  • 41. Data: 2012-01-18 14:41:48
    Temat: Re: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Sporo osób może sobie na to pozwolić.

    Jak mają doprowadzoną ciepła wodę pod pralkę i pralki z możliwością
    podłączenie ciepłej wody nie są droższe to wad to rozwiązanie nie ma.
    Jeśli nby jednak taka pralka była kilkaset zł droższa od tej bez ciepłej
    wody to olałbym temat. Kupiłbym tańszą/zwykła.

    > I w tym celu masz ciepła wode z solarów przy pralce i kominek teraz. Może
    > dzięki kominkowi do W1 zjedziesz;))
    >No nie... podałem przykład że można kominkiem z płaszczem wodnym tak jak i
    >pompą ciepła. Czy dla ciebie oznacza to że ją także mam ?
    >A kominek mam zwykły i dopiero od 23.12.2011 roku go używam. Wcześniej nie
    >miałem :)

    I też w W2 byłeś. Zużycie gazu na ogrzewanie domu tobie nie wzrośnie raczej
    bo niby czemu więc jak już jesteś w tej w2 to w niej pozostaniesz i bez
    pralki i bez kominka.;)

    >Jak coś jest za darmo to no problem.
    Nie ma darmowych obiadów
    Za darmo to by było jakby solary kosztowały 0 zł a nie np 6 tys lub
    kilkanaście jak się z dopłat skorzysta;))

    > Dzięki 70zł czy nawet 120 złotym rocznie solary zwrócą się szybciej o
    > .... dni/miesięcy?
    >Moje solary kosztowały mnie około 4500zł.

    Czyli dzięki 70 zł czy nawet 120 złotym rocznie solary zwrócą się Tobie
    szybciej o ile dni/miesięcy?

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 42. Data: 2012-01-18 14:45:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    >Ironizujesz nie tu gdzie trzeba. Nie wspomniałem nigdzie że w zimie jest to
    >100% pokrycia zapotrzebowania.

    Więc nie pisz bzdur ze zimą zagrzeją Tobie wodę do 50st C
    Może zagrzeją ale wiadro wody ew.

    >Piszę poważnie...

    Nie mówię nie. Jak będe w okolicach Nowego Sącza to się odezwę. Na razie
    jestem nad morzem praktycznie;)

  • 43. Data: 2012-01-18 15:04:21
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-01-18 10:50, 4CX250 pisze:
    > http://nowetrendy.pl/index.php/news/id/6323
    To samo miałem w pralce Wiatka Made in USSR z roku 1985.
    Miała dwa przyłącza wody na zimną i ciepłą.
    Pralka brała może więcej wody niż współczesne pseudoekologiczne
    wynalazki, ale NIGDY nie miałem sytuacji, że zostały resztki
    niewypłukanego proszku, albo, że kogoś gdzieś swędziało z powodu
    uczulenia na proszek.
    Po niewielkiej przeróbce w tej pralce można było gotować pieluchy
    tetrowe. Po 13 latach pralkę oddaliśmy do MOPSu, bo się żonie znudziła
    mimo, że była na 100% sprawna. Wątpię, czy nowe pralki tyle wytrzymają.
    Coraz częściej "ekologiczny" kojarzy mi się tylko z "droższy i gorszy" a
    efekt dla środowiska więcej niż wątpliwy.
    Jacek

  • 44. Data: 2012-01-18 16:31:43
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 18, 3:31 pm, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:446f3538-3007-4666-848b-060fc25eff5c@
    cf6g2000vbb.googlegroups.com...

    > Kup dłuższy wąż do albo przedłuż pexem ciepłą wodę.

    Albo mnie zaraz ironia mocno kopnie albo nie zrozumiales: Moja pralka
    nie ma dwu przyłączy na ciepłą i zimną wodę.
    Węże mam dobre. Tylko o jeden za dużo.

  • 45. Data: 2012-01-18 16:37:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 18, 12:55 pm, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Ja na tym zdjęciu widzę wyraźnie dwa węże. Widzę że masz nie tylko ze
    > zrozumieniem tekstu problemy ale i także ze wzrokiem.
    >
    > Marek

    Ale punkt o podłączniu (1.2) jest niezbyt jasno zmontowany.
    Zresztą ja uwazam ze tam powinny byc dwa przyłącza bo z gorącej wody
    nie da sie zrobic zimnej zbyt łatwo.
    Gdyby pralka miala tylko jedno to albo wymagala by jakiegos mieszacza
    i "interfejsu" z pralki do niego albo musialo by byc zastrzezenie ze
    temperature sie reguluje poza pralka.
    I w tym miejscu sie z Toba zgadzam.

