  • 11. Data: 2012-03-27 11:38:13
    Temat: Re: Największe absurdy, śmieszne...
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "SkiMir" napisał w wiadomości grup

    > To dowodzi paranoi związanej z bieganiem z byle gównem do projektanta. "Bo
    > to musi projektant przeliczyć..."
    > Takie pierdoły jak zachowanie odpowiedniej głębokości zakopania rury są w
    > gestii wykonawcy - to on dostaje polecenie: "ma być zakopane na 1,5m" a
    > nie 1,5m od jakiejś wyimaginowanej linii na mapie.

    Takie u nas są wymagania że na przyłącze wody musi być bardzo szczegółowy
    projekt. IMO bez sensu wystarczyłaby linia na mapie + znaczek gdzie ma być
    studzienka. Ten projektant narysował nawet przekrój poprzeczny gdzie widać,
    że ta rura idzie poziomo pod rowem - on po prostu o tym nie pomyślał, ze
    woda zamarza :-) To jest IMO problem polskich fachowców - oni nie myślą,
    robią coś "bo tak jest przepisach" ale nie myślą dlaczego. Było w przepisach
    1,10 m i tak narysował nie myślał o tym jak o głębokości aby woda nie
    zamarzła tylko jak o głębokości wymaganej przepisami.

    > 2. Projektant elektryki wymyślił różnicówki trójfazowe na obwody
    > jednofazowe. Czyli jak różnicówka wybija to zamiast braku prądu w kilku
    > obwodach byłby brak prądu w połowie domu. Na szczęście zauważyłem
    > problem od razu.

    Projektant elektryki założył rozwiązanie tanie i równie skuteczne w
    zabezpieczaniu jak to z różnicówkami na każdej fazie z osobna.

    Te różnicówki będą tam przez następne 40 lat. Jaki ma sens oszczędność
    kilkudziesięciu zł? Toż to kilka zł rocznie.

    > Fakt - ma tą wadę o której napisałeś jednak w realu jak ci różnicówka
    > wybija to coś nie teges jest z instalacją a jak wybije w przypadku upływu
    > prądu to można jakość przełknąć chwilowy brak prądu w całym domu.

    A jeśli wybije gdy będę na wakacjach? Wracam i nie mam ogrzewania, jedzenie
    w lodówce jest zepsute, rybki w akwarium zdechły bo grzałka nie działa. Ja
    bym rozumiał takie ryzyko gdyby koszt szedł w tysiące ale dla
    kilkudziesięciu zł? IMO głupota.

    Pozdrawiam
    Ergie

    --
    M.

  • 12. Data: 2012-03-27 14:51:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.03.2012 22:43, Jackare pisze:

    > tylko że to by nie działało, a z kolei różnicówkami 3f nie wolno
    > zabezpieczać obwodów 1F

    Teraz to chyba twoja wypowiedź nadaje się do startu w tytułowej kategorii ;)

  • 13. Data: 2012-03-27 14:56:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.03.2012 11:38, Ergie pisze:

> [...]
    > jedzenie w lodówce jest zepsute, rybki w akwarium zdechły bo grzałka
    > nie działa. Ja bym rozumiał takie ryzyko gdyby koszt szedł w tysiące ale

    Równie dobrze może ci wybić zabezpieczenie w skrzynce przed licznikiem.

    Ba! Nawet bardziej, bo różnicówki wylatują właściwie tylko jak ktoś maca
    po urządzeniu z przebiciem... albo jeśli gdzieś coś ciecze (a nadprądowe
    mogą wyskoczyć po jakimś impulsie na sieci zasilającej).

    Ale jeśli gdzieś coś ciecze, to podejrzewam, że zasadniczym problemem
    będzie zalanie, a nie zdechłe rybki ;)

  • 14. Data: 2012-03-27 15:28:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Równie dobrze może ci wybić zabezpieczenie w skrzynce przed licznikiem.

    Może, ale tam ma zwłoczne więc w razie zwarcia powinien wylecieć tylko eS.

    > Ba! Nawet bardziej, bo różnicówki wylatują właściwie tylko jak ktoś maca
    > po urządzeniu z przebiciem... albo jeśli gdzieś coś ciecze (a nadprądowe
    > mogą wyskoczyć po jakimś impulsie na sieci zasilającej).

