  • Data: 2019-08-26 11:08:54
    Temat: Re: Moc pieca gazowego vs potrzeby domu
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.08.2019 o 11:59, Budzik pisze:
    > Cześć
    > Wymieniam ogrzewanie w blizniaku z lat siedemdziesiatych.
    > Dla przypomnienia, stara instalacja grzejnikowa, 120 metrów kwadratowych.
    > Dotychczas był piec na wegiel o mocy 14kW i ustawiony na minimalna
    > temperature wystarczał az nadto.
    >
    > Teraz dom dostaje dodatkowe ocieplenie (sciany 15cm grafit, dach 20cm)
    > Piec gazowy bedzie dwufunkcyjny.
    >
    > Instalator zaproponował piec 21kW. (wydawałoby sie ze powinien wystarczyc
    > słabszy a nie mocniejszy...?)
    >
    > Kiedy go pytałem czy taka moc jest potrzebna (skoro wczesniej wystarczała
> [...]

    Według mnie nie i typowe przewymiarowanie kotła Ci chce zrobić. Ale...
    pod warunkiem, że będziesz miał tam zasobnik CWU, a nie grzanie
    przepływowe. Bo na grzanie przepływowe mniejsze moce będą za małe.
    Tyle, że z zasobnikiem to już nie kocioł dwufunkcyjny tylko jedno.

    Ja mam jednofunkcyjnego kondensacyjnego Junkersa 14 kW, na większym
    metrażu i w podobnym domu (do tego wolnostojącym, a nie bliźniaku) i
    wystarcza z palcem w d... :)

    Pzdr

    --
    /__/_* /