    Ale z tym ze to dla ekologii czy kolektorowcow juz sie nie zgadzam.
    Wiekszosc domow/mieszkan ma tansza ciepla wode niz grzana pradem.

  • 46. Data: 2012-01-18 18:25:05
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-18 16:04, Jacek pisze:
> [...]
    > Coraz częściej "ekologiczny" kojarzy mi się tylko z "droższy i gorszy" a
    > efekt dla środowiska więcej niż wątpliwy.

    He he. U mojej mamy jeszcze taka stoi, ba jeszcze działa mimo usilnych
    starań, aby się jej pozbyć. Ma już przeszło 27 lat i działa jak na razie
    od lat bez awarii. Dla zainteresowanych jak wyglądało podłączenie
    ciepłej i zimnej wody mogę zrobić zdjęcie.
    A tak na marginesie to jaki ten miniony ustrój był ekologiczny i
    przyszłościowy. Teraz różnorakie firmy "odkrywają" i promują jako nowość
    rzeczy, które już dawno temu były stosowane.
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 47. Data: 2012-01-18 18:27:29
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    da.pl...

    > Wiem. Nie napisałem przecież nic przeciwnego.

    > To że ogrzewasz dom za 2000zł gazem mogę uwierzyć. to że kolektory u ciebie
    > działają cały rok ok wierze. Ale to że dokładnie co do złotówki
    > zaobserwowałeś spadek rachunków za prąd i jesteś pewien że to w wyniku
    > podłączeni ciepłej wody do pralki to wybacz;))

    > To jak masz takie super kolektory to odłącz wogóle kocioł gazowy od baniaka
    > CWU po po diała ona tam jak kolektory grzeją

    > Zostań sprzedawcą tych Twoich- zbijesz majątek;))

    > Może przy okazji.

    Jak prać na 50 stopni to podgrzanie kosztuje dwadzieścia parę groszy. Przy
    dwójce małych dzieci 10 złotych miesięcznie jest możliwe do zaoszczędzenia.
    Jak starsze to lipę goni. U nas pierze się ze trzy razy na dwa tygodnie. Po
    takie małe oszczędności schylić się nie warto.

  • 48. Data: 2012-01-18 20:12:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    Kris, to jakies pierdoly opowiadaja. Nie mialem pradu w upaly tego lata
    kilka razy, bo cos gdzies robili i nie zauwazylem zadnych problemow z
    instalacja solarna. Przeciwnicy tak zwani jakies frazesy powtarzaja i nic
    poza tym.
    Toz to jakies pomieszanie z poplataniem wylewac wode do basenu i placic przy
    tym za kanalizacje. Chory pomysl po prostu.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2012-01-18 20:20:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Być może Twoje kolektory grzeją wodę do 40st C w miesiącach październik -
    > kwiecień.
    > Bo na kolektorach u moich znajomych takiego zjawiska nie zaobserwowałem

    Wczoraj ok. poludnia w baniaku mialem 23C, czyli przyrost temp. 14C a slonce
    nie bylo od samego rana. Na dworzu -5C, dalej nikt nie sprawdzal, wiec do
    poludnia to 4,9kWh.
    W listopadzie zeszlego roku, a jesienia byl laskawy, niemal 100%
    zapotrzebowania pokrywaly solary. 40C latem to przy zachmurzonym niebie
    spokojnie sie wyciaga. Powiedz znajomym, ze ludzie maja lepiej.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2012-01-18 20:45:53
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Więc nie pisz bzdur ze zimą zagrzeją Tobie wodę do 50st C
    > Może zagrzeją ale wiadro wody ew.

    Mylisz się. Zobacz na te zdjęcia.
    http://fotoo.pl/show.php/62896_04-01-2010.jpg.html
    http://fotoo.pl/show.php/62897_28-11-2008.jpg.html
    Zbiornik o pojemności 300l.
    Czujnik "kolektor" to po prostu czujnik na kolektorze, czyjnik "zasobnik"
    jest u mnie zamontowany na powrocie wężownicy, już jakieś 10cm poza
    zbiornikiem wody, więc gdy pompa obiegowa glikolu nie pracuj to zaczyna
    zaniżać pomiar. Czujnik "czujnik 3" zamontowany na 3/4 wysokości zbiornika.
    Zegar cały czas wskazuje czas letni.

    Marek