  • 1. Data: 2015-07-22 18:39:35
    Temat: rewitalizacja okien drewnianych
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Czego używać do naprawy ubytków w starych oknach drewnianych.
    Ja używam szpachli samochodowej tylko drogo trochę wychodzi, alternatywy?

    Szyby silikonem czy akrylem?

  • 2. Data: 2015-07-22 23:24:01
    Temat: Re: rewitalizacja okien drewnianych
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2015-07-22 16:39, Bolko <s...@g...com> wrote:
    > Witam
    > Czego używać do naprawy ubytków w starych oknach drewnianych.
    > Ja używam szpachli samochodowej tylko drogo trochę wychodzi, alternatywy?

    Jak każde drewno. Klej stolarski + trociny/pył w zależności od
    oczekiwanej konsystencji.

    > Szyby silikonem czy akrylem?

    Silikon działa. Akrylu nie próbowałem.

  • 3. Data: 2015-07-22 23:47:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powinieneś używać szpachlówki do drewna a alternatywnie samochodowej.

  • 4. Data: 2015-07-22 23:56:33
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Jak każde drewno. Klej stolarski + trociny/pył w zależności od
    > oczekiwanej konsystencji.
    Odradzam>wprawdziwe taka szpacla jest zarąbiście mocna i przetrzyma okna,ole mocno
    sie kurczy,wolno wiąże(bo woda musi odparować)i cholrnie cieżko ja obrabiać Ale
    wypróbować możesz,,tylko przed szpachlowaniem posmaruj dziurę samym klejem.Taki
    grunt.Bez próbowania możesz użyc akrylowych szpachli lub caponu na gęsto z drobnymi
    trocinami.Też sie kurczy,trzeba na 2-3 razy.Grunt z caponu wskazany.

    Akryl jest twardszy- i tańszy.Jest wart polecenia,jeśli masz upierdliwego kota,co
    lubi sie dobijac do okna.Silikon wydlubie.Ale na podkitówke (znaczy pod szybę)
    silikon lepszy,bo elastyczny..
    pozdro dolniak

  • 5. Data: 2015-07-23 09:18:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Powinieneś używać szpachlówki do drewna a alternatywnie samochodowej.

    O - to, to. Szpachlówki do drewna też polecę. Są w każdym hipermarkecie.

    --
    MN

  • 6. Data: 2015-07-23 09:54:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-07-23 o 09:18, Marcin N pisze:

    > O - to, to. Szpachlówki do drewna też polecę. Są w każdym hipermarkecie.

    Najlepszą szpachlę do drewna można zrobić samemu.
    Miesza się pył drewniany (najlepiej z tego samego gatunku drewna, które
    będziemy uzupełniać) z niewielką ilością bezbarwnego lakieru.
    Tak właśnie się robi przy cyklinowaniu podłóg, kiedy pyłu jest pod
    dostatkiem.
    Jak brakuje pyłu to można się wybrać do najbliższego zakładu
    stolarskiego w celu pozamiatania przy maszynie :)
    Oczywiście żartuję, bo zazwyczaj warsztat pracujący "na pełnych
    obrotach" ma tego pyłu w workach ogromne ilości.

    Jeżeli zaś chodzi o kitowanie szyb:
    Silikon nadaje się świetnie do tego celu nawet są specjalne kity okienne
    na bazie silikonu.
    Silikon uniwersalny natomiast ma pewną wadę - nie da się go pomalować.
    Akryl natomiast bardzo dobrze daje się malować, ale nie jest odporny na
    wodę.