  • 31. Data: 2021-12-09 14:32:18
    Temat: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.12.2021 20:41, Myjk wrote:
    > Mon, 6 Dec 2021 20:15:47 +0100, Mateusz Bogusz

    > AFAIR po 4 latach.

    Nie wierzę! Właśnie też po 4,5 roku zaczął huczeć wentylator wyciągowy...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2021-12-09 15:02:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 14:32:21 UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:

    > Nie wierzę! Właśnie też po 4,5 roku zaczął huczeć wentylator wyciągowy...
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    kupujcie dalej tandetny chiński złom bez gwarancji to daleko zajedziecie

    Łożyska w profesjonalnym sprzęcie mają dożywotnia trwałośc, w samochodzie 200.000 km

    a tani złom ma łożyska z biezniami plastikowymi i ma się zepsuć aby firma sprzedala
    nowe wentylatory

  • 33. Data: 2021-12-09 15:16:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 9 grudnia 2021 o 15:02:08 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    km

    > a tani złom ma łożyska z biezniami plastikowymi i ma się zepsuć aby firma sprzedala
    200 tysięcy kilometrów to jak auto jedzie sto na godzinę to tylko 2000 godzin
    nieukowcu. To niecałe trzy miesiące ciągłej pracy. Strasznie marne są łożyska w
    samochodach.

  • 34. Data: 2021-12-09 15:20:21
    Od: quent <x...@x...com>

    eratorze/#more-410
    > Jeśli nie kupi łożysk w odpowiedniej klasie wykonania to pomoże na pół roku.
    Głośniejszy od nowego będzie wentylator od początku po wymianie łożysk na takie po 9
    złotych. Klasa P2 była by przesada ale minimum klasy P5 powinny być łożyska do
    wentylatora w rekuperatorze.

    Autorowi sprawdziły się takie za 9zł. Odpowiada na komentarze stale i
    pewnie coś by dodał, że takie za 9zł szybko padły.

    Można też wyczytać, że oznaczenie najlepszego łożyska to 6000-2Z/C3GWPVQ479

  • 35. Data: 2021-12-09 17:41:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 9 grudnia 2021 o 15:20:26 UTC+1 quent napisał(a):

> [...]
    > pewnie coś by dodał, że takie za 9zł szybko padły.
    >
    > Można też wyczytać, że oznaczenie najlepszego łożyska to 6000-2Z/C3GWPVQ479
    Odpowiada na różne pytania ale nie padło żadne ile mu wytrzymalo po wymianie. Za to
    kogoś napisał że po wymianie jest ciszej ale nie bezgłośnie.

  • 36. Data: 2021-12-09 18:17:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-12-09 o 15:02, a a pisze:
    > kupujcie dalej tandetny chiński złom bez gwarancji to daleko zajedziecie

    Papst za 6 stów/sztuka to chiński złom?

  • 37. Data: 2021-12-09 18:47:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 18:18:01 UTC+1, Lisciasty wrote:
    > Papst za 6 stów/sztuka to chiński złom?
    złom jest tandetny , chinski, bo sie psuje

    Gdyby to był produkt firmowy, to by byl objety dożywotnią gwarancją

    W samochodzie łożysk nie wymienia się co 10.000 km, a njiektorzy przejeżdżaja 300.000
    km bez wymiany łożysk, bo firmowe łożyska wałeczkowe do samochodów produkuje Timken
    na caly świat

    A jak kupujecie tani chinski szmelc, to nalezy nasmarowac łożyska smarem przed
    1.użyciem

    A jak łożyska nie są kryte, to tego szmelcu nie należy kupować i przeznaczyc 6 stów
    na
    przelew ;)A jak sam producent pisze w instrukcji obslugi, że za rok produkt się
    zepsuje, bo wadliwy, tandetny i klient zostal ostrzeżony

    A jak kto kumaty to każdy producent ma prezesa zaradu i tam mu się wysyła żale,
    garywa piszczenie syfiastego wiatraka
    i zapytowywuje, czy by takiego syfa chciał używac w domu.

    Jak odpowie, że tak, to mu się ten chinski złom odsyła
    i żąda kasy i 200% odszkodowania za udrękę , za brak możliwości korzystania z tego
    syfu

    To jest trywialne, bo każdy chinski producent tandetnego syfu, jednak mieszka i żyje
    na Ziemi, a nie na Marsie

  • 38. Data: 2021-12-09 19:09:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 9 grudnia 2021 o 18:47:16 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Gdyby to był produkt firmowy, to by byl objety dożywotnią gwarancją

    Firmy dające dożywotnią gwarancję to można na palcach policzyć. O ile dawniej mało
    kto korzystał, woleli kupić od ręki nowe, więc miało to sens marketingowy ;) to teraz
    dzięki internetowi, tematycznym forom...
    powoli się wycofują, ostanimi czasy np. Leatherman na swoje toole, o ile wysyłało
    się jeden na gwarancji to wymieniali, naprawiali, to znalazło się sporo
    sprytnych/cwaniaków/świadomych klientów (*wybrać co kto lubi ;) ) skupujących "złom"
    za bezcen i wysyłających do naprawy korzystając z wieczystej gw. bez konieczności
    dostarczania dowodów zakupu. Dotyczy to oczywiście również tych starych, kupionych z
    wieczystą gwarancją na piśmie...

    > A jak łożyska nie są kryte, to tego szmelcu nie należy kupować

    Zależy do czego ;) np w rolkach (inline skates) kryte są takie se.. zbyt duże opory,
    znajomy tak się kiedyś załatwił... maks prędkośc to tak 2/3 tej na porządnych
    rolkowych ;)

    > Jak odpowie, że tak, to mu się ten chinski złom odsyła
    > i żąda kasy i 200% odszkodowania za udrękę , za brak możliwości korzystania z tego
    syfu

    obawiam się, że paczki nie odbiorą i trzeba będzie dopłacić za droge powrotną ;)

    > To jest trywialne, bo każdy chinski producent tandetnego syfu, jednak mieszka i
    żyje na Ziemi, a nie na Marsie

    Chińczyk robi tak, jak mu płacą. Ma być tanio. to robi tanio ;) Zamawia się porządne
    - bedzie porządne, ale nie w cenie złomu...

  • 39. Data: 2021-12-09 19:14:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 9 grudnia 2021 o 18:47:16 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    syfu

    > To jest trywialne, bo każdy chinski producent tandetnego syfu, jednak mieszka i
    Niedawno 200 tysięcy przejeżdżali czyli ok 2000 godzin wytrzymywały łożyska w
    samochodzie. Teraz 300 tysięcy czyli 3000 godzin. Dalej bardzo mało przy łożysku w
    rekuperatorze które wytrzymuje 50 tysięcy godzin. Z jakiej choinki się dzisiaj
    urwałeś?

  • 40. Data: 2021-12-09 20:14:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 9 grudnia 2021 o 18:18:01 UTC+1 Lisciasty napisał(a):

    > Papst za 6 stów/sztuka to chiński złom?

    Ty techniczny, większość tutejszych grupowiczöw rowniez więc wentyle Sam wymieniłeś i
    kosztowało to Ciebie 1200zł.
    Tumanistę Kowalskiego serwis z autoryzacyjnymi pieczatkami skasuje 3-4tysie i
    wychodzi koszt eksploatacji reku 100zl miesięcznie.
    A miało to ustrojstwo obniżać koszty ogrzewania wg marketingowego przekazu.