  • 21. Data: 2009-02-14 17:35:07
    Temat: Re: Mieszacz wody do pralki
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:gn6sum$6f3$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Ciekawa teoria, niestety praktyka jej przeczy - moja zmywarka myje dobrze.

    Moja też. Nie uważam tego za zaskakujące.
    Zużywa energii za 27,3 grosza na jeden cykl skutecznego mycia. Do tego wody
    za około 14 groszy. Proszek to około 30-60 groszy. Sól na jedno mycie 12 gr,
    nabłyszczacz ok 4 gr.
    Razem 57 groszy plus proszek.
    Koszt instalacyjny 50 zł - trójnik, teflon, nypel, zawór, 30 minut pracy.
    Ile Twoja kosztuje? Ile wyniosły koszty instalacyjne?

    > Piekny przyklad jak mozna liczyc koszt zuzycia energii nawet nie
    > uwgzledniajac kosztu jednostkowego, gratuluje.

    Kosztu jednostkowego CZEGO?
    PS Gratuluję precyzji wypowiedzi.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 22. Data: 2009-02-14 17:41:42
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    > Panie kolego, wiem, ze tak ucza w szkole, ale nie zawsze proste przyklady
    > ze szkoly (w sensie scinania bialka) sprawdzaja sie w zyciu. Pominales
    > bardzo istotna rzecz - obecnosc detergentu. Detergenty jonowe

    Chyba każdy program zmywarki zaczyna się od płukania zimną wodą bez proszku.
    Prawdopodobnie "inteligentny" program prania z odplamianiem plam białkowych
    lub z krwi zaczyna się również od płukania zimną wodą. Nie wiem czy z
    proszkiem, ale wypróbuję kiedyś w mojej pralce.
    Zatem sytuacja, którą opisujesz raczej nie występuje w powszechnie używanych
    urządzeniach. Dlaczego?
    :-)

  • 23. Data: 2009-02-14 17:57:05
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Jan Werbiński pisze:

> [...]
    > wiem czy z proszkiem, ale wypróbuję kiedyś w mojej pralce.
    > Zatem sytuacja, którą opisujesz raczej nie występuje w powszechnie

    Wiesz, to jest porazajace. Fakty sa takie, ze bialko w obecnosci
    detergentu sie nie wytraca, ani nie scina, a ty nadal swoje.
    Nie wiem dlaczego programy zaczynaja sie od plukania zimna woda, a nie
    ciepla, prawdopodobnie dlatego, ze ciepla jest bez sensu, bo chodzi o
    namoczenie, a dwa, ze zimna trzeba podgrzac najpierw, zeby byla ciepla,
    a w pracle podgrzewa sie ja w bebnie. wiec o ile nie masz pralki z
    poborem cieplej wody to najpierw musi sie tam wlac zimna.
    Z kolei nie moze byc zbyt goraca, bo proszki zawieraja oprocz
    detergentow enzymy, ktore maja pewne optimum dzialania i nie beda
    dzialac w wodzie ani za zimnej ani za cieplej.
    Zreszta detergenty tworza micele z tluszczami tez tylko w pewnym
    charakterystycznym dla konkretnego detergentu zakresie temperatur. I tak
    sie dziwnie sklada, ze ten proces najskuteczniej zachodzi w nizszej
    temperaturze.

  • 24. Data: 2009-02-14 19:14:14
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Wiesz, to jest porazajace. Fakty sa takie, ze bialko w obecnosci
    > detergentu sie nie wytraca, ani nie scina, a ty nadal swoje.

    To po prostu nie ma znaczenia, ponieważ:

    > Nie wiem dlaczego programy zaczynaja sie od plukania zimna woda, a nie
    > ciepla, prawdopodobnie dlatego, ze ciepla jest bez sensu, bo chodzi o
    > namoczenie, a dwa, ze zimna trzeba podgrzac najpierw, zeby byla ciepla,

    więc jakie znaczenie ma to, co się dzieje w obecności detergentów w gorącej
    wodzie, jeżeli żaden producent AGD nie przewiduje takiej możliwości w swoim
    sprzęcie?

    > Z kolei nie moze byc zbyt goraca, bo proszki zawieraja oprocz detergentow
    > enzymy, ktore maja pewne optimum dzialania i nie beda

    To jest kolejny argument przeciw doprowadzaniu gorącej lub ciepłej (40-45
    stopni) wody do pralki.

  • 25. Data: 2009-02-14 19:32:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:gn709e$hku$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Moja też. Nie uważam tego za zaskakujące.

    Paczpan a to kto napisal:
    <cytat>
    Ciepła woda nie rozpuszcza białek, co przeszkadza zarówno w praniu, jak i w
    zmywaniu.
    </cytat>

    Hę?

    > Kosztu jednostkowego CZEGO?

    Rence mnie odpadly.

  • 26. Data: 2009-02-14 19:40:35
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > To po prostu nie ma znaczenia, ponieważ:

    > więc jakie znaczenie ma to, co się dzieje w obecności detergentów w
    > gorącej wodzie, jeżeli żaden producent AGD nie przewiduje takiej
    > możliwości w swoim sprzęcie?

    Bo pranie odbywa sie w obecnosci detergentow, a na tym etapie masz juz
    albo mieszanie z ciepla woda, albo jest ona podgrzewana w bebnie.

    > To jest kolejny argument przeciw doprowadzaniu gorącej lub ciepłej
    > (40-45 stopni) wody do pralki.

    No prosze, to ciekawe dlaczego producenci AGD przewiduja podlaczenie
    cieplej wody? Dla jaj?

  • 27. Data: 2009-02-14 22:17:45
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > OIDP przy praniach na 60°/90° pralka Wiatka pobierała wodę jednocześnie
    > naraz z obydwu zaworów - ciepłej i zimnej. Nie pamiętam, czy przy praniu
    > wstępnym też, czy jedynie do prania głównego. Były tez pralki "zachodnie"

    Zespół elektrozaworów miał 4 sekcje - 3 na wodę zimna (do pojemników na proszek
    do prania wstępnego, zasadniczego i płukania) i tylko jedna na ciepłą wodę i ta
    była podłączona do przegródki na proszek do prania zasadniczego. Tak wiec jedynie
    do prania głównego pralka brała mieszankę wody zimnej i cieplej. Malo użyteczne,
    bo zwykle zimna woda miała większe ciśnienie i tej cieplej wlewało się mało.
    Zwykle przykręcałem zawór zimnej wody gdy pralka brała wodę do prania
    zasadniczego, by zwiększyć zawartość cieplej wody w mieszance.

    Krzysiek Rudnik

  • 28. Data: 2009-02-15 10:14:03
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    http://www.sparkinstalacje.pl/honeywell/frames/f_tm5
    0.html

  • 29. Data: 2009-02-15 12:09:50
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Ciepła woda nie rozpuszcza białek, co przeszkadza zarówno w praniu, jak i

    No to umyj patelnię po jajecznicy w zmywarce i wypierz w gorącej wodzie
    plamy z krwi.

  • 30. Data: 2009-02-15 12:11:00
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > No prosze, to ciekawe dlaczego producenci AGD przewiduja podlaczenie
    > cieplej wody? Dla jaj?

    Właśnie nie przewidują!
    Zapoznaj się z aktualną ofertą. Od czasów Wiatki praktycznie nie spotyka się
    pralek ani zmywarek na dwa przyłącza wodne zimnej i ciepłej.