    A tu przyznaję, że się nie znam. W przyłączy jest iskrownik i zabezpieczenie
    nadprądowe zwłoczne, a u mnie ogranicznik przepięć i eS'y. Nie słyszałem,
    aby komuś wybiło zabezpieczenie główne, jak napisałem brak mi wiedzy w tym
    zakresie.

    > Ale jeśli gdzieś coś ciecze, to podejrzewam, że zasadniczym problemem
    > będzie zalanie, a nie zdechłe rybki ;)

    Masz rację, że najczęściej będzie to zalanie., ale mogą też być inne
    przyczyny: np. gniazdo zewnętrzne lub zasilanie bramy wjazdowej - na
    zewnątrz nietrudno o deszcz. Ja wiem powinno być zrobione tak by było
    odporne na warunki atmosferyczne ale kiedyś może paść. A wewnątrz to np.
    uszkodzenie zasilacza wyposażonego w filtry które odprowadzają ładunek do
    PE.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2012-03-27 15:39:26
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > znaczy sie nie moge dac jednej 3-f różnicówki na cały dom czy jak? Co to
    > za przepis?

    Na szrlotkę z jabłkami ;)

  • 16. Data: 2012-03-27 15:46:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.03.2012 15:28, Ergie pisze:

    > Może, ale tam ma zwłoczne więc w razie zwarcia powinien wylecieć tylko eS.

    Przy zwykłym przeciążeniu czy spięciu w środku domu teoretycznie zgoda.
    Choć też może być zabawnie kiedy np. skrzynka z licznikiem nagrzana w
    upalne południe, a bezpieczniki w środku siedzą w chłodzie.

    No i jak coś walnie w linię napowietrzną to tak czy inaczej nie ma przebacz.

    > Masz rację, że najczęściej będzie to zalanie., ale mogą też być inne
    > przyczyny: np. gniazdo zewnętrzne lub zasilanie bramy wjazdowej - na
    > zewnątrz nietrudno o deszcz. Ja wiem powinno być zrobione tak by było

    Te tak czy inaczej warto odłączać.

  • 17. Data: 2012-03-27 15:49:31
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:4f71b7d4$1@news.home.net.pl...

    > Teraz to chyba twoja wypowiedź nadaje się do startu w tytułowej kategorii
    > ;)

    Tu Jackare ma 100% rację.
    Choć nie ma jednoznacznego zapisu prawnego, zabraniającego takiej praktyki
    to istnieje jeszcze coś takiego jak "wiedza techniczna", a ta jednoznacznie
    neguje stosowanie różnicówek 3-fazowych w obwodach 1-fazowych. Takie
    praktyki są dość częstą przyczyną poważnych awarii, które niszczą większość
    lub nawet cały sprzęt elektroniczny i elektryczny w domu.

  • 18. Data: 2012-03-27 16:55:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Tu Jackare ma 100% rację.
    > Choć nie ma jednoznacznego zapisu prawnego, zabraniającego takiej praktyki
    > to istnieje jeszcze coś takiego jak "wiedza techniczna", a ta
    > jednoznacznie

    dawaj jakiegos linka bo moja wiedza techniczna nie słyszała o takich
    zasadach, chetnie poczytam a jak trzeba bedzie to zmienie zdanie - ale jakos
    mi sie nie wydaje :)

    b.

  • 19. Data: 2012-03-27 18:00:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 marca 2012, 20:28:18 UTC+2 użytkownik SkiMir napisał:

    > Wszystko niby OK, belka dołem zbrojona 10 prętów fi16. Podczas skręcania
    > zbrojenia szybko doszliśmy do wniosku, że te pręty włożone w strzemiona
    > utworzą prawie monolit przez który nie przeleje się beton...

    Spartaczyliscie robote :-) Trzebabylo je w dwoch rzedach ulozyc i nie byloby problemu
    (belka pewnie 25cm szeroka, a 5 pretow fi16 z odstepem 2cm da 18cm - wychodzi idealna
    otulina po bokach :) Sorry - nie widze tu absurdu tylko niewiedze wykonawcow ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2012-03-27 19:01:40
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    wiadomości news:4f71b7d4$1@news.home.net.pl...

    > Teraz to chyba twoja wypowiedź nadaje się do startu w tytułowej kategorii
    > ;)

    ale konkretnie to o co Ci chodzi? :)