  • 1. Data: 2015-07-21 22:09:47
    Temat: Renowacja domku ogrodowego na działce.
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Zdobyłem działeczkę na ROD, stoi tam domek zrobiony jak to się naście
    lat temu robiło, czyli z tego co było. Niestety nie murowany ale
    szkielet drewniany obity płytą (pilśniową chyba, ale dość gruba).
    Stoi to na podmurówce, od dołu zabezpieczone blachą, wentylacja zrobiona
    aby nie kisło pod podłogą itp. Niestety płyty są już do wymiany
    niektóre. Zewnętrzne wymiary to 3,6mx4,7m.

    I teraz - pomyślałem aby je zastąpić OSB.
    Czy dobrym pomysłem będzie płyta 8mm z zewnątrz?
    Jak ją potem pokryć czymś/zabezpieczyć? Tynk da się położyć? Jak?
    Bezpośrednio a może najpierw cienki styropian?
    Domek nie jest grzany, nikt mieszkać nie będzie zimą. Ma być niedrogo
    zrobiona renowacja.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2015-07-22 09:53:35
    Temat: Re: Renowacja domku ogrodowego na działce.
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 21 lipca 2015 22:09:49 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:
> [...]
    > niektóre. Zewnętrzne wymiary to 3,6mx4,7m.
    >
    > I teraz - pomyślałem aby je zastąpić OSB.
    > Czy dobrym pomysłem będzie płyta 8mm z zewnątrz?

    8mm jest za cienka - idz to sklepu i pomacaj. Lepsze bedzie 12mm.

    > Jak ją potem pokryć czymś/zabezpieczyć? Tynk da się położyć? Jak?
    > Bezpośrednio a może najpierw cienki styropian?

    wszystko sie da - ale nie na 8mm bo poodpada.

    b.

  • 3. Data: 2015-07-22 14:20:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Płyta pilśnowa ma 3,2 lub 5 mm grubości i nie była za cienka?

  • 4. Data: 2015-07-22 21:47:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-07-22 o 09:53, Budyń pisze:

    > 8mm jest za cienka - idz to sklepu i pomacaj. Lepsze bedzie 12mm.

    Nie ma sprawy, niech będzie 12mm, pzry 15 płytach kilka złotych różnicy.

    > wszystko sie da - ale nie na 8mm bo poodpada.

    ok, jest 12mm. Jakie mam opcje dalej?

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2015-07-23 11:54:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 22 lipca 2015 21:47:52 UTC+2 użytkownik Irokez napisał:

    > Nie ma sprawy, niech będzie 12mm, pzry 15 płytach kilka złotych różnicy.

    > ok, jest 12mm. Jakie mam opcje dalej?

    styropian mocowany na pianke, siatka klej tynk
    albo
    siatka klej tynk bezposrednio na osb
    albo
    deseczki podbitkowe jako boazerie do tego osb przybic
    albo
    bez osb sciane zrob jak wyzej ino deseczki pioro-wpust grubsze nieco

    b.

  • 6. Data: 2015-07-23 22:45:20
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Niedawno widzialem budynek z przeznaczeniem na biuro.Konstrukcja z krawędziaków
    10x10cm,obita osb 20-25mm.(nie mierzylem).Od wewnątrz paroizolacja i plyta gipsowa na
    stelażu.Stelaż wypelniony welną.Na zewnątrz panowie majstry kleili styro 12 cm na
    zwykly klej i mocowali kolkami,dedykowanymi do osb:krótki grzybek i dlugi czarny
    wkręt.Zadna partyzantka,tak bylo w projekcie.Znaczy-techologia jest.
    Nie wiem,jak byl zrobiony strop,byl juz zabudowany.