzej niz godzine
    dziennie?

  • 50. Data: 2012-08-27 09:37:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2012 20:04:34 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Przypomnisz? Bo cos nie pamietam, by ktorys kontrdyskutant napisal, ze nie
    >
    > mam ledow 5.2W swiecacych jasniej od halogenow 50W.
    Fajnie się składa- akurat jeden halogen sie w kuchni przepalił.
    Możesz podać jakie masz konkretne ledy odpowiedniki halogenów 50W
    Tylko żeby cena była faktycznie około 30zł. Te 120zł jestem w stanie wydac na testy;)
    Jeśli możesz to rzuć linka kupie 4 sztuki i przetestuję w kuchni.
    Chodzi mi o halogeny tego typu:
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/50085412/