  • Data: 2018-03-08 22:53:09
    Temat: Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mój kominek pali się świetnie w przypadku 4 kostek, ciepło przez 3h. Przy 6
    > zaczyna być niebezpiecznie, przy 8 obawiałbym sie pożaru, ciezko stać 2m od szyby,
    > żar jak z pieca hutniczego. nie ma znaczenia czy zapale od dolu czy od góry, po
    > kilkunastu minutach pali się cała objętością. A tu władowane jest ze 30 na raz.
    > Hmmm.. co to za kominek że nie ma niebezpieczeństwa pożaru i zaczadzenia?

    Jak podpalisz stos brykietów od dołu, to tak będzie - zrobi się piec hutniczy.
    Stąd zwykle brykietami ludzie palą tak jak drewnem - dorzucając do ognia po 2-3
    kostki. Ale mówimy tu o paleniu (zapalaniu) stosu od góry. Odpowiednio regulując
    dopływ powietrza, osiągniemy efekt stopniowego palenia się stosu - ogień
    (a właściwie żar) będzie powoli schodził w dół i na boki. Warunkiem jest dobry
    ciąg kominowy i - jak już pisałem - możliwość precyzyjnej regulacji dopływu
    powietrza do kominka. Jeśli mamy dobry komin, sprawną wentylację oraz dopływ
    powietrza do pomieszczenia (najlepsze jest bezpośrednie doprowadzenie powietrza
    z zewnątrz do kominka osobnym kanałem), to zaczadzenie nam nie grozi.