  • 11. Data: 2009-04-22 10:29:24
    Temat: Re: Mrówki
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 22 Kwi, 07:58, Tadek <t...@o...pl> wrote:
    Macie jakieś sprawdzone metody na
    > nielegalnych sublokatorów?
    > Tadeusz

    Ja testowałem taką ramkę plastikową z nasączoną czymś fizeliną.
    Stawiasz to gdzieś za szafką i tyle - jak się nazywało nie pamiętam
    niestety.
    Zdaje się że to było to: http://www.nokaut.pl/oferta/plytka-na-owady-globol.h
    tml
    , albo coś podobnego.
    Testowałem na faraonkach - w przeciągu 1 dnia się wyprowadziły i
    już :-)

    Mat

  • 12. Data: 2009-04-22 10:31:49
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    Macie jakieś sprawdzone metody na
    > nielegalnych sublokatorów?
    > Tadeusz

    Ja mam, tzn. moja piekniejsza polowa gdzies zapewne przeczytala i sprawdzila -
    dziala.
    Kupila jakis slodzik, ktory tu sprzedaja jako erzatz tego znienawidzonego
    cukru, ktory powoduje nie tylko tycia ale i cukrzyce, podwyzsza cholesterol
    ten zly oczywiscie bo jest tez dobry i w ogole cukier jest "be" bo go ci
    rezymowi Kubanczycy z trzciny produkuja...
    Otoz ten slodzik sprzedaja tu w torebkach papierkowych w ktorych jest go no
    chyba z cwierc lyzeszki od herbaty, wysypala gdzies na oknie, drugi dla
    pewnosci pod progiem nieszczelnych drzwi, mrowki to wpieprzyly, scislej
    zabraly i od tej pory odpukac, ich nie ma.
    To jest chyba albo "monosodium glutamate" albo "aspartam" w kazdym razie
    skuteczna trucizna, ktora tu dodaja praktycznie do wszystkich "produktow
    zywnosciowych". Kwasu cytrynowego zas, bez ktorego praktycznie nie uswiadczysz
    zadnego mapoju lacznie z przetworami owocowymi typu dzem, a po ktorym dzieci
    zle sie ucza, mrowki nie tykaja, widac ze jeszcze calkiem nie zglupialy.
    Ale to byly mrowki takie bardziej wypasine, polcentymetrowe, kazda czarna.
    Natomiast potem pojawily sie nowe, malenkie, milimetrowe, te sie tez tej
    zarazy slodzika nie imaja, wola stara rybe a nie gardza tez kupiona
    w "polskim" sklepie kielbasa. Pisze w cudzyslowie dgyz facet mowi plynnie po
    polsku ale Polakiem nie jest. Najbardziej gustuja w takiej, ktora raz
    kupilismy, trzymana nawet w lodowce zwabila z okolicy wszystkie wypasione w
    kolorze fioletowym muchy, ktorych na siatce w oknie (na szczescie od zewnatrz)
    lazilo z kilkanascie. Te kielbase ktorej oczywiscie moj kocur, robiacy za
    domowego smakosza sie nie czepil, malo, po powachaniu ze wstretem strzepnal
    najpierw przednia a potem poprawil tylna noga, zona polecila mi zakopac gdzies
    z dala od domu, wiec ja chytrze lopata kawaleczek odcialem, posiekalem i
    normalnie na "grawelu" ktorym mam wysypany podjazd pod domem (kruszony zwir),
    porozrzucalem. Muchy pracowaly dniem, niech sie nazra, w koncu to tez
    stworzenia boze, a mrowki, te male, noca. Rano na kazdym kawaleczku bylo ich
    doslownie czarne mrowie. Wiec z bolem serca popsikalem je jakims sprejem chyba
    na osy, na ktore akurat ten sprej nie dzialal i przez chyba pol roku w domu
    ich nie bylo.
    W tym roku pojawily sie dokladnie w swieta; musi co wyczuly te swiateczne
    slodkosci. Na razie nie mam surowca ale jak cos zdechlego sie kupi to ten
    scenariusz powtorze.
    I niech mnie nikt nie opirtala, ze pisze nie na temat, przecie ten grawel,
    rownoziarnisty zwir, material budowlany o srednim wymiarze ziarna rownym 3/8
    cala jest dobrym podlozem do przeprowadzenia tej de-antyzacji.
    Pzdr.
    Tornad

  • 13. Data: 2009-04-22 10:54:13
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Kwi, 12:31, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

> [...]
    >  Natomiast potem pojawily sie nowe, malenkie, milimetrowe, te sie tez tej
    > zarazy slodzika nie imaja, wola stara rybe a nie gardza tez kupiona

    te malutkie mróweczki to prawdopodobnie mrówki faraona. Nie wytrujesz
    ich żadną trucizną... tzn zawsze będą wracać. To dlatego że królowa
    żyje i składa cały czas jaja. Zatrucie robotnic nic nie da, bo jak
    królowa zauważy niedostatek robotnic to ich więcej "zrobi". Zabicie
    królowej też nic nie da bo zwykle (w przeciwieństwie do innych mrówek)
    jest ich więcej niż jedna, a jeżeli zostanie przy życiu jakaś
    robotnica to z larwy wyhoduje inną królową. Jedyna skuteczna metoda to
    preparaty hormonalne (takie jak faratox) które powodują bezpłodność
    królowej. Robotnice zanoszą to do gniazd i karmią tym królową i larwy.
    Królowa staje się bezpłodna i (ponieważ robotnice żyją tylko kilka
    dni) całe mrowisko wymiera z powodu braku przychówku.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 14. Data: 2009-04-22 11:47:12
    Temat: Re: Mr????
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Jacek wrote:
    > Po pierwsze to musisz uzbroi? si? w troch? cierpliwo?ci i wy?ledzi? trasy
    > przej?cia mr?wek i zlokalizowa? gdzie maja gniazdo. Potem muchozol, albo
    > inny ...zol i po mr?wkach.
    > Wi?cej patent?w znajdziesz w archiwum, bo "by?o sto razy"
    > Jacek
    Dokladnie. Przeszukaj tez google haslem holocaust.
    Wiekszosc metod masowej zagłady mozna zastosowac na mrowkach.

