  • 11. Data: 2015-07-25 21:13:00
    Temat: Re: Myjka do okien
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Jul 2015 08:28:31 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Ta "myjka" nie myje. Ona zbiera.

    Aha, i wszystko jasne. Tnx.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2015-07-25 22:28:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 25 Jul 2015 11:02:01 +0200, Myjk napisał(a):

    > BTW jaki jest patent na mycie rolet zewnętrznych od środka przy oknach typu
    > fix?

    Nie ma, musisz się pogodzić z brudem i muchami wmielonymi między lamele, ta
    wątpliwa dekoracja będzie się pojawiać przy każdym opuszczeniu, póki się
    nie wykruszy. Rolety + fixy to jest bardzo złe połączenie. Pomyśl nad
    żaluzjami zewnętrznymi.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2015-07-25 23:22:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Jul 2015 22:28:42 +0200, Borys Pogoreło

> [...]
    > ta wątpliwa dekoracja będzie się pojawiać przy każdym opuszczeniu, póki
    > się nie wykruszy. Rolety + fixy to jest bardzo złe połączenie. Pomyśl

    No więc ja o problemie nie przeczytałem ani nie usłyszałem, tylko sam go
    sobie wymyśliłem. ;> Opinii o problemie w zasadzie brak. Więc albo ludzie
    nie montują rolet do fixów, albo nie montują fixów do rolet, albo problem
    jest... rozdmuchany. ;) Ciekawe co powiedzą producenci rolet/okien. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2015-07-25 23:33:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 25 lipca 2015 23:21:55 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > nie montują rolet do fixów, albo nie montują fixów do rolet, albo problem
    > jest... rozdmuchany. ;) Ciekawe co powiedzą producenci rolet/okien. :>

    A czemu tak się zafiksowałeś na fiksy? Przecież zalet brak a wad pełno

  • 15. Data: 2015-07-25 23:42:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > nie montują rolet do fixów, albo nie montują fixów do rolet, albo problem
    > jest... rozdmuchany. ;) Ciekawe co powiedzą producenci rolet/okien. :>

    A co maja powiedziec? Nikt normalny fiksow nie montuje w normalnych domowych
    oknach. Trzeba ocipiec, zeby sie odciac od mozliwosci otwarcia / uchylenia
    okna. Wentylacja mechaniczna z rekuperacja - spoko, jak nie masz kominow
    wentylacyjnych to przez zwykle okna w porownaniu do fiksow stracisz maksimum
    pare zlotych na sezon, wiec to zadna roznica. W cenie zakupu tez nie bedzie
    bardzo duzych roznic. Jak ci sie chce myc ptasie gowna z parapetow na
    pietrze z drabiny to droga wolna :D

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2015-07-26 00:53:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 25 Jul 2015 23:22:48 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > nie montują rolet do fixów, albo nie montują fixów do rolet, albo problem
    > jest... rozdmuchany. ;) Ciekawe co powiedzą producenci rolet/okien. :>

    Albo ludzie nie chcą widzieć problemu ;) A sam widziałem takiego fixa z
    roletą i mielone muchy po opuszczeniu. Właściciel chętnie by w ogóle nie
    robił rolet albo zrobił żaluzje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2015-07-26 00:57:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 25 Jul 2015 14:42:08 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > W cenie zakupu tez nie bedzie bardzo duzych roznic. Jak ci sie chce myc
    > ptasie gowna z parapetow na pietrze z drabiny to droga wolna :D

    A to akurat nie jest prawda, przy większych oknach różnica w cenie jest
    znacząca. Plus jest też taki, że ramy są znacznie węższe i dają więcej
    światła w tym samym otworze, niż zwykłe okno.

    (powyższe nie dotyczy fixów z normalną ościeżnicą, które się czasem montuje
    do pary ze zwykłym otwieranym oknem)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2015-07-26 09:04:16
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    e.net...

    >A to akurat nie jest prawda, przy większych oknach różnica w cenie jest
    >znacząca. Plus jest też taki, że ramy są znacznie węższe i dają więcej
    >światła w tym samym otworze, niż zwykłe okno.

    Dla wielu (w tym dla mnie) fixy zdeczkę lepiej wyglądają. Ponadto naprawdę
    dużych okien niektórzy producenci nie chcą robić otwieranych. Jak jeszcze
    dołożyć szyby p4 i potrójne, robi się spory ciężar.

  • 19. Data: 2015-07-26 09:12:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 26 Jul 2015 00:57:50 +0200, Borys Pogoreło

    > A to akurat nie jest prawda, przy większych oknach różnica
    > w cenie jest znacząca.

    Nawet na moich stosunkowo małych oknach różnica wyniosła blisko 3 tys. zł.
    Może nie jest to jakaś porażająca kwota, ale skoro okien otwierać nie
    zamierzam (poza tarasowymi/balkonowymi), to na diabła mi tam klamki za 3
    tys. zł... Zerkam sobie jeszcze na żaluzje, dzięki za hint.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2015-07-26 09:21:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 26 Jul 2015 00:53:03 +0200, Borys Pogoreło

    > Albo ludzie nie chcą widzieć problemu ;)

    Jest taka możliwość, aczkolwiek większość ludzi jednak pisze o zauważonych
    problemach. Tutaj problem został poruszony w jednym wątku na forum i to
    także przed podjęciem decyzji o montażu fixów z roletami. Może sami
    producenci odradzają taką kombinację.

    > A sam widziałem takiego fixa z roletą i mielone muchy po opuszczeniu.
    > Właściciel chętnie by w ogóle nie robił rolet albo zrobił żaluzje.

    Mielonych much nie da się wyczyścić z zewnątrz po "rozszczelnieniu" rolet?
    Teoretycznie jakaś szczota z dłuższym włosiem powinna dać radę. Mnie
    głównie zastanawiało ew. czyszczenie kurzu/zacieków.

    --
    Pozdor
    Myjk