  • 1. Data: 2015-07-23 10:55:45
    Temat: Pytanie do spawaczy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Postanowiłem swojego ciężkiego migomata transformatorowego firmy Bester
    wymienić na lekki invertor. Ponieważ miała to być spawarka z możliwością
    zasilania 230V to za namową sprzedawcy z salonu spawalniczego padło na
    migomat invertorowy Ideal Tecnomig 225 Pro CuSi
    Niestety w internecie nie znalazłem żadnych opinii na temat tej
    spawarki. Jedynie informacje sklepów sprzedających spawarki, że jest to
    sprzęt do zastosowań profesjonalnych.
    Ponoć maksymalny prąd spawania tym invertorem to 225A, ale po pierwszym
    spawaniu dochodzę do wniosku, że spawarka ta nawet nie leżała koło
    spawarek o prądzie spawania 200A. Spawając bramę, prąd spawania musiałem
    ustawić na maksimum, aby uzyskać dobry wtop. Porównując do Bestera, mam
    wrażenie, że najwyższy prąd w tym idealu nie przekracza 150A, zwłaszcza,
    że bez najmniejszego problemu spawarka pracowała na zabezpieczeniu 25A i
    ani razu to zabezpieczenie nie wyłączyło, gdzie producent podaje
    maksymalny pobór prądu prawie 44A. Zatem minimalne zabezpieczenie musi
    być 32A.
    Z drugiej strony podejrzane jest zastosowanie wtyczki 16A przy tej spawarce.
    Co prawda nie miałem czasu na wykonanie pomiarów. Być może podczas
    spawania mam duże spadki napięcia zasilającego i przez to spawarka nie
    dysponuje pełną mocą, zwłaszcza, że musiałem podłączyć ją do zasilania
    25m przewodem.
    Może te 225A to producent podaje w impulsie dla tzw. funkcji "gorącego
    startu", który ułatwia zajarzanie, a maksymalny prąd spawania ma niższy?

    Czy ktoś z Was miał do czynienia z tym modelem spawarki i może się
    podzielić spostrzeżeniami?
    Ogólnie rzecz biorąc całkiem dobrze sobie radzi z elementami grubości
    5mm, a spoiny i przetopy są OK.
    Być może jestem już spaczony, bo miałem okazję pracować spawarką Kemppi
    Minarcmig Evo 200 i zbyt dużo wymagam od innych spawarek? :)

  • 2. Data: 2015-07-23 11:43:56
    Temat: Re: Pytanie do spawaczy
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 23 lipca 2015 10:55:36 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > ani razu to zabezpieczenie nie wyłączyło, gdzie producent podaje
    > maksymalny pobór prądu prawie 44A. Zatem minimalne zabezpieczenie musi

    charakterystyka zabezpieczenia typu S, a pewnie taki tam masz, pozwala dosc
    dlugotrwale na niewielkie (x1,5) przeciazenia. To moglo i nie wyic jesli nie spawales
    w sposob ciagly.

    Co do samej spawarki nie mam zdania - mam co prawda migomat i jakas mala elektryczną
    ale brak mi porównań.

    b.

  • 3. Data: 2015-07-23 14:51:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-07-23 o 11:43, Budyń pisze:
> [...]
    w sposob ciagly.

    > Co do samej spawarki nie mam zdania - mam co prawda migomat i jakas mala

    Oczywiście uwzględniłem już charakterystykę wyłączników
    nadmiarowo-prądowych.
    Dla zabezpieczenia B25A obciążenie 44A to krotność 1,76
    Dla tej krotności eSka B25A powinna wyłączyć w czasie od ok. 4 sekund do
    ok. 4 minut.
    Przy najbardziej korzystnej sytuacji, kiedy charakterystyka eSki jest na
    pograniczu może się zdarzyć, że zabezpieczenie B25A przy spawaniu
    przerywanym nie wyłączy.

  • 4. Data: 2015-08-05 14:26:54
    Od: j...@g...com

> [...]
    > spawania mam duże spadki napięcia zasilającego i przez to spawarka nie
    > dysponuje pełną mocą, zwłaszcza, że musiałem podłączyć ją do zasilania

    I to może być cała przyczyna słabego prądu. Wielokrotnie się naciąłem na tym że
    spawarka obojętnie jaka: trafo, mag, inwerter podłączona przez przedłużacz ledwie
    pierdzi i to niestabilnym łukiem, nie daje przetopu itp.

    Załącz bezpośrednio do gniazda zasilanego dobrym przewodem i sprawdź przetop na
    jakimś grubym elemencie - powinno nastąpić cudowne uzdrowienie. Nie wiem na ile ma
    dla Ciebie znaczenie prąd max- istotniejszy jest prąd dla cyklu czasowego 100%.
    Wszystkie te rzeczy o których pisałeś: wtyczka 16A, byle jaki kabel zasilający itd są
    typowe dla chińskich produktów amatorskich.

    W razie czego zawsze pozostaje autogen :)

    Jackare

  • 5. Data: 2015-08-17 00:41:13
    Od: szary <x...@x...pl>

    Uzytkownik wrote:

    > informacje sklepów sprzedających spawarki, że jest to
    > sprzęt do zastosowań profesjonalnych.

    mam SKIL 4950 "profesjonalnego"
    przetrwał 1 roboczogodzinę, info na ce-ne-o.pl