  • 15. Data: 2009-04-22 13:25:54
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > Królowa staje się bezpłodna i (ponieważ robotnice żyją tylko kilka
    > dni) całe mrowisko wymiera z powodu braku przychówku.

    Prawdopodobnie to nie sa mrowki faraona gdyz te sa rudawo-zoltawe tylko sobie
    odwloki na ciemno maluja. Te moje zreszta szybko by je zesrutowaly gdyby sie
    gdzies w okolicy pojawily.
    Moje sa mrozoodporne, waleczne i pracowite, gniezdza sie pod plaskimi
    kamieniami. Dlatego jak ukladam chodnik np. z lupanego lupka to podsypuje je
    piaskiem, coby po roku te plyty nie klawiszowaly bo normalna glebe potrafia z
    pod nich wyniesc.
    W sumie stworzenia pozyteczne, trzeba im tylko od czasu do czasu przypomniec
    czyj to teren i dom, coby sie w nim za nadto nie rozpanoszyly.
    Tornad

  • 16. Data: 2009-04-22 19:03:36
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Tornad <t...@o...net> napisał(a):

> [...]
    > W sumie stworzenia pozyteczne, trzeba im tylko od czasu do czasu przypomniec
    > czyj to teren i dom, coby sie w nim za nadto nie rozpanoszyly.

    :)
    Ja też lubię mrówki.
    Włażą mi (chyba piąty rok) przez balkon od strony kuchni, maszerują
    przedpokojem i wyłażą balkonem od pokoju dziewczynek.
    Albo w druga stronę, a może w obie?
    Żona na początku też chciała truć, ale po pierwsze nieskutecznie, a po drugie
    ja jestem przekonany, ze takie nietrute są jednak zdrowsze dla otoczenia niż
    te trute.
    Co do hormonalnej kastracji to jest świetny pomysł, tyle że przyroda nie zna
    pustki i w miejsce padłej kolonii od razu wskakuje nowa.
    Co jeszcze... Acha, muszę się tylko pilnować jakoś na pocz. lipca, gdyż
    zakładają kolonie w dużych doniczkach, a to już jednak jest przesada.
    pzdr., PB

  • 17. Data: 2009-04-22 19:41:41
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Zabijanie pojedynczych mrówek nie ma sensu. Pozostale przy życiu zabiorą je
    do gniazda i "przerobią" na nowe. Suma ilości białka będzie bez zmian.
    Koniecznie trzeba wytropić gniazdo, no chyba, że znajdziesz skuteczną
    trutkę, którą mrówki same zaniosą do gniazda (ja nie znalazłem).
    Jacek

  • 18. Data: 2009-04-22 19:57:44
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Tadek wrote:
    > Witam,
    >
    > wyobraźcie sobie, że wracamy wczoraj do domu, a tam na blacie kuchennym
    > nielegalni imigranci z zewnątrz ( mróweczki ) Nie miałbym nic przeciwko
    > gdyby były dwie lub trzy ale cała ich masa przemierzała kuchnię.
    > Odkurzaczem wyssałem intruzów myśląc że może przez otwarte okienko
    > wlazły. Dzisiaj rano to samo! Macie jakieś sprawdzone metody na
    > nielegalnych sublokatorów?
    > Tadeusz
    Miałem podobnie, w mieszkaniu porzednim na parterze patrzymy rano a tu
    przez salon do kuchni zasuwają mrówki, poleciałem do sklepu i kupiłem
    pif-pafa tak to się chyba nazywało (bo było to ponad 10lat temu) biały
    proszek na robaki i wysypałem i na zewnątrz na tarasie cały styk tarasu
    z ścianą bo gdzieś tam przez dziurki wchodziły do domu, dwa dni
    próbowały i odpuściły, ten biały proszek był dla nich barierą nie do
    przejścia. Od tego czasu był z nimi spokój, proszek leżał parę tygodni
    na tarasie aż go wiatr nie rozwiał.

    --
    -----
    Pozdr

  • 19. Data: 2009-04-23 06:54:40
    Od: "R" <n...@w...pl>

    Z ile możesz wypożyczyć żonę do zabijania mrówek? Ja walczę z mrówkami na
    podwórku, jak opryskam w jednym miejscy, to w drugim wyłażą, na szczęście
    nie pchają się do domu, ale już tyle straciłem na chemię, że już powoli
    zaczynam się poddawać.

    Znacie jakieś środki, którymi spryskam cały trawnik i pozbędę się tego
    dziadostwa raz na zawsze?

    Propozycja z żoną oczywiście cały czas aktualna ;-)

    Pozdrawiam. R.

  • 20. Data: 2009-04-23 07:06:45
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Kwi, 08:54, "R" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > zaczynam się poddawać.
    >
    > Znacie jakieś środki, którymi spryskam cały trawnik i pozbędę się tego

    Szukaj trutek które mrówki zanoszą do mrowiska. Wszelkie spryskiwacze
    są bez sensu bo nie zabiją królowej tylko kilka robotnic.