  • 1. Data: 2015-07-22 14:59:28
    Temat: szczelne polaczenie przewodow
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    hej,

    Jak polaczyc przewody tak aby mozna bylo polaczenie zanurzyc we wodzie?

    Mialem polaczenie kabla z przewodem pompy w przepompowni do kanalizacji. I to
    polaczenie bylo w puszce pod deklem studzienki. Na oko klasa IP67 ;) Rozwiazanie to
    od poczatku (nomen-omen) smierdzialo mi fuszerka, ale na powierzchni nie mialem
    zadnego slupka do ktorego moglbym puszke przymocowac.

    No i teraz nawalnica, dlugi czas bez pradu, intensywne opady i zalalo. Jak prad
    wrocil to roznicowka pstrykla.

    bajcik

  • 2. Data: 2015-07-22 17:00:59
    Temat: Re: szczelne polaczenie przewodow
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-22 o 14:59, Krzysztof Garus pisze:
> [...]
    zadnego slupka do ktorego moglbym puszke przymocowac.

    > No i teraz nawalnica, dlugi czas bez pradu, intensywne opady i zalalo. Jak prad

    Ja musiałem połączyć przewód od pływaka pompy.
    Zlutowałem kable, na to termokurczki, cały przewód w termokurczkę z
    silikonem. Na koniec dałem taśmę samowulkanizacyjną.
    Przez ponad pół roku działało bez problemu, później wymieniłem pompę.

  • 3. Data: 2015-07-22 20:24:33
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    zadnego slupka do ktorego moglbym puszke przymocowac.

    > No i teraz nawalnica, dlugi czas bez pradu, intensywne opady i zalalo. Jak prad

    Opaska termokurczliwa z silikonem, jak tu kolega wcześniej podpowiadał.

    Pozdrwaiam,
    MW

  • 4. Data: 2015-07-22 21:48:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-22 o 14:59, Krzysztof Garus pisze:
    > hej,
    >
    > Jak polaczyc przewody tak aby mozna bylo polaczenie zanurzyc we wodzie?
    Mufa zalewana - np. taka:
    http://informacje.havaspr.pl/pr/177748/nowe-zestawy-
    zywiczne-w-ofercie-3m
    Mam jedną podobną do tej w ziemi już kilkanaście lat i cały czas trzyma.
    Jacek

  • 5. Data: 2015-07-22 23:34:31
    Od: dolniak <d...@g...com>

    witam
    Zdarzalo mi się laczyć przewody do pomp glębinowych.Skręcone "na mijankę"każda
    skrętka dokladnie owinięta izolacją.Calość izolacją,żeby nie bylo ostrych miejsc i na
    to-po odtluszczeniu-trzykrotnie taśma samowulkanizująca.Wytrzymywaly tyle,co pompy.
    To bylo na gumiakach.Dla igelitów wystarczy termokurczka z klejem.Każdą żyle
    oddzielnie,potem calość.Przed nalożeniem koszulek okręcic izolacją,żeby-jak
    wyżej,potem dokladnie wytrzeć zewn izolację rozpuszczalnikiem z tluszczu i brudu
    .Koszulki kurczą się do ok 1/3 średnicy-nie dawaj za dużych.Do obkurczania najlepsza
    jest elektryczna opalarka-plomień niewskazany,wymaga troche wprawy.
    Pozdro dolniak

  • 6. Data: 2015-07-23 14:45:28
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2015 23:34:33 UTC+2 użytkownik dolniak napisał:
    > To bylo na gumiakach.Dla igelitów wystarczy termokurczka z klejem.

    Co to jest ten igelit?
    Termokurczy uzywam na okraglo, powinienem sobie poradzic.

    bajcik

  • 7. Data: 2015-07-23 21:16:31
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Co to jest ten igelit?
    > Termokurczy uzywam na okraglo, powinienem sobie poradzic.

    A bo ja wiem,jak się który plastik nazywa?
    Ogólnie-izolacja przewodów inna niż gumowa.
    pozdro dolniak

  • 8. Data: 2015-07-24 20:55:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-23 o 21:16, dolniak pisze:
    > A bo ja wiem,jak się który plastik nazywa?
    W poprzednim pokoleniu krążyły książki Stefana Sękowskiego m.in.
    "Efektowna chemia". Co najmniej połowa chłopaków i 1/4 dziewczyn umiała
    odróżnić PCW od polistyrenu.
    Szkoda, że teraz dostęp do informacji jest łatwiejszy, ale wiedza
    niestety...
    Jacek

  • 9. Data: 2015-07-24 23:10:36
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > "Efektowna chemia". Co najmniej połowa chłopaków i 1/4 dziewczyn umiała
    > odróżnić PCW od polistyrenu.
    > Szkoda, że teraz dostęp do informacji jest łatwiejszy, ale wiedza
    > niestety...
    A wyjaśnilbyś jeszcze ,do czego mi ta wiedza(jeśli chodzi o przewody)
    jest potrzebna?

  • 10. Data: 2015-07-24 23:52:41
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lipca 2015 20:55:18 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Szkoda, że teraz dostęp do informacji jest łatwiejszy, ale wiedza
    > niestety...

    Coraz wiekszy szum informacyjny. Coraz wiecej obszarow gdzie "wypada" cos wiedziec. A
    glowa ta sama, wiec specjalizowac sie mozna czesto tylko tam gdzie sie zarabia,
    reszta "po lebkach".

    bajcik