  • 51. Data: 2015-07-27 13:38:53
    Temat: Re: Myjka do okien
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:4fd898b7-185e-4744-b546-22dc17f14457@go
    oglegroups.com...

    > A ile jest takich dni (a w ciagu tego dnia - godzin) w ciagu roku? :-)

    No w tym już było kilka, ale dolicz do tego te gdy na zewnątrz jest 32,
    31... aż do 25.

    W lecie gdy na zewnątrz jest cieplej niż w środku możliwość otwarcia okna
    nie jest żadną zaletą - bo nic nie wnosi.

    Dopiero nocą jak na zewnątrz spadnie do 20 a w środku jest 23 - wtedy ma to
    sens - ale po co skoro wentylacja działa, a przy okazji nie wpuszcza much i
    komarów :-)

    > A ile jest w ciagu roku dni, kiedy na zewnatrz jest przyjemne 16-24stC? :)

    > Mysle, ze tych drugich jest kilkadziesiat, a tych pierwszych moze kilka.

    33 kilka, ale jak pisałem dolicz 32, 31...

    > Majac za oknem las chce sie sluchac cwierkania ptaszysk, szumu lisci i
    > powiewu swiezego powietrza (zaden reku tego nie da). Zamykanie sie fiksem
    > na to wszystko jest glupota :)

    Mam za oknem łąkę i las a mimo to okien nie otwieram tylko po prostu
    wychodzę do ogrodu.

    Owszem miło wspominam czasy gdy budził mnie śpiew ptaków i jakby mi ktoś
    otwierał okno o 4 nad ranem to bym nie zaprotestował ale samemu wstawać by
    to robić i iść spać dalej? Bez sensu :-)
    A zasypianie przy otwartym oknie by wpuszczać ćmy i komary (muchy już chyba
    o tej porze nie) tym bardziej bez sensu :-)

    Mieszkam już kilka lat. Poza myciem okien w sypialni i kuchni nie otworzyłem
    ani razu. Okno na piętrze od ulicy kilka/kilkanaście razy by powiesić/zdjąć
    flagę, ono na piętrze od ogrodu/lasu kilka razy - gdy fotografowałem ptaki.

    Okien w salonie nie otworzyłem ani razu. Drzwi tarasowe otwieram wiele razy
    dziennie - choćby po to by wołać dzieci na obiad - nie zostawiam ich ciągle
    otwartych ze względu na wpadające ciepło i owady.

    Pozostałe to dachowe - otwierane do fotografowania ptaków, obserwacji gwiazd
    i... sztucznych ogni na sylwestra.

    No ale ja w domu przed telewizorem nie siedzę - większość czasu spędzam w
    ogrodzie więc ptaszków się nasłucham :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2015-07-27 13:54:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2015 12:09:25 +0200, Ergie

    > Po prostu nie chce mi się ich myć. Otwierane myje żona,
    > a fixy musiałbym ja bo ona ma lęk wysokości i na drabinę
    > ani rusztowanie nie wejdzie.

    Moja żona śmiga po drabinie, dachach, drzewach, itp. ;))
    Tylko wody bez gruntu się boi. ;P

    > O to, to :-)

    Więc umycie dwóch okien z drabiny nie jest z kolei dla mnie czy żony żadnym
    problemem.

    > Nie rozumiem - martwisz się o brudzenie się rolet od środka
    > i jednocześnie nie martwisz o brudzenie okien?
    > Jeśli one się tam wyjątkowo mało brudzą to tym bardziej
    > rolety od środka się mało brudzą.

    Nie martwię się o brudzenie okien, bo okna się jednak bez większego
    problemu umyje. Poza tym, skoro okna są zasłonięte roletami (m.in. pewnie
    codziennie na noc za sprawą automatyki), to siłą rzeczy mniej się okna
    brudzą -- za to brudzą się rolety. Czy akurat od środka, to właśnie dla
    mnie zagadka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 53. Data: 2015-07-27 13:57:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2015 12:38:14 +0200, Pete

    > Nie każdy mieszka w leśniczówce. :P

    Nie każdy też lubi świergot ptaszysk oraz innych dziennych i nocnych syfów
    w domu. Mieszkam obecnie w lesie i mnie zwyczjanie irytuje poranny koncert
    ptaszysk gdy chcę jeszcze się wyspać (nie pomnę, że sąsiad z uwielbieniem,
    jako zamiennik psów, hoduje pawie i... kury). Tak samo wcale mnie nie bawią
    brzęczące nad uchem komary wlatające oknami (a moskitiery to z przumusu mam
    właśnie w obecnym domu i wcale mnie to nie cieszy), muchy czy ćmy walące
    gdzieś po ścianach. Lubię ciszę, zwyczajnie.

    --
    Pozdor
    Myjk