  • 81. Data: 2012-03-03 08:46:22
    Temat: Re: Nie zagęszczony piasek pod wylewkami. Co robić.
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:jiqerh$rvd$1@inews.gazeta.pl...
    > news:jiqd1h$lqf$1@news.task.gda.pl...
    >> bredzisz...

    eeeeeeeee, marek, chciałbym wiedzieć jak bardzo bredze, dawaj te cyfry :)

    b.

  • 82. Data: 2012-03-03 09:23:22
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Plumpi" napisał w wiadomości grup

    > Jak bym Tobie powiedział: instalacje elektryczną nie rob mi przewodem
    > miedzianym tylko skrętką bo tańsza jest to byś robił tą skrętką czy raczej
    > podziękował takiemu "inwestorowi" czując kłopoty w przyszłości

    Złe porównanie, ponieważ przewody muszą spełniać wymagania norm oraz prawa.
    Ale można to porównać do sytuacji, z którą już się spotkałem ileś lat temu.
    Klient wyjął stary przewód jednożyłowy LgY (linka) w jednym kolorze
    zółto-zielonym i stwierdził, że nie będzie kupował YDYp lub YDYt, bo jest
    drogi, a tego przewodu LgY ma bardzo dużo. Wymagało to jednak układania w
    peszlu i dodatkowo oznaczania końców odpowiednimi kolorami. Ponadto każdy
    koniec tego przewodu musiał być zakańczany tulejkami zaciskowymi. W tym
    przypadku normy ani prawo nie zabraniają używania tego typu przewodu, choć
    kolor zółto-zielony jest zarezerwowany dla przewodu ochronnego i nie powinno
    się go używać do innych celów. Normy dopuszczają oznakowywanie widocznych
    końców przewodów jeżeli są innego koloru niż nakazują normy. Przy czym
    koloru żółto-zielonego nie powinno się używać jako przewodu L lub N, ani
    zmieniać oznakowania (koloru)
    Ponadto jest upierdliwy w trakcie montażu jak i późniejszego użytkowania.
    Oczywiście ten przewód położyłem, bo po rozmowie z klientem, którego
    próbowałem przekonać, aby jednak wydał te ok. 2000zł na nowy przewód YDYp,
    miałem do wyboru zrezygnować z tej roboty, albo ułożyć przedwód taki jaki
    był i oznaczyć jego końce. odpowiednimi kolorami.

  • 83. Data: 2012-03-03 09:51:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > eeeeeeeee, marek, chciałbym wiedzieć jak bardzo bredze, dawaj te
    > cyfry :)

    przecież są dalej ...

  • 84. Data: 2012-03-03 10:00:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > przecież są dalej ...

    ale ja chce wiecej :-) Chcę i ściany, podłogę i metry kwadratowe onych. Bo
    wydaje mi sie ze jak przeliczymy złotówki oszczednosci (dla różnych grubosci
    styro) przeliczajac na m2 to wyjdzie podobnie dla scian i podłogi.

    Aaaa, strefe klimatyczną daj jakąś stastystycznie duzą, czyli niziny.

    b.

  • 85. Data: 2012-03-03 15:23:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2012 23:52:24 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > To chyba nic złego.

    Co tanie, to drogie.

    Tanio jednostkowo, drogo w dłuższej perspektywie.
    Mogę kupić buty za ca. 100zł w gównomarkecie. Wytrzymają przy mojej
    eksploatacji 3 miesiące
    Mogę kupić buty od Wojasa za niemal 300zł. Wytrzymają dwa lata.

    Kupując tanio wydam 100*8=800 przez dwa lata
    Kupując drogo wydam 300zł przez dwa lata.

    Tanie jest o 500zł droższe.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 86. Data: 2012-03-03 17:32:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > scian i podłogi.
    > Aaaa, strefe klimatyczną daj jakąś stastystycznie duzą, czyli niziny.

    moje wyliczenia są dla -20

  • 87. Data: 2012-03-03 18:24:16
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > moje wyliczenia są dla -20

    moc grzewczą dobierasz do najniższych spodziewanych temperatur, natomiast
    zużycie energii będzie dla temperatury sredniej okresu grzewczego. Wiec nie
    wiem co ty policzyłeś.
    No ale widze ze ci sie nie chce w programie pogrzebać. No trudno...

    b.

  • 88. Data: 2012-03-03 20:59:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > grzewczego. Wiec nie wiem co ty policzyłeś.
    > No ale widze ze ci sie nie chce w programie pogrzebać. No trudno...

    obliczenia dla strefy III czyli -20

  • 89. Data: 2012-03-04 07:44:49
    Od: sebastian zadlo <s...@g...com>

    On 29 Lut, 19:24, "Edek" <edeq100_usuń_to_@_skasujto_gmail.com> wrote:
    > Witam,
    > Niestety po 2 latach mieszkania w nowym domu wyszło na jaw, że grunt pod
    > wylewkami nie został zagęszczony.
    > Pękają płytki podłogowe, robią się na nich rysy, rysują się ściany działowe.
    > Czy da się coś zrobić poza rozkuciem całej podłogi i wylewki??
    > Glazurnik, który odkrył ten stan rzeczy (wykuł 2 płytki i rozkuł wylewkę)
    > proponował odkuwanie co 3 płytki i wpuszczanie pianki. Tyle że wydaje mi się
    > to bezsensu, przecież pianka po wyschnięciu jest elastyczna.
    >
    > pozdrawiam i proszę o pomoc. :)

    witam, jestem pierwszy raz na forum i nie wiem gdzie sie podczepic
    szukam sprawdzonej ekipy budowlanej z okolic raciborza