eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora? › Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 10 Dec 2021 00:15:51 -0800 (PST)
    Subject: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    From: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 9 grudnia 2021 o 23:59:58 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Test jest prosty, podłącza się do osi napęd większej mocy i zwiększa obroty 10
    krotnie, mierzy temperaturę, hałas i odlicza czas do zniszczenia łożyska
    > Nastepnie testuje sie kolejny wentylator testem niszczącym używającc innego smaru,
    o innych parametrach, innej gęstości, lepkości
    > I przeprowadza się takich testów dziesiątki, ale gdy dostawa produktu dla krajów z
    ISO9000, czyli Hameryka, Mimce, Francja, Brytole
    > a jak ma być dostawa do Polski, to wysyłane sa te z wadliwymi łożyskami,
    kwadratowymi kulkami, które kontrola jakości odrzucila, o niskiej żywotności, bo
    wiedzą, że Zenki sobie w Polsce poradzą i będą dyskutowali i walkowali problem do
    nowego roku na usenecie.

    Tak to się może i robiło ~30-50 lat temu ;)
    Teraz jeśli robi się takie testy to tylko w celu "postarzania produktu", ma paść
    chwilę po utracie gwarancji. W takiej PL to kombionują i naprawią, ale np. na
    zachodzie EU wymienią na nowy i biznes się kręci...
    Czyli te rekuperatory zostały idealnie zaprojektowane ;)

    BTW łunia chce z tym walczyć (czyli jak zwykle skończy się na gadaniu...), zaczynając
    od dużego AGD, teoretycznie producenci będą musieli zapewniać dostęp do części
    zamiennych przez ileś tam lat po zakończeniu produkcji danego modelu